چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان : پرداخت بخشی از سود سهام عدالت در آذر ماه/ اختصاص هفتاد درصد پالایشگاه تهران به سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان :

پرداخت بخشی از سود سهام عدالت در آذر ماه

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان گفت: بخشی از سود سهام عدالت در آذر ماه سال جاری به سهامداران پرداخت می شود.

همای خبـر (همای گیلان)-

ابراهیم قنبرپور عصر امروز یکم آذرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران در پوشش اخبار با هدف شفاف سازی اهداف و تنویر افکار عمومی اظهار کرد: خبرنگاران واقعا پرتلاش هستند و رسالت خطیری در پوشش اخبار و اطلاع رسانی بر عهده دارند .

وی با بیان اینکه قرار بود حدود ۱۰ میلیون نفر در سطح کشور ثبت نام جدید داشته باشیم افزود: حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر جزء جا ماندگان دریافت سهام عدالت هستند و مقصود از جاماندگان یعنی ثبت نام کرده اند اما تا کنون برگه و سود سهام خود را دریافت نکرده اند .

قنبرپور با بیان اینکه چهار درصد از دریافت کنندگان سهام عدالت در استان گیلان هستند افزود: پرداخت سهام عدالت با دستور مقام معظم رهبری و دولت وقت انجام شد و خیلی ها سهام عدالت را در قالب یک برگه و سود می دانند که این گونه نیست و سهام عدالت یک دارایی با ارزش محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان باتاکید به اینکه سهام ۴۹ شرکت بزرگ کشور از این طریق به ملت واگذار شد بیان کرد: متاسفانه چیزی که در کشور در این باره شناخته می شود آن است که از برگه ای که در اختیار داریم ، سود مشخصی دریافت کنیم .

قنبرپور با اشاره به اینکه شرکتهای بزرگی به طرح سهام عدالت اختصاص داده شده است افزود:، به عنوان نمونه هفتاد درصد پالایشگاه تهران به سهام عدالت اختصاص دارد و در کل کشور ۴۹ میلیون نفر برگه سهام عدالت دریافت کرده اند و فعلا مشخص نیست که ثبت نام جدید به منظور دریافت سهام عدالت چه زمانی قرار است آغاز شود.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیت دولت روحانی روش فروش مستقیم و غیر مستقیم سهام مطرح شد تصریح کرد: چهل درصد از سهام داران روش فروش مستقیم را انتخاب کرده اند و این تعداد یقینا نمی توانند در مدیریت شرکتهای سرمایه پذیر اعمال رای کنند و عملا ۱۹ میلیون نفر از مدیریت با این روش خارج شده اند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۲۵ نفر از افرادی که سرمایه دار بودند یک درصد سهام گیلان را در زمانی که نماد شرکت سرمایه گذاری گیلان قابل معامله بود خریداری کردند افزود: باید سهامداران استان گیلان حساسیت های لازم به منظور مشارکت در مدیریت دارایی خود و شرکت در مجامع این شرکت را داشته باشند.

قنبرپور به پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت : در سال ۱۴۰۱ یکهزار و ۲۴۶ میلیارد تومان در استان گیلان سود سهام عدالت پرداخت شد و در سال ۱۴۰۲ نیز یکهزار و ۸۹۱ میلیارد تومان باید طی دو مرحله پرداخت شود که ان شاا بخشی از آن تا آذر ماه پرداخت می شود که متعلق به ۳۶ شرکت سرمایه پذیر است.

وی با بیان اینکه حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سهام داران در کل کشور فوت شدند تصریح کرد : ثبت نام به منظور دریافت قدرالسهم و سود سهام افراد متوفی توسط کارگزاری های بورس انجام می شود و قدرالسهم و سود سهام عدالت افراد متوفی از این طریق به وراث انتقال پیدا می کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان به نحوه ثبت نام به منطور انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث اشاره کرد و گفت : گواهی نامه حصر وراثت، شناسنامه و کارت ملی متوفی، شناسنامه و کارت ملی وراث برای این مهم نیاز است و یک فرد میتواند به نمایندگی از دیگر وراث این اقدام را انجام دهد و برای دریافت قدرالسهم و سود سهام عدالت باید ثبت نام سجام برای تمامی وراث انجام شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با تأکید به اینکه شرکت های سرمایه گذاری استانی می توانند محور توسعه باشند افزود: سرمایه این شرکت بعد از برگزاری مجمع عمومی آزاد میشود و با سرمایه گذاری در طرحهای سود ده، ایجاد ارزش افزوده بالایی برای سهامدار می تواند داشته باشد و بخشی از مشکل اشتغال استان را نیز حل کند.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان صرفه‌جویی ۶۲ میلیون دلاری با …