چاپ مطلب چاپ مطلب

حکم نهایی معاون اول احمدی نژاد؛ جریمه نقدی،بازگرداندن مال و ۵ سال زندان/ تکمیلی

همای گیلان:شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور ‘محمدرضا رحیمی’ معاون اول محمود احمدی نژاد را به پنج سال و ۹۱ روز حبس محکوم کرد. رحیمی همچنین درحکم صادره از دیوان عالی کشور به دو میلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

download (2)

رحیمی درحکم صادره از دیوان عالی کشور به دو میلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

رحیمی پیش تر ازسوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس، دومیلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که پرونده با اعتراض متهم برای رسیدگی درمرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بر اساس این گزارش، شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی ها، ضمن تایید رد مال و جزای نقدی، مدت حبس متهم را از ۱۵ سال به پنج سال و ۹۱ روز کاهش داد.

احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور قطعی و لازم الاجرا می باشد.

پرونده رحیمی پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به شعبه بدوی صادر کننده رای ارجاع شده است.

جزئیات تازه از حکم دادگاه رحیمی

پیگیری‌های خبرگزاری فارس حاکی از این است که حکم منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌ها ناقص بوده و مبلغ رد مال و جریمه نقدی صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس در پی انتشار حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق در برخی از رسانه‌ها، پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که حکم اعلام شده در رسانه‌ها ناقص است.

بر اساس این گزارش حبس ۵ سال و ۹۱ روز محمدرضا رحیمی که در رسانه‌ها منتشر شده صحت دارد اما مبلغ رد مال و جریمه نقدی که در حکم منتشر شده از سوی برخی رسانه عنوان شده، صحیح نیست ضمن اینکه بحث انفصال از خدمت نیز در حکم آمده که قید نشده است.

این در حالی است که شب گذشته برخی از رسانه‌ها با انتشار خبری مبنی بر تأیید حکم معاون اول رئیس جمهور سابق، از ۵ سال و ۹۱ روز حبس، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی برای محمدرضا رحیمی خبر داده بودند.

****************

صدای گیلان/ گفتنی است ؛ پرونده محمد رضا رحیمی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مطرح شد ولی احمدی نژاد با طرح اینکه کابینه اش خط قرمز اوست و دولت او نیز پاکدست ترین دولت تاریخ است ، مانع از رسیدگی به این پرونده شد.

مطالب بیشتر؛

About سردبیر ارشد

Check Also

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان»

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان» نگاهی به اعتراضات دانشجویی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در …