چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اتحادیه املاک واتومیبل شهرستان لاهیجان: مشاوران املاک نیز از بالا رفتن قیمت ها ناراضی هستند

رئیس اتحادیه املاک واتومیبل شهرستان لاهیجان:
مشاوران املاک نیز از بالا رفتن قیمت ها ناراضی هستند

نارسایی های سامانه خودنویس، موجب  چالش و هرج و مرج در بازار مسکن شده است 

مغایرت سامانه خودنویس با اصل ۴۴ قانون اساسی!

اختصاصی همای خبر(گیلان) – مهرداد پرحلم رئیس اتحادیه املاک واتومبیل شهرستان لاهیجان گفت: هرکسی به دفاتر مشاوران املاک مراجعه می‌کند نخستین جمله ای که مشاور به آنها می گوید قیمت بالا تعیین شده ملک افراد است اگر قیمت ها روز به روز بالا برود بازار مسکن راکدتر و خرید و فروش نیز کم می‌شود در مقابل اگر قیمت ها متعادل و منطقی باشد بازار مسکن نیز از ر‌کود خارج و باعث رونق در کسب کار دفاتر مشاور املاک نیز می‌شود این موضوع باعث کساد بازار مشاوران املاک شده است.
وی افزود:حدود ۲سال است که در این بازار دچار رکود شدید تورمی هستیم یعنی اینکه خرید و فروش به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است .
پرحلم با اشاره به اینکه قیمت های بالا، طبیعتا باعث پایین امدن قدرت خرید مردم می شود ، اظهار داشت: دفاتر املاک نیز به همین دلیل به رکود دچار شده اند .
وی با راه اندازی سامانه خود نویس اشاره کرد واظهارداشت: دسترسی مشاوران املاک به سامانه ایران املاک حذف و سامانه املاک مستغلات نیز خاموش شده، همین اقدام اعتراض تعدادزیادی از واحد های صنفی مشاوران املاک را دربرداشته است .
رئیس اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان لاهیجان ادامه داد:بزرگ ترین چالشی که دفاتر املاک با آن رو به رو هستن یک سامانه نوظهوربه نام برنامه خودنویس است عموم افراد می توانند وارداین برنامه شده وبه ظاهرکدرهگیری دریافت کند.

وی گفت:یکی ازمشکلات سامانه خودنویس عدم احراز اهلیت است قراردادها دراین سامانه به صورت غیرحضوری انجام می شود، دراین برنامه افراد می توانندبا یک پیامک قرارداد بنویسند با این اوصاف پرونده های قضایی زیادی وارد دادگستری خواهدشد.
پرحلم به مشکل دیگر سامانه خودنویس اشاره کرد و گفت:مشکل بعدی سامانه این است که افرادعادی نیز می توانندوارد سامانه خودنویس شوند وقراردادثبت کنند ،افرادی که هیچگونه اطلاعات حقوقی وملکی و… ندارند.
وی بزرگترین اشکال سامانه خودنویس را مغایرت بااصل ۴۴ قانون اساسی دانست و اظهار داشت: چرا که دولت یک صنف را ازبین می برد وخودش تصدی گری می کند.
با این وجود تعدادزیادی ازمشاورین املاک واحد صنفی خودراتعطیل نموده ویا اینکه درآمد آنها بسیارکاهش یافته است ‌.
دولت برای حل این موضوع بایدچاره اندیشی کندتا این خانواده صنف بزرگ مشاورین املاک به نابودی کشیده نشود.

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …