چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لاهیجان خبر داد: ١٠١١٧ خانوار غربالگری شدند

اختصاصی همای گیلان:جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان لاهیجان مورخ۹۹/۹/١۶در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد .

در این جلسه فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تشکر ازمشارکت اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در تبیین و تحقق سیاست های ابلاغی طرح ملی هوشمند کرونا که از ساعت های آغازین این طرح شروع به کار کرده گفت :
یکی از مهمترین عواملی که میتواند مارا در کاهش و قطع نهایی چرخه ی بیماری کمک کند این است که شهروندان فهیم لاهیجی برای رهایی از این ویروس حتما قوانین و مقررات ابلاغی را در قالب یک رفتار جمعی تغییر دهند.
وی دراین خصوص خاطر نشان کرد نحوه ی مقابله با این ویروس به تک تک آحاد مردم این شهرستان بستگی دارد حتی اگر بخواهیم مکانیزم های درمانی را اعلام کنیم اما اگر مردم شهرستان نخواهند و اراده و با این ستاد همکاری نکنند کاری از پیش نخواهیم برد .
وی افزود دور همی های خانوادگی که قالبا طبق ادوار معمول گذشته است عامل مهمی در شیوع ویروس کرونا شده است .
در ادامه یونس محمودی از طرح غربالگری شهید سلیمانی که در قالب ۳۲۰ تیم و ۹۶۰ نفر و با همکاری اعضای شورای تامین فرماندهی سپاه با محوریت شبکه ی بهداشت صورت گرفته است تشکر کرد.
فرماندار این شهرستان ضمن تبریک روز گفت : هرگونه تجمع و مناظره و حرکت هایی جدا از فضای مجازی ممنوع میباشد .
در ادامه فرماندار لاهیجان وضعیت شهرستان قرمز اعلام کرد و گفت : به موجب نارنجی شدن وضعیت شهرستان مشاغل گروه ۳ و ۴ تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.
که این مشاغل شامل :
آموزشگاههای فنی و حرفه ای در همه ی صنوف ،
زبان سراها،کتابخانه ها،مهدکودک ها،مساجد ،سینما ها ،استخر های سر پوشیده ،اماکن ورزشی آرایشگاها و..
میباشد و همه ی مراسم های اجتماعی فرهنگی ممنوع میباشد و فعلا در وضعیت نارنجی براساس جمعیت شهرستان محدودیت ترافیکی ۹ شب به بعد اعمال نمیشود .

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: 🔹ممنوعیت …