چاپ مطلب چاپ مطلب

مهندس داریوش نظری پاشاکی جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی:آمد ه ام برای توزیع عادلانه امکانات

اختصاصی همای گیلان:مهندس داریوش نظری پاشاکی جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی از جمله کاندیداهای شهر لاهیجان است که با “شعار آمد ه ام برای توزیع عادلانه امکانات “پا به عرصه انتخابات نهاده است خبرنگار ما گفتگویی با وی انجام داده است که با هم هر شب قسمتی از آن مصاحبه را می خوانیم:

س-چه شد که تصمیم گرفتید کاندیدای شورای شهر شوید؟

هر جامعه ای که به دنبال ترقی باشد به انسان های پویا، خلاق و کارآمد نیاز دارد و آن میسر نیست جز آنکه این ها خود را از طیف مردم بدانند و خود را تافته جدا بافته ندانند و احساس مسئولیت کنند به جامعه خود و اهدافی جز ترقی شهر خود نداشته و جز به سرآمد کردن شهر خود به چیزی دیگر نیندیشند.

س- شما کاندیدای شهری شده اید که شهر نمونه گردشگری جهان اسلام است برنامه شما در جذب گردشگر چیست؟ آیا زیرساخت های گردشگری آماده است؟

همانطوریکه مطلع هستید  متولی گردشگری ، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است  اما اکثر مردم انتظار جذب گردشگر را از شهرداری ها  دارند لذا  گردشگری به زیرساخت های شهری وابسته است   در جذب گردشگر باید امکانات رفاهی و تفریحی مهیا باشد به طوریکه بتواند مدت اقامت مسافران را افزایش دهد لاهیجان شهری زیباست و گردشگران از آن دیدن می کنند و باعث ورود سرمایه به این شهر می شود اما این کافی نیست تله کابین یکی از مواردی است که می تواند درمدت افزایش اقامت گردشگران تاثیر گذار باشد اما باید در کنار آن وسایل تفریحی را زیادتر کرد تا بتواند اشتغال را به همراه داشته باشد.

س- شما فرمودید یکی از راه های درآمدزایی در بحث گردشگری، افزایش مدت اقامت گردشگران است هرچند به قول شما این بحث مربوط به سازمان گردشگری است اما به نحوی با شهرداری هم ارتباط دارد متاسفانه لاهیجان نتوانسته است در این بحث خیلی موفق عمل کند لطفاً بفرمائید چه برنامه ای در این مورد دارید؟

اسکان موقت برای هر شهر یکی از عواملی است که در خاطر توریست مانده و موجب افزایش اقامت گردشگران می گردد پس در راستای اسکان موقت می توان از ظرفیت های موجود استفاده کرد مثل بهره برداری از مدارس و  اماکنی که در فصل های بخصوصی می توان از آن محیط برای اسکان موقت استفاده نمود مثل مدارس که توسط آموزش و پرورش  انجام می شود.

 

دادن مجوز و حمایت مالی برای اشخاص حقیقی که خود امکانات ایجاد فضای کوچک برای ساخت هتل آپارتمان های شخصی مثل سرعین و دارند و یا تملک مدارسی که به نحوی از حوزه آموزشی بی بهره مانده و بلا استفاده هستند. استفاده از فضاهایی که در تملک شهرداری مثل هتل و آپارتمان  است می تواند موثر باشد ./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …