چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار آستانه اشرفیه: در برگزاری مراسم اربعین می بایست نو گرایی داشته باشیم

اختصاصی همای گیلان:جلسه هماهنگی برای برگزاری هر چه با شکوه تراربعین با حضور حسین داداشی رئیس هیئت های مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه در محل فرمانداری این شهرستانبرگزار شد.

1xihki9trog6c
در ابتدای این مراسم فرماندار آستانه اشرفیه با تبریک دهه ولایت و عید غدیربه برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم در آستانه تاکید کرد و افزود : همه ما باید در کنار هم با جدییت برای برپایی مراسم اربعین و رفع مشکلات نگرانی های موجود تلاش کنیم.
حسین اسماعیلیان ، تیر چراغ برق و دوربین کنترل ترافیک روبروی حرم را از موانع برگزاری این مراسم دانست و از شهرداری و نیروی انتظامی خواست برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.
وی به حضور پر رنگ وگسترده مردم در عزاداری اباعبدلله اشاره کرد و گفت : اگر مردان ایرانی در کربلای امام حسین (ع) حضور نداشتند اما در کربلای ایران با این دشمنان در کمین نشسته پشتیبان و یاور رهبری هستند.
فرماندار آستانه اشرفیه افزود : ما در برگزاری مراسم اربعین باید تلاش خود را انجام دهیم تا نو گرایی داشته باشیم و با پیشنهادات خود به نوگرایی برسیم و ظرفیت بالا آستانه در برگزاری اربعین را به همه نشان دهیم.
در ادامه داداشی رئیس هیئت های مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه از همکاری و همیاری فرماندار و همچنین صدا وسیمای که مراسم اربعین آستانه اشرفیه جز برنامه های قطعی برای پخش میباشد تشکر کرد.
رئیس هیئت های مذهبی آستانه ، به تابلوهای تبلیغاتی برخی مغازه ها خصوصا اطراف حرم و خیابان های شهید بهشتی و سردار جنگل اشاره کرد وگفت : از آنجایی که تجمع مردم در این مکان ها بیشتر است و تصویر برداری از آن جلوه خوبی ندارد باید تدبیری برای آن اندیشید که البته در سال های اخبر با زحمت بسیار تلاش شد با استفاده از بنرهای مربوط به عزاداری تا حدودی آن را بپوشانیم.
داداشی در ادامه خواست تا با انتخاب درست مجری و مداح به ارتقای کیفی برنامه ها پرداخته شود و اشعاری که مداح ها استفاده میکنند مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی از فرماندار در خواست کرد کرد که امر پذیرایی و پشتیبانی روز اربعین مورد توجه قرار گیرد و با تشکیل کمیته ایی برای باز بینی برنامه پذیرایی از زائرین ، مشکلات موجود رفع گردد.
داداشی در ادامه گفت : با توجه به پخش زنده ی این مراسم در شبکه های داخلی و بین المللی باید مشکلات و نواقص برطرف شود و مسائل امنیتی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بازتاب خوبی از شهرستان آستانه داشته باشد.
عباسی معاونت سیمای صداو سیمای مرکز گیلان عنوان کرد : مرکز گیلان در سال گذشته در کنار زنجان به عنوان مرکز برتر پخش و برگزاری مراسم اربعین شد.
معاونت سیمای مرکز گیلان از خرید دستگاه ارسال سیگنال اس ان جی به قیمت ۳/۵ میلیارد خبر داد و افزود : با خرید این دستگاه تلاش میشود از همه ظرفیت های میدانی استفاده شود.
عباسی از مسئولین شهرستان خواست تا جایگاهی مناسب برای دوربین های صدا وسیما در نظر بگیرند تا بتوان پوشش بهتری از عزاداری مردم در شبکه های تلویزیونی داشت.
معاون سیمای مرکزگیلان از وضعیت حجاب بانوان در سال گذشته در مراسم اربعین انتقاد کرد و ازمسئولین مربوطه درخواست کرد تا گروه های ویژه ایی از جمله امربه معروف و نهی از منکر در این مراسم حضور داشته باشند تا شاهد پخش ناخواسته این تصاویر در صدا و سیما نباشیم.
عباسی همچنین به اشعار مداحان اشاره کرد و افزود تمام اشعاری که مداحان اشتفاده میکنند باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و تا حد امکان سعی شود از شعر ها و نوحه های گیلکی که نشان دهنده ارادت مردم گیلان از جمله آستانه اشرفیه به ابا عبدلله است ، استفاده شود.
وی همچنین اضافه کرد با توجه به مداحان خوبی که در سطح شهرستان و استان داریم باید سعی شود مداحی که برای این مراسم استفاده میشود حتما از آستانه وگیلان باشد.
این مسئول همچنین از تلاش ها برای پخش زنده عزاداری مردم آستانه در یکی از روزهای ماه محرم خبر داد وگفت : انشالله در در صورت موافقت در آینده ایی نزدیک شاهد پخش زنده مراسم عزاداری آستانه در ماه محرم از صدا وسیمای خواهیم بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه در ادامه این نشست اضافه کرد : مسئولین هیئت های مذهبی می بایست ، اعضای خود را ساماندهی کنند و با هماهنگی در این اجتماع حضور داشته باشند تا شاهد بی نظمی در جلوی جایگاه نباشیم و همه در سینه زنی شرکت کنند.
بخشدار آستانه نیز در این مراسم از مجموعه صدا وسیما برای پخش زنده مراسم اربعین تشکر کرد و افزود : مراسم اربعین که در آستانه برگزارمی شود آبروی شهرستان و استان گیلان می باشد و منزلت وجایگاه بالایی دارد.
مصطفوی همچنین از افرادی که سال گذشته پذیرایی از مردم ، در مراسم اربعین را بر عهده داشتند تشکر و خاطر نشان کرد : سال گذشته ۱۶ هزار غذا پخت و در بین عزاداران حسینی پخش شد که تلاش میشود امسال این تعداد افزایش یابد.
رئیس اداره اطلاعات در این جلسه با بیان اینکه : مجری ، کارگردان برنامه است اظهار داشت : نباید مراسم اربعین را امنیتی کنیم.
وی همچنین مداحانی که اشعار بی مفهومی استفاده میکنند را مورد انتقاد قرار داد و گفت : برخی مداحان از اشعار خوانندگان شبکه های ماهواره ایی استفاده میکنند که باعث تاًسف است نباید از این گونه مداحان استفاده شود.
حجت السلام خوبرو رئیس اداره اوقاف آستانه به نصب بلند گو ها در معابر ، در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود : این بلند گو ها نصب ولی مورد استفاده قرار نگرفت وباید با پیگیری و دقت در اجرای برنامه ها جلوی هزینه های اضافی گرفته شود.
خوبرو همچنین پیشنهاد داد ، با توجه به اینکه آقا سید جلاالدین اشرف برادر امام رضا می باشد ، در عصر روز شهادت امام رضا (ع) اجتماع مردم را داشته باشیم و همزمان با این مراسم پرچم گنبد آقا سید جلاالدین اشرف نیز نعویض شود.
معافی رئیس اداره ارشاد اسلامی آستانه نیز در این جلسه با بیان این موضوع که شاه بیت هایی که توسط مداحان انتخاب میشوند ، باید سلیس و روان و قابل فهم برای مردم باشد ادامه داد : می توان با تشکیل هیئت های مذهبی جوانان عاشورایی به گسترش فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و نوجوانان کمک کرد.

About

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …