شش لیست انتخاباتی تهران برای مجلس دوازدهم

لیست‌های متعددی در تهران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرده‌اند و این نشان از رقابت داغ فهرست‌های انتخاباتی در پایتخت است.

انتخابات 1402 مجلسهمای خبر – نقل از ایرنا، تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح (پنجشنبه ۱۰ اسفند) خاتمه می‌یابد و مردم ۲۴ ساعت فرصت دارند تا به دور از هیاهوی تبلیغات در فضایی آرام به تأمل در مورد آن‌چه شنیده و دیده و خوانده‌اند بپردازند و در نهایت در فضایی منطقی به تصمیم رسیده و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رهبر معظم انقلاب  در دیدار جمعی از رأی‌اولی‌ها و خانواده شهدا برای چندمین‌بار در چند ماه اخیر به مقوله انتخابات پرداختند و راه شناخت اصلح و تطبیق این ملاک‌ها با نامزدهای انتخابات را «مطالعه، تحقیق، دقت در اظهارات و شنیدن از افراد مطلع وآگاه، و مشورت با آنان خواندند» و بیان داشتند: این، کاری سخت و نشدنی نیست. مثلاً در تهران فهرست‌های مختلفی وجود دارد که برخی را می‌شناسیم، بعضی را از دیگران پرس‌وجو می‌کنیم و برخی را هم به افرادی که معرفی کرده‌اند اعتماد می‌کنیم و نامشان را در برگه رأی می‌نویسیم. بنابراین هر مقداری که ممکن است باید در این زمینه تلاش کرد.

در این انتخابات سه هزار و ۵۴۵ نفر از حوزه انتخابیه تهران بر سر ۳۰ کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. به طور سنتی در تهران لیست‌ها تعیین‌کننده بوده‌اند و ترکیب اصلی نمایندگان تهران از درون لیست‌های انتخاباتی مشخص شده است.

لیست‌های متعددی در تهران برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرده‌اند که عمده آن‌ها در جریان اصولگرایی و با گزینه‌های مشترک قابل توجه هستند. یک لیست هم مورد حمایت برخی احزاب اصلاح‌طلب است. روزگذشته نیز فهرست جدیدی با عنوان«جبهه متحد انقلاب» منتشر شد.

۶ لیست شاخص جریان اصولگرا و لیست «صدای ملت» با محوریتِ علی مطهری با حضور کاندیداهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا از قرار زیر است:

۱- لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: