چاپ مطلب چاپ مطلب

یک پیشنهاد ساده ترافیکی با طعم شیرین اجتماعی در آستانه‌اشرفیه!/ علی حسین پور

همای گیلان: سال‌هاست که اهالی خیابان اشرفی اصفهانی (آبیاری)، خیابان فردوسی، خیابان فرهنگ و حتی ساکنان انتهای خیابان استقلال و … از کمی تردد تاکسی در مسیرهای مزبور در رنج بوده و به بهانه نبود میدان یا دوربرگردان در کمربندی شهر، این سختی عبور و مرور بعضاً از سوی رانندگان و دست‌اندرکاران توجیه گردیده و ظاهراً هم اکثریت مردم این مناطق نیز توجیه شده‌اند!

تصویر-هوایی

در خصوص پیشنهاد‌ ذیل، در سالیان قبل در برخی از نشست‌های رسمی و غیررسمی و حتی در شبکه‌های اجتماعی مباحثه نمودیم ولی علیرغم توجیه اقتصادی و اجتماعی آن، تاکنون عملی نشده است. لذا بر آن شدم تا این بار در قالب اطلاع‌رسانی رسمی رسانه‌ای، باب مباحثه را باز نموده تا شهروندان، خود نظر دهند که آیا این پیشنهاد‌، منطقی و توجیه‌پذیر است یا نه؟

پیشنهاد:
ایجاد یک مسیر رفت‌وبرگشتی مجزا از انتهای خیابان فردوسی در باند کندرو کمربندی تا ابتدای خیابان استقلال (ابتدای طرح حرم) با لحاظ نمودن معبر خروجی به سمت میدان سید جلال‌الدین اشرف (ع) و خیابان استقلال برای رفع مزاحمت سایر وسایل نقلیه ساکنان یا میهمانان محدوده مسیر البته با اقدامات اولیه ذیل:

الف) بستن ورودی خیابان فردوسی از سمت کمربندی جهت عدم ورود وسایل نقلیه از مسیر میدان امام حسین (ع) به خیابان فردوسی و سپس ایجاد یک فلکه کوچک در انتهای خیابان فردوسی جهت تسهیل عبور و مرور و همچنین مشخص شدن رفت‌وبرگشت بودن وسایل نقلیه از مسیر کندرو به مقصد حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف (ع) و برعکس.

*** برای ورود وسایل نقلیه ساکنان یا مسافران به خیابان فردوسی از کمربندی و از مبدأ میدان امام حسین (ع) می‌توان مسیر کوچه مارال را معرفی نمود. ضمناً می‌توان نام این فلکه را با طراحی المان زیبا فلکه بادام‌زمینی یا برنج نامید یا حتی آن را به نام فلکه فردوسی گذاشت و برای فلکه فردوسی فعلی، المان زیبا فلکه بادام‌زمینی یا برنج طراحی نمود.***

ب) ایجاد یا احداث ایستگاه تاکسی در انتهای مسیر باند کندرو با لحاظ نمودن معبر خروجی به سمت میدان سید جلال‌الدین اشرف (ع) و خیابان استقلال برای رفع مزاحمت سایر وسایل نقلیه ساکنان یا میهمانان محدوده مسیر مذکور.

ج) احداث پل عابر پیاده دیگر در انتهای مسیر باند کندرو در نزدیکی ایستگاه تاکسی احداثی جدید.

*** لازم به ذکر است که با اجرای این پیشنهاد ساده، لزومی به ایجاد میدان یا دوربرگردان در کمربندی نخواهد بود و باوجود زیرساخت‌های لازم در مسیرهای یادشده، نیاز به هزینه‌های کلان نیست. ***

علی حسین پور

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …