چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت روز ملی اصناف و دهه تولید و به همت اتاق اصناف شهرستان لنگرود؛ همایش بزرگ روز اصناف با حضور مدیران و جامعه اصناف شهرستان لنگرود برگزار شد/

به مناسبت روز ملی اصناف و دهه تولید و به همت اتاق اصناف شهرستان لنگرود؛

همایش بزرگ روز اصناف با حضور مدیران و جامعه اصناف شهرستان لنگرود برگزار شد/

صادرات برنج گیلان و حذف ارز ترجیحی واردات برنج حمایت مهم مسئولان از حوزه کشاورزی در گیلان/

همایش بزرگ روز اصناف به مناسبت اول تیرماه، روز ملی اصناف و به همت اتاق اصناف و اداره صمت با حضور جمع کثیری از کسبه ‌ بازاریان ، صنعتگران و‌ مدیران شهرستان در سالن اتاق اصناف لنگرود برگزار گردید.

اختصاصی همای خبر  –
موسوی رئیس اتاق اصناف ، مهرداد لاهوتی نماینده شهرستان لنگرود ،  جعفرزاده  و امیری معاونین عمرانی فرماندار و  سیاسی فرماندار.  محمددوست رئیس اداره صمت لنگرود، روسای ادارات دارایی ، کار تعاون و تامین اجتماعی و اداره پست ،  اداره اماکن، نیروی انتظامی و مسئول بسیج اصناف  و روسای و هئیت مدیره اتحادیه ها و همچنین جمعی از کسبه و بازاریان لنگرود ونیز کرمی دادستان لنگرود در این همایش شرکت داشتند. 

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنگرود در همایش روز ملی اصناف اعلام کرد :

با به روزرسانی های هر ساله و پیگیری مستمر  در لنگرود پروانه های صادر شده واحدهای صنفی به بیش از ۱۰هزارو ۳۰۰  مورد رسید

 

موسوی رئیس اتاق اصناف لنگرود ضمن گرامیداشت روز ملی اصناف و خیرمقدم به مقامات حاضر و کسبه بازار  آماری از عملکرد اتاق اصناف لنگرود در سال‌های اخیر ارائه نمود و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا کنون توانستیم برای ۷ هزار واحد صنفی صدور پروانه داشته باشیم و مجوزهای منقضی شده را نیز احیا نماییم.

وی گفت: با بروز رسانی های انجام گرفته هم اکنون در سطح شهرستان لنگرود بیش از ۱۰هزارو ۳۰۰ واحد صنفی دارای پروانه واحد صنفی هستند و در این راستا ضمن تقدیر از کسبه و اصناف برای همکاری های انجام شده ، از روُسای مرتبط، اداره اماکن، نیروی انتظامی و همچنین معاونت عمرانی فرمانداری ، روسای اتحادیه ها و همچنین اعضای کمیسیون نظارت کمال تشکر را داریم.

موسوی  به سه دغدغه مهم نداشتن وسیله نقلیه در بازرسی و نظارت ، لزوم ایجاد نظم در میدان شهر و معضلات مرتبط با اظهارنامه های مالیاتی اشاره داشت و گفت: رسیدگی به این موارد ، بسیار مهم و هموار کننده امور اصناف در سطح شهرستان لنگرود خواهد بود و در این خصوص یاریگری و حمایت مسئولان امر بخصوص آقای لاهوتی نماینده محترم مردم لنگرود را خواستاریم.

  حذف ارز ترجیحی واردات برنج و تمهیدات برای صادرات برنج،  حمایت مهم مسئولان از کشاورزی در گیلان/

مهرداد لاهوتی، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگ روز ملی اصناف در اتاق اصناف شهرستان لنگرود گفت: طی درخواست‌ها و پیگیری های مستمر با جهاد کشاورزی ، موافقت ضمنی با حذف ارز ترجیحی در واردات برنج را گرفته ایم و این مهم در صورت اجرا، ساماندهی بسیار موثری در بخش کشاورزی گیلان و کشور ایجاد خواهد نمود.

لاهوتی با ذکر آنکه وزارت جهاد کشاورزی در مذاکرات به ما پیشنهاد صادرات برنج را هم داد گفت: مدیریت و انجام صادرات برنج از گیلان به خارج از کشور گامی بسیار مهم در سودآوری صنعت برنج برای کشاورزان و اصناف گیلان خواهد بود و پیگیر تحقق این امر هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود به ناترازی توزیع برق گیلان اشاره داشت و گفت: قطع برق صنایع در ساعات کاری روز، خسارات گسترده و جبران ناپذیر به صنایع استان وارد می‌کند و این هم معضل مهمی است که از قوه محترم مجریه خواستار راهکار برای رفع آن هستیم.

نماینده لنگرود در مجلس همچنین به معضلات مهم در تولید و عرضه چای اشاره داشت و گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۱  بیش از ۱۰۰ هزارتن چای وارد کشور شد در حالیکه این رقم نباید بیش از ۳۰ هزار تن شود و عرضه بیش از این مقدار صنعت چای کشور را به زمین خواهد زد.

لاهوتی با اشاره به آنکه دولت تنها ۷درصد از سهام ایران خودرو و ۱۲ درصد از سهام سایپا را در اختیار دارد اما در عمل تولیدات و عرضه خودرو همچنین انتخاب مدیریت عامل با تفکرات دولت انجام می‌شود گفت: لازم است بخش خصوصی در این راستا دست باز داشته باشد و دولت خود را درگیر مباحث اقتصادی مرتبط با صنایع نکند.

لاهوتی با این توضیح که با وزیر محترم صمت هم در این رابطه صحبت داشته ایم گفت: دولت باید به بخش خصوصی میدان عمل داده و به توانایی آنان در چرخش اقتصادی باور داشته باشد.

وی به اهمیت سرمایه گذاری در صنعت اشاره داشت و گفت : در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری و اظهار نظر صاحبنظران نیز می‌شنویم که رشد اقتصادی ۸درصد را می‌توان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرد.

نماینده لنگرود اشاره داشت : در سطح شهرستان لنگرود و در چهارچوب ضوابط به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی عرصه عمل میدهیم و حمایت های اصولی در این باب را اجرایی خواهیم کرد و فرش قرمز برای سرمایه گذاران در لنگرود می‌گسترانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت کوچک شود و به سرمایه های بخش خصوصی اجازه گردش و فعالیت داده شود گفت: شهرستان لنگرود با دادستان خوب و توانایی که دارد می‌تواند زیرساخت‌های ایجاد اشتغال در لنگرود فراهم کند.

وی در توضیحاتی با موضوع قوانین نظام صنفی گفت: بحث قانون نظام صنفی در قوه مقننه به تصویب رسیده و در طی مراحل اداری میان شورای نگهبان، شورای عالی نظارت و سپس ابلاغات قانونی است.

لاهوتی در ادامه ضمن اشاره به معضل بزرگ سد معبرهای غیرقابل تحمل در معابر لنگرود گفت: امیدواریم با تمهیدات شورای عالی تامین به این مهم  رسیدگی شود.

لاهوتی به بحث سامانه مودیان نیز ورود کرد و گفت: این سامانه طوری طراحی شده که هنگام خرید سهم مالیات دولت و سهم فروشنده مشخص است.
وی با توضیح آنکه سامانه مودیان ظرفیت شفاف سازی در خرید و فروش‌ها و مالیات ها را دارد گفت : هنوز نقاط ضعف زیادی در این سامانه موجود است که باید رفع شود.
لاهوتی توضیح داد: باید محاسبات سنتی به روز رسانی شود  و در سامانه مودیان  قیمت کالا واقعی تر محاسبه میشود نه آنکه تا به دست مصرف کننده برسد چند مرحله شامل مالیات شود.

در ادامه این جلسه امیری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری لنگرود نیز طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت روز ملی اصناف ، اهمیت شرکت آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: انشالله با انتخاب اصلح اصناف و بازاریان در دولت پیش رو گردش اقتصادی خوب را در بازارهای کشور شاهد باشیم.

در پایان این همایش، مراسم تجلیل از فعالان حوزه اصناف لنگرود برگزار گردید.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان در کمیسیون نظارت: اصناف و بازاریان گیلان،میدان دار انتخابات خواهند بود/ نرخ جدید پوشاک مدارس گیلان تصویب شد

مدیرکل صمت گیلان در کمیسیون نظارت: اصناف و بازاریان گیلان،میدان دار انتخابات خواهند بود/ نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *