چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد

با حضور شهردار لولمان؛

آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد

شهردار لولمان؛انعقاد قرارداد جهت انجام بیش از ۱۵ هزار مترمربع آسفالت طی سال جاری

بخشدار کوچصفهان گفت
: عدم استقرار ادارات در لولمان و اجرای طرح جامع شهری معضل مهم شهروندان در لولمان

به مناسبت دهه کرامت و ۲۷ اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات ، آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان با حضور بخشدار کوچصفهان ، شهردار لولمان و رئیس شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

همای خبر-  نقل از هویت گیلان ، رحمان حسین نیا شهردار لولمان در آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان در خصوص اهداف رونمایی این سامانه اظهار کرد:شهروندان جهت دسترسی به حوزه مدیریت شهری برای مطرح کردن مشکلات و حتی شکایات دغدغه های فراوانی دارند بدین منظور سامانه نظارت مردمی دیده بان در راستای دسترسی آسان تر و مراجعات کمتر شهروندان به حوزه مدیریت شهری ، مشارکت شهروندان در امور شهری ، کاهش هزینه های مالی و صرفه جویی در وقت و پاسخگویی سریع تر به شهروندان رونمایی می شود‌.

وی با بیان اینکه لولمان با ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار (ادغام ۶ روستا) از بزرگترین شهرهای استان گیلان است ، افزود:با توجه به پراکندگی جمعیت در این شهر ، ارایه خدمت به مردم با دغدغه هایی همراه است.

شهردار لولمان خاطرنشان کرد: به لطف برکات نظام جمهوری اسلامی ، همکاری و همیاری شورای شهر با اجرای مطالعات دقیق و اجرای پروژه ها بخشی از نیازمندی های مردم مرتفع شده است.

وی در تشریح خدمات شهرداری لولمان در حوزه عمرانی تصریح کرد:بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع طی سال گذشته آسفالت انجام شده و طی سال جاری نیز قرارداد بیش از ۱۵ هزار مترمربع آسفالت منعقد شده است.

شهردار لولمان با اشاره به اقدامات مربوط به حفاظت از محیط زیست یادآورشد:در راستای حفاظت از محیط زیست ،چندین قرار داد در حوزه دفع آب های سطحی با اعتبار بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

وی ؛ دیواره گذاری رودخانه های میرزا جوب ، تاشا جوب و آرام جوب با شناسایی و برآورد دقیق را از دیگر اقدامات شهرداری لولمان عنوان کرد و گفت:احداث حرم‌ مطهر شهید گمنام ، نگین اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی شهرداری لولمان است.

وی ؛ برگزاری جشن ها و مراسم دینی و مذهبی در ایام مختلف سال را از دیگر اقدامات شهرداری لولمان در حوزه فرهنگی مطرح کرد که با همکاری شهرداری و بخشداری انجام شده است.

حسین نیا در خصوص طرح جامع شهری لولمان که موجب ایجاد دغدغه هایی برای شهروندان شده است ، گفت:طرح جامع شهری که حدود ۱۰ سال از مطرح شدن آن می گذرد و طی این سال ها با بررسی های صورت گرفته به مراحل نهایی رسیده موجبات نارضایتی و مشکلات شهری را برای شهروندان فراهم کرده است.

وی ادامه داد:با توجه به ایجاد شهر خطی ، حقوق محتسبی شهروندان رعایت نخواهد شد و افراد سودجو به دلیل منافع شخصی به تشویش اذهان عمومی می پردازند و سعی بر اجرای طرح دارند در حالیکه اجرای این طرح به نفع مردم نیست و باید متوقف شود.

شهردار لولمان با بیان اینکه وجود پسماند در این شهر مشکلات و دغدغه هایی را بوجود آورده که دغدغه استان نیز می باشد ، تصریح کرد:در راستای آموزش شهروندان جهت تفکیک زباله و کاهش آن ، اقدامات موثری در فضای مجازی و حقیقی و حتی در مدارس و منازل صورت گرفته و با این آموزش ها ۸ تن زباله در روز به ۶/۵ تن کاهش یافته است.

حسین نیا با تاکید بر اینکه کاهش تولید زباله باید محور اصلی امور قرار گیرد ، خاطرنشان کرد:ادغام در حوزه پسماند باید موشکافانه و لولمان هم در راستای پسماند می تواند به عنوان شهر پایلوت باشد.

اجرای طرح جامع شهری به نفع مردم نیست

علی حسین پور بخشدار کوچصفهان نیز در آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت در شهر لولمان کار سختی است، اظهار کرد:لولمان تبدیل به شهر شده در حالیکه هیچکدام از زیرساخت های شهری در این شهر فراهم نمی باشد ، مردم انتظاراتی دارند و این انتظارات به حق است اما دستیابی به خواسته ها و انتظارات مردم مقدور نمی باشد.

وی با تاکید بر زیاد بودن کار در بخشداری کوچصفهان و همچنین کمبود پرسنل خاطرنشان کرد:هیچ کدام از ادارات استان در این شهر مستقر نمی باشند این شهر از اورژانس جاده ای ، ادارات آب و برق ، پاسگاه (فرماندهی انتظامی) برخوردار نمی باشد و اگر اتفاقی در شهر بیفتد حضور نیروهای انتظامی زمان بر است.

بخشدار کوچصفهان عدم وجود زیرساخت ها ، کمبود پرسنل و همچنین عدم استقرار ادارات را از مشکلات شهر لولمان عنوان کرد و افزود:در حال حاضر برای خدمات دهی از ظرفیت بخشداران و دهیاران استفاده می شود.

حسین پور بهره مندی از آب شرب سالم و باکیفیت را از دغدغه های مردم این شهر بیان کرد و گفت:با احداث چاه فلمن در کوچصفهان می توان آب با کیفیت به مردم ارایه داد و این مهم میبایست مردم توجه مسوولان قرار گیرد.

وی ؛ ایجاد کتابخانه عمومی در شهرلولمان را اتفاق مبارکی دانست و اذعان کرد:کوچصفهان از بخش هایی است که به لحاظ ورزشی دارای پتانسیل های زیادی است و می تواند میزبان مسابقات ورزشی باشد این در حالی است که کوچصفهان از داشتن ورزشگاه محروم می باشد.

بخشدار کوچصفهان نیز ضمن انتقاد از طرح جامع شهری گفت:اجرای این طرح به نفع مردم نیست و نباید اجرایی شود.

عدم استقرار ادارات در لولمان از دغدغه های مردم است

مصطفی مهربان رئیس شورای اسلامی شهر لولمان نیز در این مراسم با بیان اینکه مطالبه گری از وظایف شورای اسلامی شهر رشت است ، اظهار کرد:۱۲ سال است که لولمان با ادغام ۶ روستا و تایید مصوبه هیات وزیران به شهر تبدیل شده اما از زیرساخت های شهری بی بهره است مکاتباتی در این راستا صورت گرفته اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی با اشاره به دغدغه ها و مشکلات مردم در شهر لولمان تصریح کرد:هیچ یک از ادارات در این شهر مستقر نیستند و این دغدغه مردم شهر است.

مهربان خاطرنشان کرد:طرح جامع نیز دارای اشکالات است در این طرح جامع مسجد ، زمین زیر فشار قوی و کوچه جز مناطق مسکونی قرارمی گیرد ، مردم در این طرح چگونه می توانند پروانه دریافت کنند.

وی یادآور شد: طرح جامع شهری یا باید بازنگری و یا طرح دیگری ارایه شود در غیر اینصورت مردم منطقه دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

شهردار عاطفی اعلام کرد :  اجرای گذر فرهنگ و هنر و گذر خوراک بندر کیاشهر، دو پروژه ممیزی فرهنگی است در آینده نزدیک است

شهردار عاطفی اعلام کرد :  اجرای گذر فرهنگ و هنر و گذر خوراک بندر کیاشهر، …