چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح جمع آوری سگ های بلاصاحب در دستور کار شهرداری منطقه یک رشت قرار گرفت/ لطفا شهروندان از غذا دادن به این سگها پرهیز کنند

مدیر منطقه یک شهرداری رشت:

طرح جمع آوری سگ های بلاصاحب در دستور کار شهرداری منطقه یک رشت قرار گرفت/

لطفا شهروندان از غذا دادن به این سگها پرهیز کنند

 

یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت گفت: از عموم شهروندان محترم درخواست می شود از هرگونه غذا دادن به حیوانات بلاصاحب پرهیز نمایند چون این امر باعث جمع شدن حیوانات از روستاهای اطراف در شهر شده و موجبات حمله سگ ها به شهروندان علی الخصوص کودکان را فراهم می آورد.

 

طرح جمع آوری و انتقال سگ های بلاصاحب در دستور کار شهرداری منطقه یک رشت قرار گرفت/ شهروندان از غذا دادن به سگ های بلاصاحب پرهیز کنند

همای خبر– نقل از انعکاس آزاد. مدیر منطقه یک شهرداری رشت گفت: از عموم شهروندان محترم درخواست می شود از هرگونه غذا دادن به حیوانات بلاصاحب پرهیز نمایند چون این امر باعث جمع شدن حیوانات از روستاهای اطراف در شهر شده و موجبات حمله سگ ها به شهروندان علی الخصوص کودکان را فراهم می آورد.

یوسف یزدانی مدیرمنطقه یک شهرداری رشت در جلسه خدمات شهری منطقه یک در خصوص رسیدگی به وضعیت سگ های بلاصاحب اظهار کرد: طرح جمع آوری، مدیریت و کنترل سگ های ولگرد از طریق زنده گیری با همکاری سازمان مدیریت پسماند در سطح منطقه یک و با حضور اکیپ‌های مجرب انجام می شود.

یزدانی بیان کرد: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که جلوگیری از شیوع امراض مسری، انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع انسانی حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد را از جمله وظایف شهرداری دانسته است، طرح زنده گیری سگهای بلاصاحب و انتقال آنها به محل نگهداری حیوانات شهری در جهت افزایش امنیت و رفاه حال شهروندان انجام می شود.

مدیرمنطقه یک شهرداری رشت یادآور شد: این طرح به صورت استاندارد و بدون ایجاد تلفات و جراحات برای حیوانات و با رعایت کامل پروتکل های اجرایی صورت می گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت برخی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان ها و ایجاد ترس در بین شهروندان، امروزه در سطح منطقه یک، حضور آزاد سگ‌های بدون صاحب امری پذیرفته شده نیست.

مدیر منطقه یک همچنین از عموم شهروندان محترم خواست از هرگونه غذا دادن به حیوانات بلاصاحب پرهیز نمایند چون این امر باعث جمع شدن حیوانات از روستاهای اطراف در شهر شده و موجبات حمله سگ ها به شهروندان علی الخصوص کودکان را فراهم می آورد.

وی با اشاره به آمار حمله سگها در چند ماه اخیر به شهروندان و کودکان در پارک گیلانه ، ۲۰ متری گاز و … اذعان داشت سگها بر اساس غریزه ، به افراد در حال فرار (ورزش ) حمله می‌کنند که به همین خاطر آمار حمله سگ ها در پارکها بالا بوده و امنیت شهروندان در استفاده از فضاهای پارکی و ورزشی کاهش پیدا نموده است ، لذا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از ریختن غذا برای حیوانات در پارکها نیز اکیدا خودداری نموده و درصورت تمایل غذاهای تهیه شده را به مرکز نگهداری سازمان پسماند شهرداری واقع در شرکت کودآلی لاکان تحویل نمایند .

About نسرین عشقی

Check Also

همزمان با بارش شدید باران حضور فرماندار ، شهردار و اعضای ستاد بحران شهرداری لاهیجان در سطح شهر

همزمان با بارش شدید باران حضور فرماندار ، شهردار و اعضای ستاد بحران شهرداری لاهیجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *