- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

فرماندار سیاهکل در اجلاس نماز شهرستان سیاهکل گفت :با گسترش نماز در جامعه به عنوان یک فرهنگ ، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد

 
[1]
همای گیلان، فرماندار سیاهکل در اجلاس نماز  شهرستان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجازی مسئول ستاد اقامه نماز استان، امام جمعه شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با گسترش نماز در جامعه به عنوان یک فرهنگ ، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد و به انسان کمک می کند برای بهتر زیستن و اگر نگاه به نماز کاربردی باشد انسان را از بسیاری مسائل و مشکلات ، گناه دور  می کند  و یقینا بسیار تاثیر گذار  خواهد بود .
محمود صوفی با تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در مدیریت کشور و  دنیای اسلام اظهار داشت :
امام خمینی ( ره) شخصیتی بی نظیر دنیای معاصر و شخصیتی که نظریه ولایت فقیه آن امروز در جهان پرتلاطم  کاربردی شده است و این نظریه در مجامع سیاسی ، علمی و فرهنگی . کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های مطرح دنیا در حال تدریس  است که باعث افتخار برای ما ایرانیان است که امت همان امام هستیم .
رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان سیاهکل در ادامه گفت :  خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار و وظیفه مسئولین است و  مجاهدت مردم  است که با تغییرات اجتماعی در سطح جامعه باعث پیشرفت و توسعه کشور و ارتقای جایگاه نماز شده است  و باید با تاسی از آموزه های دینی قدردان شخصیت های دینی و مذهبی خودمان باشیم.
فرماندار سیاهکل با تشکر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری با شکوه نماز در سطح شهرستان، تاکید کرد : مدیران و روسای ادارات شهرستان نسبت به برپایی نماز جماعت بصورت باشکوه و پر شور اهتمام جدی  داشته باشند و هر چه بیشتر به کیفیت آن بپردازند .
وی انتقال مفاهیم قرآنی و فرهنگ نماز به نسل های آینده را یادآور شد و در این ارتباط گفت: جامعه را برای انتقال ارزش های دینی به جوانان آماده کنیم و می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی این گونه مسائل را بصورت کاربردی تر و عملی تر به نسل جوان منتقل کرد و  در عرصه جنگ نرم نیز باید دفاع هم نرم  باشد و با تاسی از آیات ، روایات و احادیث و با تسلط به دفاع نرم به دنبال افزایش فرهنگ عمومی و دینی جامعه و مدیریت آن باشیم و در کنار حوزه های دفاع سخت ، ابزارها و ساز و کار را مهیا، تا به معنای واقعی تحت پدافند غیرعامل امور را انجام دهید.
شایان ذکر است در  اجلاس نماز شهرستان سیاهکل مدیران ادارات و نهادهای شهرستان، رابطین نماز ادارات، جمعی از فرهنگیان، اساتید دانشگاها، رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی، هیئت امنای مساجد، امامان جماعت مساجد و جمعی از بازاریان حضور داشتند .