چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در آستراخان اعلام کرد: نزدیکی تجاری دو کشور ایران و روسیه به معنای آمادگی برای تعاملات بیشتر است

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در آستراخان اعلام کرد:

نزدیکی تجاری دو کشور ایران و روسیه به معنای آمادگی برای تعاملات بیشتر است/
شروع تعاملات موفق تجاری و گردشگری میان رشت و آستراخان هدف‌گذاری جدید اتاق بازرگانی گیلان

قدمت ۴۰۰ ساله تجارت میان دو کشور نشانگر بازرگانی موفق میان دو کشور است

قاسم رضائیان در دیدار با تجار ایرانی و روسی در سرای ایرانیان در آستارخان گفت: چیزی که شاهد آن هستیم این است که دو کشور تشابهات زیاد دارند و در هدفگ گذاریها خیلی به هم نزدیک هستیم و این سابقا بر می‌گردد به حدود ۴۰۰ سال قبل ،تجار و بازرگانان ایرانی حضور خوبی هم دارند، انتظارم از سرای تجاری و حضور سرای تجاری این است که تعداد تجار ما نباید کم باشد.

همای خبـر ( همای گیلان)قاسم رضاییان گفت: پیام ما به تمام عزیزان تجار که شرف حضور دارند و فعالان اقتصادی که اخبار را دنبال میکنند این است که سرای تجاری به همه شما تعلق دارد و اتاق بازرگانی در خدمت شماست و آمادگی برای تعاملات تجاری گوناگون دارد.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان افزود: مقدمات را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون دیگر زمان تعارفات نیست.

وی با ذکر اینکه همین الان هم از برنامه ده ساله خیلی عقب هستیم اعلام کرد: تجار عزیز، دوستان عزیز، کشور ایران و کشور روسیه هر دو مورد غضب و تحریم استکبار جهانی قرار گرفته اند؛ بنابراین همه باید دست به دست یکدیگر بدهیـم و کمک کنیم که عملیاتی و مؤثر برخورد بشود .

ربیس اتاق بازرگانی گیلان گفت: دوستان مستحضر هستید که سهم ما ایران از این بازار ۲۹۰ میلیاردی تقریبا ۱.۱ درصد است و این واقعا راضی کننده نیست .
وی گفت: باید بپذیریم ما در بحث اقتصاد با کشور روسیه عقب هستیم و وقتی بپذیریم که خوب عمل نکردیم بدنبال راهکار برای جبران خواهیم بود؛
به هر حال باید وارد مرحله جدیدی بشویم؛ از حرف خارج شده و توسعه عملیاتی را همانطور که مقام عالی استان و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم جمهور روسیه تاکید داشتند آغاز کنیـم.


وی گفت نظر مقامات کشوری این است که بحث ارتباط و اقتصاد ما به روز شود و بتوانیم حداقل به پای کشور ترکیه برسیم.

رضائیان ادامه داد: یکی از نقاط ضعف امروز بین آستاراخان و گیلان نبود پرواز مستقیـم بین شهرهای رشت و آستاراخان است.

وی توضیح داد: بنده مدت ۱۵ سال در اتاق بازرگانی گیلان فعال بودم و با فضای کار آن بیگانه نیستم.

وی اظهار کرد: انتظار ما از تجار ایرانی که در آستاراخان حضور دارند این است که ، تفکر و تمرکزشان فقط انجام واردات نباشد و تجارت میان دو کشور کاملا دو سویه باشد.

وی اضافه کرد: بحث پرواز میان دو شهر، دیشب در نشست رسمی هیات عالی به تصویب استاندار گیلان رسید؛ بحث پرواز را جدی بگیریم و مجددا راه اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان افزود: دست یاری ما بسوی تجار گیلان و تجار کشور گشوده است و دوستان تجار و علاقمند و توانمند را که اکثر آنان را میشناسیم به تعامل و کار دعوت میکنیـم.

وی با اشاره به اینکه تجار ایران علیرغم مشکلات و محدودیتها خیلی توانمند هستند گفت مایلیم تجار ارتباط خود را با گیلان و اتاق بازرگانی را بیشتر کنند تا حدی که بتوانیـم با انگیزه و جدیت بگیریم در حوزه تجارت توسعه و پیشرفت ایجاد کنیـم.

رضاییان گفت نه فقط در تجارت بلکه در حوزه گردشگری سلامت نیز میتوان به توسعه و رونق های بیشتر رسید و مستحضرید که بسیاری کشورهای دنیا برای گردشگری سلامت به ایران می‌آیند.

وی با اظهار اینکه این موضوعات را دوستان تجار ما باید مدیریت کنند گفت: تعاملات و خلاقیتهای مثبت و چندجانبه سبب موفقیت های پی در پی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساختمان جدید اتاق بازرگانی گیلان تا دو ماه آینده آماده بهره برداری است و با حضور و کمک شما دوستان تجاز افتتاح و فعال و پویا خواهد بود.
وی در توضیحات بیشتر عنوان کرد: ما در قالب کمیسیون‌های مختلف فی‌المثل در بخش کشاورزی بعنوان قطب گیلان و در کمیسیون های صنعتی که خیلی در آن موفق هستیم در قالب کمیسیون صادرات با وجود ماشین سازی میتوانیـم فعال باشیم.
وی گفت: امیدواریم با حضور افراد قدرتمند و هوشمند در صادرات که عضو این کمیسیون هستند، بتوانیم به کشورهای اروپایی صادرات داشته باشیم.

وی با توضیح اینکه فعالان در بحث حمل و نقل ، گردشگری، صنایع دستی و صنایع غذایی در اتاق بازرگانی پرتلاش عمل میکنند اظهار داشت: یکی از اهداف بنده این است که سرای تجاری تبدیل به اتاق بازرگانی واقعی گیلان بشود و من با اتاق بازرگانی ایران در این موضوع صحبت کرده‌ام و تصمیم نهایی ظرف یک هفته تا ده روز آینده مشخص می‌شود.

قاسم رضائیان در پایان گفت: انشاالله بتوانیم اموری که دوستان در اتاق بازرگانی در این سرای تجاری در نظر دارند را عملیاتی کنیم؛ ما برنامه ریزی می‌کنیـم کمیسیون‌هایی که در اتاق بازرگانی گیلان تشکیل شده در اینجا نیز تشکیل شود.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …