چاپ مطلب چاپ مطلب

در صحن علنی شورای شهر رشت مطرح شد؛ _مخالفت مدعی شفاف سازی با ایجاد سامانه شفافیت مدیریت شهری

در صحن علنی شورای شهر رشت مطرح شد؛

_مخالفت مدعی شفاف سازی با ایجاد سامانه شفافیت مدیریت شهری

_ آقای حسینی شورا جای گرو کشی های شخصی نیست

_ اظهارات عجیب نادر حسینی پیرامون راه اندازی مرکز پژوهش 

صحن شورای رشت جای گروکشی های شخصی نیست

نادر حسینی عضو شورای شهر رشت با طرح ایجاد سامانه شفافیت مدیریت شهری رشت که با اهدافی از جمله افزایش آگاهی شهروندان در زمینه مدیریت شهری، کاهش فساد اداری در مجموعه مدیریت شهری و … مطرح شده بود مخالفت کرد.

به گزارش همای خبـر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در نود و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت سالروز شهادت پیام آور کربلا حضرت امام سجاد(ع) اظهار کرد: ان شاا آن امام همام و ائمه معصوم حافظ تمامی خدمتگزاران واقعی نظام باشد.

وی به ۲۱ مرداد که به نام روزحمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد که در شهر رشت صنایع کوچک متعددی دایر و مشغول فعالیت هستند که متاسفانه به واسطه مشکلات مالی حاکم بر جامعه مدتهاست که با دغدغه های فراوانی مواجه هستند و امید داریم با حمایت دولت حاکم و همچنین نمایندگان مجلس و استاندار پر تلاش گیلان ، مشکلاتشان برطرف و به دوران شکوفایی خود دست پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامی داشت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز ورود افتخارآفرین آزادگان غیور به میهن اسلامی تصریح کرد: رزمندگان دلاور ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی به دفاع از مرزهای خاکی و آبی کشور پرداختند و برخی از این عزیزان در حین مبارزه با دشمن بعثی به اسارت درآمده و سالها رنج اسارت را تحمل کردند اما حتی در طول دوران اسارت با پیروی از کاروان اسرای کربلا به تبیین صحیح دین و اهداف انقلاب پرداختند و بسیاری از این اسرای گرانقدر در این راه توسط مزدوران بعثی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

بنده نادر حسینی هستم !

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه بنده نادر حسینی هستم اظهار کرد: بنده قاری، موذن ، مربی قرآن ، پرسنل کمیته امداد و در حال حاضر نیز خادم مردم رشت در شورای اسلامی هستم.

نادر حسینی با بیان اینکه معتقدم یک عضو شورا باید در تمامی موضوعات ورود کند افزود: طی دو سال از عمر فعالیتم هیچ انتصابی در حوزه نیروها نداشتم و دو راننده نیز ندارم .

وی با تاکید به اینکه ایکاش یک کمیته حقیقت یاب وجود داشت تصریح کرد: اگر فرصت سوزی هایی در شهر رقم خورد به واسطه این بود که ثبات رانمی خواستند ولی خب اشکال ندارد و باید بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ما حق نداریم به فردی که سی سال در بخش های مختلف فرهنگی خدمت کرده است توهین کنیم بیان کرد: بنده به عنوان یک طلبه از این که توهین شنیده ام ناراحت هستم و بنده در کنار شما چه با قلم و دیگر ابزارهایی که در اختیار دارم از صدا بلند کردن ها نمی ترسم.

حسینی با بیان اینکه در عصر غبارآلود هر شنیده ای را باور نکنیم افزود: ما نباید گول صداها و هلهله ها را بخوریم و اگر صدای کسی بلند است باید مسئوولیت ها و عملکردهای خودش را بگوید.

 

قرآن را دست آویز خواسته ها و منافع شخصی نکنیم!

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نباید قرآن را دست آویز خواسته های شخصی خودمان بکنیم اظهار کرد: بنده هم موافق هستم که صحن شورا خانه ملت است و مطالبات را باید برای رفع مشکلات شهر و شهروندان پیگیری کنیم .

محسن سماکچی با بیان اینکه هر کسی برای خواسته های مردم مطالبه کند بنده همچون یک سرباز در کنارش هستم افزود: سال گذشته پانصد میلیارد تومان بودجه برای عمران شهر رشت مصوب شده بود که فقط بیست درصد از آن هزینه شد و این ناکارآمدی به واسطه درگیری هایی بود که در شورا و شهرداری وجود داشت و حالا شهر به آرامش رسیده و طرح های و پروژه های بزرگی طی چند ماه اخیر در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه بنده صدای مردم رشت هستم تصریح کرد: خیانت فقط این نیست که پول را از جیب مردم بیرون بکشند ، بلکه وقتی به واسطه درگیری های و دادگاه رفتن ها ، نمی توانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم و درجا بزنیم اما همچنان برای تحقق خواسته ها و منافع شخصی به روی برخی از موضوعات اصرار داشته باشیم، یعنی خیانت کرده ایم .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ریاست شورا با رای اعضای شورا انتخاب می شود افزود: اینکه سه سال متوالی رای قاطع ، فردی برای ریاست شورا انتخاب شود و بعد که منافع برخی تامین نشد از وی انتقادات نابجا کنیم هم در واقع خیانت کرده ایم.

سماکچی با بیان اینکه مهم این است که خادم مردم باشیم گفت: اگر حرف من به قلب همشهریانم نشسته است ، به واسطه این است که دغدغه هایشان را مطرح می کنم و ایکاش به گونه ای کار نکنیم که خدای ناکرده بخواهیم باور مردم را نسبت به عناوین مقدسی از جمله روحانیت و بسیجی خدشه دار کنیم و همه آنانی که من را می شناسند اطلاع دارند که بنده و خانواده ام از دوستداران اهل بیت و خادم اسلام بوده و هستم.

عدم اطلاع برخی از اعضای شورا نسبت به قوانین شورا

رئیس شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی تصمیمات شورا را بنده نمی گیرم افزود: هیئت رئیسه این تصمیمات را می گیرد و اینکه برخی سعی دارند تمامی مباحث و تصمیم گیری ها را به حوزه ریاست شورا ربط دهند را به حساب بی اطلاعی آنان از عملکرد شورا می دانیم افزود: گویا با گذشت دو سال از عمر شورا هنوز برخی نسبت به قوانین و عملکرد شورا بی اطلاع هستند و این تعجب برانگیز است.در این جلسه لایحه راه اندازی مرکز پژوهش شورای رشت بررسی شد.

راه اندازی مرکز پژوهش شورا تحمیل هزینه به بودجه شورا است

نادر حسینی عضو شورای رشت با اعتراض به راه اندازی مرکز پژوهش شورای رشت اظهار کرد: در شورا هزینه های همچون مشاور ، راننده و … وجود دارد و راه اندازی مرکز پژوهش های شورای رشت هزینه ای مازاد به بودجه جاری شورا است و با این اقدام مخالف هستم.

بهره مندی از چهره های برتر در مرکز پژوهش های شورای رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام موافقت با راه اندازی مرکز پژوهش های شورای رشت اظهار کرد: در موضوع پژوهش ، هر اندازه اعتبار هزینه شود در واقع سرمایه گذاری کرده ایم.

سید حسین رضویان با بیان اینکه رئیس شورا از صبح تا پاسی از شب برای خدمت در شورا حضور دارد افزود: نباید واقعیت ها را نادیده گرفت و معتقدم باید در راه اندازی مرکز پژوهش شورا از چهره های مطرح برای تحقق نتایج مطلوبتر استفاده کرد.

صحن شورا جای گرو کشی های شخصی نیست

سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای رشت نیز با مخاطب قرار دادن نادر حسینی دیگر عضو شورای رشت اظهار کرد: حقوق راننده، مشاور شورا و.. در طول یک سال در مجموع سه میلیارد تومان است و اگر نادر حسینی مشکلی با ریاست شورا دارد نباید شأنیت شورا را زیر سوال ببرد و صحن شورا جای گرو کشی های شخصی نیست.

در شعب ابیطالب کار می کنیم

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با مخاطب قرار دادن نادر حسینی عضو دیگر شورا اظهار کرد: از کدام هزینه جاری شورا سخن می گویید؟
مسعود عباس نژاد با بیان اینکه ریاست شورا برای کاهش و کنترل هزینه ها حتی پس از ساعات اداری دستور خاموشی برق راهروی شورا را داده است افزود: به واسطه حساسیت های رئیس شورا پیرامون هزینه کرد بیت المال ما گویا در شیب ابیطالب هستیم و وی اجازه نمی دهد کمترین هزینه بیهوده به بیت المال تحمیل شود و آن وقت نادر حسینی از هزینه های هنگفت جاری سخن می گوید که تامل برانگیز است.
وی با تاکید به اینکه راه اندازی مرکز پژوهش شورا ، نیاز جدی است بیان کرد: اعضای شورا که در تمامی مباحث صاحب نظر نیستند و یقینا با بهره مندی از نظرات مشاوران در مرکز پژوهش طرح ها و لوایح کارشناسانه تر بررسی و اجرایی می شود.

اعضای شورای رشت با راه اندازی مرکز پژوهش های شورا موافقت کردند و نادر حسینی تنها عضو مخالف با راه اندازی مرکز پژوهش بود.
[
در این جلسه طرح ایجاد سامانه شفافیت مدیریت شهری رشت در صحن شورای اسلامی این شهر بررسی شد.

اعتراض چند عضو شورا به صحبت های نادر حسینی دیگر عضو شورا

مخالفت عضو شورا با راه اندازی سامانه شفافیت مدیریت شهری رشت

 

نادر حسینی عضو شورای رشت با اعلام مخالفت با راه اندازی سامانه شفافیت مدیریت شهری رشت گفت:این‌ طرح چون بار مالی دارد با آن مخالف هستم .

صحبت های نادر حسینی عضو شورای شهر رشت با واکنش محسن سماکچی، مسعود عباس نژاد و سید شمس شفیعی همراه شد و محسن سماکچی با بیان اینکه این فرد به واسطه گرو کشی های شخصی وقت شورا را بیهوده می گیرد و ما در این صحن داریم حق الجلسه می گیریم .

با مخالفت نادر حسینی و موافقت دیگر اعضای شورا طرح ایجاد سامانه شفافیت مدیریت شهری مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

در روز شوراها، شهردارلاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد

در روز شوراها، شهردارلاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد در روز شوراها، شهردارلاهیجان از …