چاپ مطلب چاپ مطلب

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت: فقدان کمربندی و توسعه معابر در رشت دغدغه شهروندان است

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

فقدان کمربندی و توسعه معابر در رشت دغدغه شهروندان است/ بهره مندی از مشاورین توانمند وکارآمد در حوزه ترافیک/

توجه به مصوبه وزارت کشور پیرامون پارک های حاشیه ای

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فقدان کمربندی و عدم توسعه معابر منجر به افزایش بار ترافیکی در رشت شده است.

همتی خبر – نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با حضور در جلسه مشترک کمیسیون های حمل و نقل و شهرسازی شورای رشت با قدردانی از اقدامات معاونت عمرانی شهرداری رشت و واحد عمران شهرداری منطقه یک رشت اظهار کرد: بابت اقداماتی که در راستای تسهیل در تردد و رفت و آمد خودروها در سطح شهر انجام می شود تشکر می کنم اما معتقدم انتقاداتی به برخی از طرح ها وارد است.

وی به زمان گشایش خیابان هشت دی رشت اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این خیابان چندین سال طول کشید و پس از سالها انتظار با هدف تسهیل در ترافیک به بهره برداری رسید اما عملا این خیابان تاثیری در کاهش بار ترافیکی در رشت ندارد و فقط موجب اتصال دو خیابان در رشت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از اینکه سالهاست که هیچ اقدامی در راستای توسعه معابر رشت انجام نشده است افزود: یکی دیگر از مباحثی که موجب تشدید مشکلات ترافیکی در رشت می شود فقدان کمربندی است و متاسفانه هیچ طرح مناسبی به منظور توسعه معابر و رفع مشکلات ترافیکی در رشت اجرایی نشده است.

کارگرنیا با بیان اینکه خیابان هشت دی به یک خیابان تجاری تبدیل شده است تصریح کرد: پیش از این از مسیرهای مختلفی همچون صفاری و سایر کوچه ها، مویرگهایی بودند که مستقیم به خیابان بیستون متصل می شدند ، اما با بهره برداری از هشت دی تمامی این دسترسی مردم از طریق این مسیرها قطع شد و تمامی خودرو ها برای حرکت در این مسیر باید به نحوی از مسیر های شهید رجایی، میدان معلم عبور کنند که در واقع خیابان هشت دی گره ای به دیگر مشکلات ترافیکی خیابان معلم افزوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تعامل مدیریت شهری رشت با پلیس راهور افزایش پیدا کند افزود: یکی از مهم ترین دلایل افزایش بار ترافیکی در رشت، انجام دوبل پارکهایی است که به واسطه کمبود پارکینگ در سطح شهر شاهد آن هستیم و حاشیه های خیابان اکثرا در اشغال مغازه داران و یا شاغلین و فروشندگانی است که محل خدمت و کار آنها در حوالی خیابان ها قرار دارند .

وی با اشاره به مصوبه وزارت کشور در رابطه با پارک حاشیه خیابان ها افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک در وزارت کشور مجوز بهره برداری از ۲۷ نقطه از خیابان های شهر که شرایط پارک ماشین را دارند و ظرفیت پارک چهار هزار خودرو را برای استفاده عموم شهروندان فراهم می کند ، اما به دلایلی تا کنون از این ظرفیت استفاده نشده و عملا به علت پارک های غیر اصولی و تصرف حاشیه خیابان ها توسط تعداد محدودی از افراد، شاهد بی نظمی های ترافیکی در شهر که منجر به ترافیک های فراوان می شود هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه لازم است شهرداری هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شرکت مجری طرح پارک حاشیه ای و اجرای آن در سطح خیابان های رشت اقدام کند گفت: اجرای درست این طرح زمینه های کنترل و کاهش مشکلات ترافیکی و برخورداری عادلانه تمامی شهروندان از پارک‌های حاشیه ای خیابان ها را فراهم می کند.

کارگرنیا با بیان اینکه طرح اصلاح هندسی در حال اجرا در خیابان معلم رشت مورد رضایت شهروندان و کسبه اطراف نیست افزود: اجرای طرح اخیر در مسیر بلوار معلم رشت منجر به افزایش بار ترافیکی شده و امیدواریم با بهره مندی از حضور مشاورین توانمند، طرح های مناسبی در راستای رفع مشکلات ترافیکی رشت اجرایی شود و با جذب مشاورین ناکارآمد ،رشت را به مکانی برای آزمون و خطاهای ترافیکی تبدیل نکنیم.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین شهرداری رشت   سازمان نظام مهندسی گیلان برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان

انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین شهرداری رشت   سازمان نظام مهندسی گیلان برای ارائه خدمات الکترونیک به …