چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لنگرود: *مومنین نسبت به هم باید انس داشته باشند، تا به حیات طیبه برسند*

اختصاصی همای گیلان:همزمان با شام غریبان شهادت حضرت امام رضا(ع)، و اجرای نیت موقوفه مرحوم ملاشفیع لنگرودی، روز (شنبه ٢۶ مهرماه ٩٩) بعداز نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام نقوی امام جمعه لنگرود، فخر موسوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام صادقی مدیر حوزه علمیه، حجت الاسلام هاتفی معاون حوزه علمیه، جمعی از روحانیت و طلاب این حوزه در مسجد گلشن، صاحب الزمان(عج) لنگرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام نقوی امام جمعه لنگرود در این مراسم با بیان این که دوماه خدای متعال به ما فرصتی داد، که در مجالس اهل بیت(ع) در میان عزاداران سیدالشهدا باشیم اظهار داشت: ما که خودمان را حقیقتا نمی توانیم عزادار سیدالشهدا بنامیم، بلکه در میان عزاداران سید الشهدا نشستیم و حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه سخنان خود امام رضا(ع) چه حقی بر امام جواد دارد با اشاره به روایتی از آن حضرت گفت:آن حضرت فرمودند: به حقی که من بر شما دارم از دری رفت و آمد کن که بیشتر با مردم مواجه شوی و بیشتر مردم شما را ببینند.

امام جمعه لنگرود افزود: امام رضا (ع) می فرماید: باید به واسطه کمک به مردم، به واسطه این که دست مردم را بگیرید، و ببخشید، خدای متعال مقام تو را بالا ببرد.

وی افزود: یکی از اصول زندگی پیامبر و اهل بیت(ع) همین موضوع است که ما وظیفه داریم نسبت به همه ی افراد جامعه محبت داشته باشیم، و همه را دوست بداریم.

نقوی با اشاره به این که پایان دو ماه حضور درمجالس اهل بیت (ع) مجالس وصف و بیان معارف، مجلس روضه است گفت: نتیجه پایان این دوماه اول بهره های ما از این مجالس همین نکته باید باشد که سفارش امام رضا(ع) به همه اولیا، شیعیان و محبین خودشان که فرمودنند: به ملاقات هم بروید، و با یکدیگر ارتباط داشته باشید. *اگر چه مومنین نسبت به هم باید انس داشته باشند، تا به حیات طیبه برسند.*

وی در ادامه گفت: دوماه عزاداری شده ولی گاهی اوقات می بینیم در طی همین دو ماه، ٢ هیئت با یکدیگر جدا ندارند. دو هیئتی که باید برای اهل بیت(ع) مجلس، روضه برگزار کنند، با همدیگر کنار نمی آیند، این چه مشکلی است؟ دو ماه عزاداری باید نتیجه اش این باشد؟ ما باید نسبت به یکدیگر، کدورت ها را بگذاریم کنار، نسبت به همه مومنین، اگر پیامبر و اهل بیت(ع) الگو و اسوه ماهستند باید روز به روز در مسیر آنها باشیم.

وی در پایان با اشاره به این که پیامبر فرمودند: یکی از کسانی که با منه پیامبر، هیچ نسبتی نداره، هیچ قربی به من نداره اظهار داشت: پیامبر فرمود: اون کسانی هستند که نسبت به دیگران، اهل کینه باشند، اهل بدگمانی و سوء ظن باشند به اصطلاح امروزی ها منفی نگر باشند. چنین شخصی هیچ ارتباطی و نسبتی به من پیامبر نداره.

گفتنی است در ابتدای این مراسم شرکت کنندگان با مداحی و سینه زنی در سوگ امام هشتم امام رضا علیه السلام عزاداری کردند.

گزارش و عکس از سید صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …