همای گیلان:محمدرضا نازک کار عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهسازی و روکش این مسیر با استفاده از دستگاه تثبیت و بازیافت سرد آسفالت انجام می گیرد که در آن ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر از آسفالت و زیرسازی مسیر، تراشیده و سپس با سیمان، قیر و یا آهک تثبیت می شود.
وی افزود: برای تسریع در اجرای عملیات و کاهش زمان گیرش بتون در نظر است از مواد افزودنی که توجیه اقتصادی داشته باشد، استفاده کنیم.
نازک کار تهیه مصالح اولیه را از مهمترین دغدغه های راهسازی عنوان کرد و گفت: بدلیل محدودیت های مصالح راهسازی استفاده از روش تثبیت و بازیافت آسفالت بسیار قابل ملاحظه است و قرار است سیمان مورد استفاده در اجرای این عملیات توسط کارخانه سیمان دیلمان تامین شود.
مدیر ساخت و توسعه راه های گیلان با اشاره به مدت اجرای این پروژه گفت: بطور متوسط روزانه ۵۰۰ متر برای اجرای عملیات برنامه ریزی شده و در صورت فراهم آمدن شرایط لازم و رفع مشکلات ترافیکی، اجرای این پروژه ۴۵ روزه به اتمام می رسد و پس از تثبیت و روکش آسفالت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت این محور گفت: به دلیل توریستی بودن منطقه و همچنین تردد ماشین آلات سنگین کارخانه سیمان دیلمان انجام عملیات همزمان با عبور ترافیک انجام می گیرد.
نازک کار هزینه اجرای عملیات را ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۵ کیلومتری دیلمان – سیاهکل که عمده ترین خرابی ها را شامل می شود، در شرف انجام بازسازی و روکش آسفالت است و پیش از این پنج کیلومتر از این مسیر بازسازی و روکش شده بود.