چاپ مطلب چاپ مطلب

?بستری ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۱۶ روز اخیر در لاهیجان

همای گیلان به نقل از ایرنافرماندار لاهیجان با اشاره به نارنجی بودن سطح هشدار این شهرستان گفت: از اول دی ماه تاکنون، ۱۷۵ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان پیروز بستری شدند که ۱۰۵ نفر آن لاهیجانی و ۷۰ نفر آن مربوط به شهرستان های همجوار بودند.

? یونس محمودی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا این شهرستان با اشاره به آمار فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی ۱۶ روز اخیر در بیمارستان پیروز لاهیجان اشاره و اظهار کرد: روزانه بصورت میانگین ۱۱ بیمار جدید در بیمارستان پیروز بستری می شوند که نیمی از آنها  اهل شهرستان لاهیجان می باشند.

?وی به پایش ۸۶ درصدی جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۳۸۵ خانوار، معادل ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت لاهیجان در این طرح ملی مورد غربالگری قرار گرفتند.

?وی با اشاره به اینکه در جریان این پایش ها ۹۱۸ نفر دارای علائم و مشکوک به کرونا شناسایی شدند، افزود: تست کرونای ۱۷۶ نفر از این افراد مثبت شد که در قرنظینه خانگی و تحت کنترل نیروهای بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان قرار گرفتند.

?نماینده عالی دولت در لاهیجان با قدردانی از سپاه پاسداران و بسیج شهرستان در اجرای این طرح، گفت: امیدواریم با همکاری مردم، باقیمانده جمعیت این شهرستان که حدود ۸ هزار خانوار است، بزودی مورد غربالگری قرار گیرند.

?محمودی به اجرای قانون منع تردد شبانه پس از ساعت ۲۱ در لاهیجان اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی های راهنمایی و رانندگی لاهیجان، در مدت اجرای این طرح، ۵ هزار و ۷۷۹ مورد تخلف تردد در ساعات ۲۱ شب الی ۴ بامداد را در این شهرستان ثبت کردند.

?وی بیمارستان لاهیجان را پایلوت بستری بیماران کرونایی شرق گیلان عنوان و تصریح کرد: وضعیت این شهرستان مورد توجه ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا قرار گرفته است و ستاد شهرستانی مکلف و موظف به اعمال تدابیر ویژه و موثر برای تغییر شرایط شده است.

?وی با تاکید بر اینکه لاهیجان در مرز هشدار قرار دارد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مقابله با کرونا در بین مردم باید شکل بگیرد، زیرا رمز موفقیت در این آزمون سخت، همراهی و همکاری مردم است.

?محمودی، مراقبت بیش از پیش را راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و در امان ماندن از نوع جهش یافته آن دانست و گفت: شست و شوی دست ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور و تشکیل دورهمی ها باید جدی گرفته شود.

?فرماندار لاهیجان با بیان اینکه برای تغییر وضعیت نارنجی باید در مرحله اول ابتلا را کاهش دهیم، تصریح کرد: می توانیم با عزمی راسخ و استوار از این بیماری عبور کنیم و شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.?

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …