چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: شهر رشت بلاتکلیف است/ وزارت کشور در این زمینه تصمیم اتخاذ کند/ پایان وقت قانونی شورای شهر رشت

همای گیلان: محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در گردهمایی فرمانداران و بخشداران گیلان اظهار کرد: ساعت شش صبح امروز در سطح شهر رشت بازدیدی داشتیم و نیمی از شهر را آب گرفته و شهر رها شده است.

وی با اشاره به عدم تفاهم اعضای شورای شهر رشت در انتخاب رئیس و هیأت رئیسه جدید، گفت: اعضای شورای شهر رشت نتوانستند در انتخاب هیأت رئیسه به جمع‌بندی برسند و وقت قانونی آنها به اتمام رسیده و شهر در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

استاندار گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت کشور در این موارد تصمیم‌هایی را اتخاذ کند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در گیلان اشاره کرد و افزود: امسال هفته دولت تعداد یک‌هزار و ۱۸۷ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان در گیلان افتتاح شده است.

نجفی ۷۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌های افتتاحی گیلان را مربوط به بخش‌خصوصی دانست و یادآور شد: تعداد پروژه‌های افتتاحی گیلان به قدری زیاد است که هنوز به تمام آنها نرسیده‌ایم و نیاز است هفته دولت «دو هفته» باشد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته پروژه‌های مسکن گیلان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۲ درصد از مسکن مهر گیلان را تحویل متقاضیان داده‌ایم و تا پایان سال ۹۵ تمام مسکن مهر گیلان را تحویل می‌دهیم اما در برخی از پروژه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: در بحث مربوط به تورم و ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام‌های بسیار بزرگی در گیلان انجام شده و حتی مخالفان منصف دولت نیز این موضوع را پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تورم در دولت تدبیر و امید به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است‌، متذکر شد: امسال رشد اقتصادی چهار درصد را در کشور طی می‌کنیم و تا پایان سال جاری به پنج درصد می‌رسد.

//فارس

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران روزنامه جمهوری اسلامی …