چاپ مطلب چاپ مطلب

لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع استان گیلان انتخاب شد

همای گیلان:یوسف قیامتیون در گفت و گویی اظهار کرد: کارگروه مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان برای انجام امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و نابینایان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان سال‌ها قبل تشکیل شده است و در این راستا به صورت هفتگی یا ماهانه با حضور نمایندگان ادارات جلساتی تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

وی افزود: در راستای تحقق شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و همچنین تامین رفاه حال شهروندان، حدود سه سال است که مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان توسط معاونت عمران شهرداری با نظارت بهزیستی آغاز شده است و برای تسهیل تردد جانبازان، معلولان و نابینایان در معابر عمومی و در مقابل مراکز مهم، رمپ شیب دار و خط عابرپیاده ایجاد شده است.

 سرپرست شهرداری لاهیجان اضافه کرد: در این طرح تحت نظارت بهزیستی نقاطی در شهر برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تعیین شده و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.

قیامتیون از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی این استان خبر داد و گفت: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف این شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌های در حال انجام و آتی شهر لاهیجان، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای جانبازان و معلولان پیش بینی شده و توسط معاونت عمران شهرداری اجرا خواهد شد.

گفتنی است در طرح مناسب سازی معابر شهری، دو شهر لاهیجان و بندر مرزی آستارا توسط اداره کل بهزیستی استان گیلان به عنوان شهر بدون مانع این استان انتخاب شدند.

لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …