چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار بندر کیاشهر در نشست با هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی: تشکیل کارگروه جهادی توسعه و مدیریت در شهرداری بندر کیاشهر/برای رفع مشکلات به کمک گروه‌های جهادی نیاز داریم

مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ضمن استقبال از تشکیل کارگروه جهادی توسعه و مدیریت در شهرداری با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات به کمک گروه‌های جهادی نیاز داریم گفت: از گروه‌های جهادی می‌خواهیم که در این نهضت خدمت‌رسانی به شهرداری بندر کیاشهر کمک کنند.

همای خبر واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه در جلسه با گروه‌های جهادی و فرهنگی که با حضور اعضای شورای شهر و رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه برگزار شد اظهار داشت: در ۱۰۷ روزی که در مجموعه شهرداری بندر کیاشهر حضور داشتم چندین دستور کار تعریف شد و سعی نکردیم در شهر به شکل شتاب‌زده عمل کنیم.

شهردار بندر کیاشهر احصاء مشکلات، برنامه‌ریزی برای حل معضلات و رعایت آئین‌نامه‌ها و قوانین برای اجرای برنامه‌ها را مهم‌ترین اولویت شهرداری بندر کیاشهر در چند ماهه اخیر خواند و ابراز داشت: متاسفانه از گذشته یکسری اقدامات و برنامه‌ها در سطح بندر کیاشهر انجام گرفته که بدون توجه به مباحث مطالعاتی و منافع عمومی شهر به صورت غیر کارشناسی عملیاتی شده است.

عاطفی با بیان اینکه به زودی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در سطح بندر کیاشهر آغاز می‌شود تصریح کرد: شهر بندر کیاشهر علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود دارای مشکلات و کمبودهای زیادی از جمله عدم وجود سیستم فاضلاب و آسفالت کوچه‌ها و معابر است که به هیچ عنوان در شأن و زیبنده مردم بافرهنگ این شهر نیست.

وی اضافه کرد: مردم بندر کیاشهر با تقدیم ۱۶۰ شهید سرافراز به نظام و انقلاب، از سطح فرهنگی بالایی برخوردارند و در مراسماتی مانند تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس همواره حضوری پرشور داشته و دارند از طرفی حرکت‌های جهادی که در این شهر انجام می‌شود نشان می‌دهد جوانان بندرکیاشهر همچنان با صلابت در مسیر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

شهردار بندر کیاشهر ضمن استقبال از تشکیل کارگروه جهادی توسعه و مدیریت در شهرداری کارگروه مذکور را برای این شهر مزیت بزرگی خواند و ادامه داد: شهرداری با تمام مشکلات و تنگناهای مالی، برنامه‌های خوبی در دست انجام دارد اما این اقدامات برای جهش این شهر کافی نیست بنابراین از گروه‌های جهادی می‌خواهیم که در نهضت خدمت‌رسانی به شهرداری بندر کیاشهر کمک کنند.

عاطفی با تاکید بر اینکه شهرداری بندر کیاشهر برای رفع عقب ماندگی‌ها و عدم توسعه‌یافتگی‌های این شهر حداقل به کمک گروه‌های جهادی نیاز دارد افزود: بندر کیاشهر با مشارکت شهروندانش ساخته می‌شود و مسئولان فقط تولی‌گری امور هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت را بر عهده دارند.

وی استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در برگزاری هر چه بهتر آئین‌های ملی و مذهبی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: معتقدم در چنین مواردی در کنار اجرای تکالیف سازمانی هر وقت که کار را به دست خود مردم سپردیم برنامه‌ها به شکلی بسیار پرشورتر برگزار شد که نمونه بارز آن هم مراسم ایام فاطمیه و تشییع پیکر شهدای گمنام در شهر بندر کیاشهر است.

شهردار بندر کیاشهر حمایت از برنامه‌های فرهنگی را جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد و بیان داشت: پخش اذان و همگام شدن تمامی زیرساخت‌های تبلیغاتی سطح شهر بندر کیاشهر در ایام برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها از دیگر مواردی است که شهرداری با جدیت تحقق آن‌ را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

عاطفی همچنین با تاکید بر اینکه محل چهارشنبه بازار بندر کیاشهر تغییر پیدا می‌کند ابراز داشت: هدایت و سوق دادن کارکردهای بازار محلی بندر کیاشهر به سمت محلی ویژه برای عرضه محصولات سالم کشاورزی، تولیدات بومی خانگی و صنایع دستی محلی از دیگر امورات مهمی است که شهرداری برای آن برنامه دارد.

* تشکیل شورای فرهنگی روستا با هدف اولویت‌بندی رفع مشکلات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نوع رویکرد شهردار بندر کیاشهر در حوزه تعامل با هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی در واقع پشتیبان مسئولان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام محمد امیری از تشکیل شورای فرهنگی روستا متشکل از رؤسای شورای محل، دهیار، فرمانده پایگاه، مدیران مدرسه، کانون فرهنگی و فرمانده پاسگاه در مجموعه تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و اضافه کرد: با تشکیل این شورا تمام مشکلات، معضلات و ظرفیت‌های روستا شناسایی و سپس با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر هیئت‌های مذهبی در کنار عمل به رسالت خود به انجام امورات جهادی روی آوردند تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در بحث کمک رسانی به مردم در حوادث و بالای طبیعی و شیوع ویروس کرونا کمک‌های گسترده‌ای به دولت داشتند و اگر این هیئت‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد نبودند مشکلات کشور افزایش پیدا می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه یادآور شد: شهرداری‌ها مجموعه‌ای گسترده از تکالیف و وظایف را بر عهده دارند و هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی می‌توانند در بحث انجام خدمات عمرانی و سایر حوزه‌ها به شهرداری بندر کیاشهر کمک کنند.

* لزوم گسترش تعاملات شهرداری بندر کیاشهر با مجموعه‌های فرهنگی، هیئتی و جهادی

رضابحری نائب رئیس کانونهای تبلیغی جهادی سازمان تبلیغات استان گیلان نیز در این جلسه ضمن بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری که بر روی تقویت کارهای جهادی در بین متولیان و مسئولان تاکید داشتند اظهار داشت: ورود به کارهای جهادی ما را با مشکلات، مطالبات و نیازهای مردم آشنا می‌کند و فرصتی مغتنم برای ارائه خدمات صادقانه به شمار می‌رود.

وی حضور گروه‌های جهادی را در صحنه‌های مختلف حضوری اثرگذار و پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه‌های فرهنگی، هیئتی و جهادی بیشتر از هر نهادی با مشکلات و کمبودهای محلات خود اعم از عمرانی، زیرساختی و فرهنگی آشنایی دارند بنابراین از شهرداری بندر کیاشهر درخواست داریم که با این مجموعه‌ها ارتباط گسترده‌تری برقرار کند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …