چاپ مطلب چاپ مطلب

رشت نیازمند حفظ پهنه های سبز در فضاهای شهری است

رشت نیازمند حفظ پهنه های سبز در فضاهای شهری است

همای خبر ( گیلان) نقل از ایسنا،  کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: رشت نیازمند حفظ پهنه‌های سبز در فضاهای شهری است و حذف این پهنه ها به بهانه تهیه مسکن و ساختمان سازی نه تنها رفاه و آسایش شهروندی را فراهم نمی کند بلکه محیط زیست شهری را نابود می کند.

دکتر عماد مطالبی  با تاکید بر اینکه شهر رشت نیازمند حفظ پهنه‌های سبز در فضاهای شهری است، اظهار کرد: حذف پهنه های سبز به بهانه تهیه مسکن و ساختمان سازی برای شهروندان و تغییرکاربری حتی یک وجب از زمین های ملی و پولیگون های کشاورزی و باغی به منظور توسعه نامتوازن، نه تنها رفاه و آسایش شهروندی را فراهم نمی کند بلکه محیط زیست شهری را نابود و شهر رشت را بیش از گذشته به یک شهر ارگانیک و خودرو مبدل می کند و آسایش شهروندی را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: در این مسیر باید سعی و تلاش مدیریت شهری برای ایجاد زیست پذیری شهری با رویکردهای بهره گیری از آمایش فضاهای شهری در پیوند فعالیت انسان و محیط باشد.

ابن کارشناس برنامه ریزی شهری گرایش آمایش شهری گفت: توجه به مدل باغ‌شهر برای شهر رشت ضرورت دارد و مقایسه تطبیقی به ویژه با متروپلیتن ها در مناطق متناظر ضرورتی انکار ناپذیر است.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه رشت را باید به شهر فضاهای سبز در میان سایر شهرها مطرح و به عنوان یک برند از پتانسیل ها و پهنه های زیستی سبز آن بهره ببریم، گفت: باید سعی کنیم تمامی نواحی کشاورزی و باغی را که حتی در داخل فضای شهری و نزدیکی بافت مسکونی هستند حفظ کنیم و جلوی تغییرکاربری آنها را بگیریم.

مطالبی با بیان اینکه باید از مدل ها و الگوهای انسان محور در دنیا الگوبرداری شود، تصریح کرد: نگذاریم به دلیل توسعه نامتوازن شهری و ارایه طرح های توسعه شهری این پهنه ها تخریب شوند زیرا می توانیم به عنوان شهر کشاورزی نیز مطرح شویم.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …