چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار و اعضای شورای شهر کوچصفهان؛ پیشرفت کند پروژه کابل های خودنگهدار / بحران و ابر چالش پسماند و فاضلاب در کوچصفهان

 

شهردار و اعضای شورای شهر کوچصفهان؛

پیشرفت کند پروژه کابل های خودنگهدار /

بحران و ابر چالش پسماند و فاضلاب در کوچصفهان

 

شهردار کوچصفهان در جمع خبرنگاران اعلام کرد : متاسفانه با فرسودگی شبکه برق رسانی و اجرای کند پروژه کابل خودنگهدار مواجهیـم؛  بعد از ۲ سال و با گرم شدن هوا ما با مشکل قطعی برق و نوسان مواجه هستیم‌.

همای خبر – نقل از گیلان پیام/ مهیار حسین زاده رئیس شورای شهر کوچصفهان با اشاره به اینکه رسانه جان مطلب را به سمع نظر مخاطب می رساند افزود: اطلاع رسانی از وظایف هر مجموعه و دستگاه اجرایی است، و رسانه ها می توانند با بیان مسائل و مشکلات و همچنین انعکاس کارهای صورت گرفته پل ارتباطی بین مردم و مسئولین را قوی تر و البته فاصله ها را کمتر کنند.

رئیس شورای شهر کوچصفهان گفت: در شورای ششم اقدامات خوبی انجام گرفت و همه تلاشمان این است که خواسته های به حق و قانونی شهروندان را جامه عمل بپوشانیم و شهری در خور مردم کوچصفهان بسازیم.

حسین زاده درخصوص مسئله آب شرب در این شهر عنوان کرد: وضعیت آب شرب در کوچصفهان مناسب نیست. در چند سال اخیر پروژه ای با این عنوان که از تصفیه خانه سنگر لوله کشی مستقیم به سمت کوچصفهان راه اندازی شد که متاسفانه  با تغییر رویکرد نمایندگان قبلی در بین مسیر،  انشعابات به روستاها تعلق گرفت و سبب شد دبی ورودی به کوچصفهان بسیار کم شود و با این اقدام، پروژه آبرسانی شرب به شهر با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: با قول مساعد نماینده مجلس شورای اسلامی در صدد هستیم که مسیر دیگری از شهر رشت برای تقویت آب شرب کوچصفهان ایجاد کنیـم تا مشکل کاهش فشار و بی کیفیتی آب برطرف گردد.

حسین زاده در ادامه با  اشاره به لزوم محرومیت زدایی  شهر  کوچصفهان اظهار داشت: رویکرد شورا و شهرداری کوچصفهان محرومیت زدایی از شهر است و همه تلاش ما بر این بود که به محلات کم برخوردار خدمات بیشتر و ویژه ای تعلق گیرد.همچنین در راستای نشاط آفرینی و سیمای شهری احداث بوستان و پیاده راه فرهنگی در ورودی و خروجی این شهر از دیگر اقدامات شورا و شهرداری کوچصفهان است که با استقبال مردم مواجه بوده است.

رییس شورای شهر کوچصفهان با تشکر از شهردار گفت: شهردار جوان، خود را وقف این شهر کرده است. به جرات می گویم شهردار کوچصفهان پاک‌دست ترین و بی حاشیه ترین شهرداری است که این شهر به خود دیده است.

در ادامه جلسه ابراهیم زاده سخنگوی شورا با تشکر از زحمات دلسوزانه شهردار و مجموعه شهرداری گفت: در  چند سال اخیر چند رویداد خوب فرهنگی در کوچصفهان انجام شد که بی سابقه بود.

وی افزود: این مجموعه شهرداری کوچصفهان را با بدهی های بر جا مانده از سنوات گذشته و محکومیت های مالی تحویل گرفت که خداروشکر با پیگیری ها و عملکرد درست مدیریت شهری توانستیم از عهده پرداخت بدهی ها برآییم.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه در گذشته شهر کوچصفهان شهری کم نور و تاریک بود گفت: با همت شهرداری و با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات به علت کم بودن نور در مسیر ها بود الان شاهد شهری روشن هستیم که نسبت به شهرهای دیگر بسیار روشن تر است.

شهردار چرب دست با بیان‌ اینکه هنوز نتوانستیم مشکلات اساسی در شهر را به طور کامل برطرف کنیم گفت: امروز اعلام میکنم که بحران بعدی پس از پسماند، فاضلاب های شهری کوچصفهان است.

شهردار کوچصفهان با بیان اینکه همه اقدامات صورت گرفته با حمایت همه اعضای شورا بود، اظهار داشت: شورای شهر کوچصفهان متشکل از افرادی با سواد و خوش فکر و دلسوز است و هر کاری که سبب پیشرفت این شهر باشد پیش قدم و حامی هستند.

چربدست افزود: متاسفانه شهر کوچصفهان فاقد فاضلاب است و بسیاری از فاضلاب ها به روخانه های امشک و نو رود ریخته می شود.

شهردار کوچصفهان ادامه داد: برای طرح مطالعاتی این پروژه بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز است و همچنین برای اجرای آن نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم که قطعا چنین پروژه ای حمایت اعتبار ملی را می طلبد که از نمایندگان شهرستان رشت می خواهیم که در این‌ مسیر به ما کمک کنند تا بتوانیم مشکل فاضلاب شهر کوچصفهان را رفع نماییم.

وی در ادامه دیگر مشکل این شهر را فرسودگی شبکه برق رسانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه اجرای پروژه کابل خودنگهدار بعد از ۲ سال پیشرفت کندی داشت و با گرم شدن هوا ما با مشکل قطعی برق و نوسان مواجه هستیم‌.

انتهای پیام/ همای خبر
( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *