چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لاهیجان :  بزرگان جامعه باید دلی پرجرات و لحنی قاطع داشته باشند/

امام جمعه لاهیجان :
 بزرگان جامعه باید دلی پرجرات و لحنی قاطع داشته باشند/


– از انتصاب ناامیدکننده ‌ی رئیس جمهور متاسفیم /

هشدار میدهیم، صدای واحد همای صدایی است که طنین آن در مجلس اسرائیل را لرزاند/

از توافق و گشایش حرف نزنید؛ آمریکا هر کجا پا گذاشته فقر و بدبختی و ننگ به بار آورده است/

 

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ در نماز جمعه لاهیجان اظهار کرد: بزرگان جامعه  و کسی که قرار است هدایت مردم را بر عهده داشته باشد باید تفکری عمیق ، زبانی گویا و لحنی قاطع داشته باشد.

اختصاصی همای خبر( گیلان)-  حجت‌الاسلام سلیمانی همچنین در خطبه دوم خود در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه لاهیجان اظهار داشت : از انتصاب ناامید کننده رئیس‌جمهور در مورد آقای ظریف متاسفیم و هشدار میدهیم، صدا باید همان صدای واحدی باشد که طنین آن در مجلس اسرائیل را به لرزه انداخت.

امام جمعه لاهیجان طی توضیحاتی در خطبه اول گفت: امام خمینی(ره) زمانی که در فرانسه حضور داشت در جواب لحن قلدرمآبانه کارگزار آمریکا قاطعانه پاسخ داد: بروید دعا کنید فتوا علیه آمریکاییان ساکن ایران صادر نکنم که اگر چنان کنم هیچ یک از آنان باقی نخواهد ماند.

وی گفت : دوران بزن در رو تمام شده و به جنایات و تخلفات به سختی پاسخ داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی طی سخنانی در رابطه با زخم زبانها و تخریب های مغرضانه گفت: خداوند در آیه ۲۰ سوره توبه میفرماید: ای پیامبر برای زخم زبان بعضی بندگان حتی تو هم توبه کنی ، پذیرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به ایام بزرگداشت شهدای حرم گفت: زمانیکه مدافعان حرم در گرمای سوزان سامراء می‌جنگیدند و جانفشانی میکردند، مغرضان این اقدام ایثارگرانه را بی ارزش می‌شمردند ، همانگونه که برخی افکار مسموم و مغرض رئیس‌جمهور شهیدمان را که هم تحصیلات فقهی داشت و هم تحصیلات آکادمیک تا سطح دکترا، با سخنان نادرست تخریب می‌کردند و زخم زبان می‌زدند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه لاهیجان ضمن عرض تسلیت به پیشگاه رهبری و ملت همیشه در صحنه ایران به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس در تهران گفت: رژیم صهیونیستی جرات جنگ رو دررو را ندارد و دست به ترور ناجوانمردانه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی ضمن بیان آنکه شهید اسماعیل هنیه از فرماندهان بلندمرتبه مقاومت بود تصریح کرد: مسبب اصلی این جنایت آمریکاست و متاسفیم برای برخی خرده فرمایشات در داخل کشور که آمریکا و اسرائیل را از یکدیگر جدا می‌دانند و حرف از گفتگو و گشایش می‌زنند.

وی با اشاره به آنکه از انتصاب اخیر آقای پزشکیان، نگران نه بلکه متاسفیم گفت: وزیر امور خارجه اسبق کشور می‌گوید آمریکا و اروپا حواسشان باشد که به سمت اسرائیل نروند…
در حالیکه میدانیم سگ زرد برادر شغال است ، امریکا اروپا و اسراییل همه یکی هستند و گشایشی در گفتگو و توافق برای ما حاصل نمی‌شود.

وی با ذکر آنکه که صهیونیست شهید هنیه را در تهران مورد هدف قرار داد که حیثیت ما را زیر سوال ببرد، گفت: اسرائیل شرایط وخیمی دارد ؛ در خان یونس ، غزه و رفح عقب نشسته و از درون در حال فروپاشی است و خود این را می‌داند اما می‌خواهد پیش از آن در یک دور باطل ، کشورهای مقاومت را دچار مشکل کند چنانکه دیدیم در یمن ، لبنان و ایران دست به شرارت زد.

خطیب جمعه لاهیجان اعلام کرد: اضلاع مقاومت در حال آماده شدن برای یک جهاد طوفانی و طولانی هستند و ما نیز در مورد حریم امن جمهوری اسلامی با کسی تعارف و شوخی نداریم و همانطور که رهبر معظم فرمود، خونخواهی را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با اشاره به آنکه به دنبال گسترش جنگ نیستیم بلکه میخواهیم بازدارندگی ایجاد کنیم گفت: انشالله خونهای پاکی که در شرارت های این رژیم به ناحق ریخته شد موجبات اضمحلال اسرائیل غاصب را فراهم می‌کند.

امام جمعه لاهیجان در بخش پایانی سخنان خود به اتفاق ناگوار شب گذشته لاهیجان و شهادت حجت الاسلام ادیب اشاره  داشت و گفت: ایشان شهید جهاد تبیین است؛ چرا که  بارها ملاطفت و روشنگری و گفتگوی این عالم جلیل القدر با دیگران را دیده بودیم.

وی با بیان آنکه لقب ادیب را شهید بهشتی به این عالم محبوب و محجوب داده بود گفت: این روحانی ساده زیست و اهل اقامه نماز بود؛ قلب رحیمی داشت و ملاطفت و سلوک وی قابل تحسین بود.
وی با ذکر آیه شریفه بآی ذنبً قتلت گفت: کرامت خون مومن از کعبه نیز بالاتر است و این ضایعه نتیجه عناد آشکار با روحانیت است.
امام جمعه لاهیجان گفت: شهادت این روحانی عارف و عالم را به علما و روحانیت عظیم الشان گیلان و لاهیجان تسلیت می‌گوییم.

گفتنی است در پایان نماز جمعه امروز پیکر ادیب بر دستان مردم نماز گزاز تشییع وتدفین شد.

گزارش از محمد علی‌پور نیاول

 

About نسرین عشقی

Check Also

دکتر آقایی : بازرسی کل نسبت به هزینه کردهای سال‌های اخیر که در بحث زباله و فاضلاب در استان اتفاق افتاده مطالبه خواهد کرد

دکتر آقایی : بازرسی کل نسبت به هزینه کردهای سال‌های اخیر که در بحث زباله …