چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر مجتمع دخانیات گیلان اعلام کرد: حمایت از تولید توتون باعث افزایش سطح زیر کشت شده و بدلیل کیفیت بالای توتون استان ، از خروج ارز به جهت خرید توتون خارجی جلوگیری می گردد

مدیر مجتمع دخانیات گیلان اعلام کرد:
حمایت از تولید توتون باعث افزایش سطح زیر کشت شده و بدلیل کیفیت بالای توتون استان ، از خروج ارز به جهت خرید توتون خارجی جلوگیری می گردد

اختصاصی  همای خبر (گیلان) –

شهیار وهابی در جلسه‌ ای با حضور مدیر کل صمت گیلان اعلام کرد: حمایت از توتونکاران و تولید توتون مرغوب گیلان، از خروج ارز به جهت خرید توتون خارجی جلوگیری می نماید.
اختصاصی همای خبر(گیلان)-

وهابی در این جلسه با اشاره به آنکه در سالیان اخیر عدم حمایت از توتونکاران و‌ کشت توتون استان باعث گردیده از تعداد ۶۰۰۰ توتونکار فعال در حال حاضر تعداد ده درصد آن فعالیت دارند و پیمان کشت با مجتمع دخانیات منعقد نموده اند .
وی افزود کشاورزان به تولیدات کیوی ،صنوبر و برنج و تغییرات کاربری روی برده اند، گفت : اخیرا بعضی کشاورزان مجدداً تمایل به کشت توتون داشته و این اتفاق خوبی است چرا که جلوی سوء استفاده‌ خریداران خارج از شبکه (واسطه گری ) را خواهد گرفت و سبب تثبیت بازار خواهد شد.
وی گفت: ماهیت و کیفیت توتونهای گیلان از آنچه که از آمریکای جنوبی وارد می‌شود بالاتر است در حالیکه این محصول با قیمت ۱۲ الی ۱۳ یورو به کشور وارد می‌شود و پس از ترخیص از گمرکات، هزینه انبارداری و دیگر هزینه های جاری قیمت تمام شده زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.
وهابی با تاکید بر لزوم حمایت و تحت پوشش قرارگیری صنعت کشت توتون از سوی دولت گفت: خریداران خارج از شبکه این صنعت با سوء استفاده از خلأ موجود بذر و کود و سم را از سلیمانیه و دیگر مناطق وارد کشور می‌کنند و به کشاورزان تحویل و در فصل برداشت تولیدات کشاورزان را با حداقل قیمت خریداری می نمایند و در نهایت این اقتصاد کشور و زحمت کشاورز است تضییع می گردد.

عدم برنامه ریزی صحیح و تعهدات خارج از عرف ، سبب ناترازی های برق در سطح گیلان است

تیمور پورحیدری مدیر کل صمت استان گیلان در این جلسه گفت: مهمترین مشکلی که صنعت ما را تهدید می کند قطعی برق در فصل تابستان است .گاهی صنایع ما ساعت ها از نداشتن برق رنج می برند و این عامل، صدمات جبران ناپذیری به تولید کنندگان ما وارد می کند.
پورحیدری افزود: عدم برنامه ریزی و سوء مدیریت‌ها در برق هم صنایع ما را دچار چالش اساسی نموده است.بطوریکه باعث تعطیلی یک ماهه دو کارخانه سیمان گیلان شد و موجب شد تا هر پاکت سیمان از ۸۵ تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد ! پورحیدری گفت: قطعی پیاپی و بدون اطلاع قبلی باعث تعطیلی ساخت وسازها و پروژه های ما گردید که با پیگیری مداوم ما و دستور استاندار، برق این دو کارخانه پایدار شد و در نتیجه بازار سیمان به آرامش رسید.

پور حیدری با اشاره به آنکه کارخانه فومن شیمی به دلیل قطعی نابهنگام برق مجبور شد به مدت ۲۰ روز کارخانه را تعطیل کند تا بتواند عملیات ذوب ضایعات و پاکسازی قطعات داخلی دستگاهها را انجام دهد.
پاسخگوی این خسارات کیست؟!

مدیر کل صمت گیلان در ادامه گفت: نباید کل محدودیت برق را به صنایع تحمیل کرد، بخشی از ناترازی را ببرید به بخش تجارت و بازار و امثالهم ، ساعت‌های ظهر بازارها نیمه تعطیلند؛ وقتی بدون اطلاع برق صنایع را قطع میکنید، قطعات الکترونیکی دستگاه‌ها که نمی‌توان در شرایط تحریم تامین کرد آسیب‌های جدی می‌بینند.
انتهای پیام/


انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *