چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درمراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی وبیمارستانی: حذف ارز ترجیحی تامین  تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه می‌کند/

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درمراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی وبیمارستانی:
حذف ارز ترجیحی تامین  تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه می‌کند/

زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی رشت:
عناوین این نمایشگاه از این پس بصورت سالانه برگزار می‌شود

تهیدست ، رئیس اتاق اصناف رشت:
تولید و صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی را هدف قرار دهیم

دکتر آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی گفت: متاسفانه حذف ارز ترجیحی باعث بروز مشکلات مضاعف در تجهیز مراکز پزشکی گیلان است.
وی توضیح داد: حذف ارز ترجیحی یعنی آنکه قیمت خرید یک تیوپ سی تی اسکن از ۱۶۸ میلیون به بالای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسد و دسترسی مراکز درمانی به آن به همین فاصله زیاد می‌شود و مداوای شهروندان و هموطنان دچار مخاطره می‌شود.

وی ضمن خوشامدگویی به مدیرکل صمت گیلان ، ریاست اتاق اصناف و اساتید و فعالان این عرصه گفت: گیلان با جمعیتی بالغ بر ۲ و نیم میلیون نفر و هشت میلیون نفر جمعیت شناور باید زیرساخت‌های پزشکی برای ۱۰ میلیون نفر فراهم کند و در شهریور ماه دیدیم که برای تامین شیرخشک و دارو مجبور به واردات این اقلام از استان‌های مجاور شدیم.

وی با بیان آنکه بیمارستان تازه احداث ۴۰۳ تختخوابی آماده تجهیز است گفت: مطالبات از دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد .

دکتر آشوبی گفت: طبق آمار گیلان سالمند ترین استان کشور است و باید به تامین زیرساخت‌های درمانی آن توجه ویژه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: این دانشگاه  توانسته است دستگاه MRIهای خود را از دو دستگاه به ۴ دستگاه برساند که اتفاق خوبی است و کارهای زیادی برای تامین و تحقق آن انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان آنکه در بیمارستان فوق تخصصی ۱۷ شهریور دستگاه سی.تی اسکن راه اندازی شده است گفت: در بیمارستان دکتر حشمت رشت نیز برای اولین بار دستگاه سی.تی آنژیو  نصب شد.

وی همچنین به نصب تجهیزات رادیو تراپی در دانشگاه رازی اشاره داشت و گفت: به لحاظ ایمنی و مصون ماندن از اشعه این دستگاه باید در عمق سه متری زمین و با دیواره های بتنی سه متری ساخته شود.
وی با توضیح آنکه باید تجهیزات در تمامی بخش‌های گیلان توزیع شود گفت: دستگاه رادیو تراپی در شهرهای انزلی، تالش و لاهیجان نیز جانمایی خواهد شد.
آشوبی گفت: در ساختار دانشگاه علوم پزشکی به دنبال نوسازی مراکز درمانی بودیم و میلیاردها تومان در این مسیر اعتبار هزینه شد؛ امیدواریم بتوانیم وظایفمان را بدرستی انجام دهیم.

زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه را به سمت بین المللی شدن پیش می‌بریم/
زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی رشت:
عناوین این نمایشگاه از این پس بصورت سالانه برگزار می‌شود

زمانی مدیرعامل نمایشگاه ضمن خوشامدگویی به مقاماتی چون مدیرکل اداره صمت گیلان، اساتید و ریاست دانشگاه علوم پزشکی، مدیران اتحادیه تجهیزات پزشکی و دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه تخصصی گفت: عناوین این نمایشگاه از این پس بصورت سالانه برگزار می‌شود و خواستار تعامل فعالان این رشته برای برگزاری بهتر نمایشگاه در ابعاد بین المللی هستیم تا در دوره های بعد شاهد شرکت کنندگان و میهمانان بین المللی نیز باشیم.

وی ضمن تشکر از اجرای مطلوب شرکت گیل نگاران و هم افزایی دانشگاهیان و اتحادیه تجهیزات پزشکی و همچنین صنف تجهیزات پزشکی از همراهی دکتر آشوبی و دکتر پورحیدری تقدیر کرد.

 

تهیدست ، رئیس اتاق اصناف رشت:
تولید و صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی را هدف قرار دهیم

تهیدست ، رئیس اتاق اصناف رشت نیز در این رابطه توضیح داد: باید به سوی تولید و صادرات محصولات و تجهیزات پیش برویم چون این قابلیت و توانایی در گیلان وجود دارد.

وی به وحدت و همدلی دوران کرونا اشاره داشت که چگونه اصناف گیلان کسب و کار خود را تعطیل کردند و از تخفیفات مالیاتی هم برخوردار نشدند.

وی گفت: در آن دوران توانستیم با وحدت و همدلی تولیدات ماسک را به بیش از نیاز داخل استان رسانده و ارسال و صادرات داشته باشیم.

تهیدست گفت: در این جمع تولید کنندگان تجهیزات بیمارستانی حضور دارند که با حمایت می‌توانند در چرخه اقتصادی فعالتر عمل کرده و صادرات داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف گفت: تعامل ایجاد شده بین دانشگاه، اتحادیه تجهیزات پزشکی و اتاق اصناف را ارج می‌نهیم و به فال نیک میگیریم.
وی گفت: سنگ اندازی هایی که در جلسه به آن اشاره شد،  نشانه حرکت رو به توسعه قطار درمان است.
تهیدست به حضور شرکت های دانش بنیان اشاره داشت و گفت: امیدواریم با حمایتهای دولتی در تامین مواد اولیه و با عزم جمعی فعالان این عرصه در بحث اشتغال حرفی برای گفتن داشته باشیم.
تهیدست از دانشگاه گیلان خواستار احداث یک ساختمان نمایشگاهی در خور شان استان شد و گفت: این اجرا برگ مثبت دیگری در اقدامات مهم ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهد بود.


انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

رشد ۴۰ درصدی استقبال از نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی گیلان نسبت به دوره های قبل

رشد ۴۰ درصدی استقبال از نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی گیلان نسبت به دوره های قبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *