برای برندسازی در رشت باید از پتانسیل های طبیعی و اجتماعی بهره برد
دکتر عماد مطالبی مطرح کرد : برای برند سازی در شهر رشت نباید تنها دلخوش به خوراک و مسایل مرتبط با آن شد تا این شهر را به عنوان شهر خلاق معرفی نمود بلکه باید از پتانسیل های طبیعی و اجتماعی آن بهره برد و آن را در مسیر تبلور اندیشه در صحنه های بین المللی جاری ساخت به گونه ایی که بتوان یک نماد اثربخش را به جامعه جهانی برای پیوند به شبکه شهرهای جهانی متصل ساخت .
همای خبر- مطالبی تاکید کرد : تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان ، به عنوان یک فرصت بزرگ برای مادر شهر گیلان و بزرگ شهر شمال ایران شهر رشت است که حوزه نفوذ فرامنطقه ایی دارد از اینرو با پتانسیل های برجسته خود مانند تنوع زیستی ، قرارگیری در راستای کوریدور شمال و مسیر مهاجرت پرندگان و دسترسی مناسب می تواند به عنوان شهرتالابی برای یونسکو مطرح گردد. مطالبی در ادامه گفت : باید الزامات و پیوست های زیست محیطی آن فراهم شود و الگوهای امایشی برای سرزمین مشخص، تا گام اجرایی برای پیوستن به کنوانسیون رامسر برداشته و این ضرورت و مهم برای شهر رشت به عنوان یک برندینگ موفق تحقق یابد.