چاپ مطلب چاپ مطلب

از” سقراط” حکیم یونان تا “سقراط” رئیس ورزش لاهیجان

از” سقراط” حکیم یونان تا “سقراط” رئیس ورزش لاهیجان

 

یادداشت از مدیر مسئول علی علی‌پور نیاول

مرد اخلاق یونان به جرم بی اعتقاد کردن جوانان نسبت به خدایان ،محکوم به نوشیدن” جام شوکران ” شد وکیانوش سقراط لاهیجان که خیال دستیابی به “جام اخلاق” را در سر می پروراند ، با ناسنجیدگی و ناپختگی خود ،همه را در شوک فرو برد.

اخیرا نامه ای توسط “کیانوش سقراطی” رئیس اداره ورزش وجوانان لاهیجان، خطاب به موسسین باشگاه ها واماکن ورزشی لاهیجان ، مبنی بر اتصال دوربین های مداربسته داخل باشگاه بانوان به سازمان اطلاعات فراجا منتشر شد که موجبات نگرانی وجریحه دار شدن روحیه جامعه ورزشکاران را فراهم آورد.
اولین سوالی که در اینجا مطرح است اینکه ،وقتی ورود آقایان به سالن های ورزشی بانوان ،جهت مشاهده مسابقات حتی با پوشش اسلامی ممنوع می باشد، اتصال این دوربین ها به سازمان اطلاعات فراجا از لحاظ اخلاقی وشرعی و عرفی چه توجیهی می تواند داشته باشد ؟
ایا اساسا” صدور چنین دستوراتی بدون هماهنگی با شورای تامین شهرستان در حیطه ی اختیارات یک مدیر شهرستانی می باشد؟ آن هم باتوجه به لزوم اخذ تدابیر مدبرانه در جامعه ملتهب کنونی که رسانه های خارجی مترصد چنین اخباری می باشند، نگارش چنین نامه ای چه پیامی می تواند داشته باشد ؟ آیا محیطی امن تر و سالم تر از باشگاه های ورزشی برای دختران و بانوان کشور سراغ داریم ؟ و آیا شایسته است که با اخذ تصمیمات غیر کارشناسی از این دست ، این چنین موجب تشویش خاطر خانواده ها شویم؟
بی تردید واکنش در خور و مناسب مقامات دینی و سیاسی شهرستان،مورد انتظار جامعه ی ورزش و جوانان می باشد

 

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

درگیلان با سه فرصت کم نظیر و بالقوه مواجه هستیم/ استان مستعد توسعه وتحول است؛ بشرطها و شروطها

درگیلان با سه فرصت کم نظیر و بالقوه مواجه هستیم/ استان مستعد توسعه وتحول است؛ …