چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در اجلاس نماز شهرستان سیاهکل گفت :با گسترش نماز در جامعه به عنوان یک فرهنگ ، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد

 
همای گیلان، فرماندار سیاهکل در اجلاس نماز  شهرستان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجازی مسئول ستاد اقامه نماز استان، امام جمعه شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با گسترش نماز در جامعه به عنوان یک فرهنگ ، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد و به انسان کمک می کند برای بهتر زیستن و اگر نگاه به نماز کاربردی باشد انسان را از بسیاری مسائل و مشکلات ، گناه دور  می کند  و یقینا بسیار تاثیر گذار  خواهد بود .
محمود صوفی با تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در مدیریت کشور و  دنیای اسلام اظهار داشت :
امام خمینی ( ره) شخصیتی بی نظیر دنیای معاصر و شخصیتی که نظریه ولایت فقیه آن امروز در جهان پرتلاطم  کاربردی شده است و این نظریه در مجامع سیاسی ، علمی و فرهنگی . کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های مطرح دنیا در حال تدریس  است که باعث افتخار برای ما ایرانیان است که امت همان امام هستیم .
رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان سیاهکل در ادامه گفت :  خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار و وظیفه مسئولین است و  مجاهدت مردم  است که با تغییرات اجتماعی در سطح جامعه باعث پیشرفت و توسعه کشور و ارتقای جایگاه نماز شده است  و باید با تاسی از آموزه های دینی قدردان شخصیت های دینی و مذهبی خودمان باشیم.
فرماندار سیاهکل با تشکر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری با شکوه نماز در سطح شهرستان، تاکید کرد : مدیران و روسای ادارات شهرستان نسبت به برپایی نماز جماعت بصورت باشکوه و پر شور اهتمام جدی  داشته باشند و هر چه بیشتر به کیفیت آن بپردازند .
وی انتقال مفاهیم قرآنی و فرهنگ نماز به نسل های آینده را یادآور شد و در این ارتباط گفت: جامعه را برای انتقال ارزش های دینی به جوانان آماده کنیم و می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی این گونه مسائل را بصورت کاربردی تر و عملی تر به نسل جوان منتقل کرد و  در عرصه جنگ نرم نیز باید دفاع هم نرم  باشد و با تاسی از آیات ، روایات و احادیث و با تسلط به دفاع نرم به دنبال افزایش فرهنگ عمومی و دینی جامعه و مدیریت آن باشیم و در کنار حوزه های دفاع سخت ، ابزارها و ساز و کار را مهیا، تا به معنای واقعی تحت پدافند غیرعامل امور را انجام دهید.
شایان ذکر است در  اجلاس نماز شهرستان سیاهکل مدیران ادارات و نهادهای شهرستان، رابطین نماز ادارات، جمعی از فرهنگیان، اساتید دانشگاها، رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی، هیئت امنای مساجد، امامان جماعت مساجد و جمعی از بازاریان حضور داشتند .

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …