چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت: حمل و نقل و ترافیک بزرگترین چالش شهری امروز رشت

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شهری رشت:

حمل و نقل و ترافیک بزرگترین چالش شهری امروز رشت /

همایش پژوهشی حمل و نقل و ترافیک با مشارکت پلیس راهور و دانشگاه گیلان برگزار میشود

 

مسعود عباس نژاد در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک بزرگترین چالش امروز شهروندان رشت است.

اختصاصی همای گیلان_ عباس نژاد در جلسه این هفته که با حضور کارشناسان و پلیس راهور در ساختمان شورای شهر رشت برگزار شد توضیح داد: با توجه به بافت قدیمی و نه چندان به روز معابر شهری رشت، همواره با معضلات مختلف ترافیکی، فقدان ایمنی و در نتیجه کاهش رفاه شهروندی مواجه هستیم.

وی گفت: از آنجا که توسعه سیستم های حمل و نقل، اصلاحات هندسی، بهینه سازی و هماهنگ سازی های تقاطعات شهری و مدیریت سیستم حمل و نقل نیاز به مطالعات علمی جامع دارند، بر آن شدیم که از ظرفیت دانشگاه و محققان علمی کشور، طی برگزاری یک همایش بهره‌مند شویم تا بتوانیم از موضوعات مرتبط با حمل و نقل در محورهای مختلف به منظور بهبود و رفع معضلات ترافیکی استفاده کنیم.

عباس نژاد افزود: البته این مهم بدون حمایت پلیس راهور و مدیریت دانشگاهی امکان پذیر نخواهد بود و شورای شهر در صدد است تا با برگزاری این همایش پژوهشی از خلاقیتها و ایده های بکر جوانان خلاق کشور و استان گیلان استقبال نموده و این فرآیند فرصتی استثنایی برای دیده شدن برای محققان و دانشجویان خلاق حوزه ترافیک نیز بشمار خواهد رفت,ضمن اینکه در روز همایش به صاحبان آثار برگزیده لوح تقدیر و جوایزی نیز تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: محوریت موضوعی این همایش، ترافیک معابر شهری کلان‌شهر رشت با نگاه به معضلات ترافیکی چند ساله اخیر این شهر میباشد.
عباس نژاد گفت: ما در این همایش که روز ۲۵ آذرماه سال جاری برگزار میگردد، بدنبال آسیب‌شناسی ترافیک  رشت نیستیم، بلکه بدنبال چند راهکار قابل اجرا و عملی برای بهبود وضعیت ترافیکی شهریم.

عباس نژاد افزود: در این پروژه از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی از جمله دفتر تحقیقات و پلیس راهور به عنوان بدنه اجرایی در امر ترافیک نیز بهره‌مند خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: به منظور حمایت از محققان شزکت کننده در این همایش علمی_ پژوهشی، مقالات رسیده‌ی برتر در مجله بین المللی crpase در یک شماره ویژه همایش به چاپ خواهد رسید.

لازم به ذکر است دانشجویان, محققان و علاقمندان به شرکت در این همایش علمی پژوهشی میتوانند تا ۱۲ آذر مقالات و آثار خود را به آدرس ایمیل درج شده در پوستر زیر ارسال نمایند.
محور های موضوعی مورد نظرنیز در پوستر درج گردیده است.

 

همچنین در این جلسه به مشکل ترافیکی خیابان جوان و جدول کشی حدفاصل بین میدان زرجوب تا صیقلان و بلوار شهید احسان‌بخش اشاره شد.
عباس نژاد در این رابطه گفت: اینطور نیست که چون مطلبی به تصویب شوراهای قبل رسیده بدون هماهنگی با شورای ششم اجرا شود، معضلات ترافیکی هر روز در حال تغییر است و مدیریت ترافیکی باید به روز و با توجه به شرایط اجرا گردد.
وی گفت: با اقدامی که صورت گرفته یک اتوبوس حتی قادر به دور زدن در ان معبر نیست و باید معایب اجرای این طرح رفع گردد.
مشاور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در توضیح این معضل گفت: برای این معبر سناریوهایی پیشنهاد شد و ما با توجه به ظرفیتها و احجام معبر مناسب ترین راهکار را اجرایی کردیم. عرض کم این خیابان به ما حتی اجازه خط‌کشی معبر را هم نمیداد. پلیس اصرار دارد حجم ورودی به میدان صیقلان محدود باشد.

در این جلسه مطرح شد، تاریخ احداث بلوار شهید احسان‌بخش همین دهه گذشته است و اینکه عرض این معبر کم است و حجم زیاد کاربریهای تجاری موجب این کم عرضی شده، اهماای بود که در سنوات قبل صورت گرفته و فرصت‌طلبی و سودجویی پیمانکار مجری احداث بلوار احسان‌بخش رشت امروز باعث زحمت شهروندان و مدیران شهری گردیده است.

در نهایت رئیس جلسه به معاونت حمل و نقل شهرداری تاکید نمود که این طرح مورد بازنگری و تغییرات دوباره قرار گیرد و جهت تصویب دوباره به کمیسیون ارائه گردد.

 

About نسرین عشقی

Check Also

در روز شوراها، شهردارلاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد

در روز شوراها، شهردارلاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد در روز شوراها، شهردارلاهیجان از …