چاپ مطلب چاپ مطلب

فشار نمایندگان در انتصابات ، اقتداری برای دولت باقی نگذاشته! | واژه ی اقتدار را برایمان صرف کنید آقای استاندار !؟/سردبیر تحریریه خبری گیل و دیلم خطاب به استاندار گیلان 

همای گیلان/مقوله ی دخالت و فشار های نابجا و غیر قانونی نمایندگان خانه ی ملت به استانداران دولت در انتصاب مدیران دولتی ( فرماندار تا معاونین و بخشداران و..)   از آغاز تا کنون ادامه داشته اما هر کدام از استانداران دولت تدبیر و امید بنحوی یا در مقابل آن کرنش نشان داده یا ایستادگی کرده  یا با تعامل مانع از ایجاد اختلافات گردیده و یا حتی مانند امروز که می بینیم  ، مدیریت این معضل اساسی را نه تنها وا نهاده که در اختیار نمایندگان مجلس  نیز قرار داده است.

با این اوصافی که ذکر شد و شرایطی که در حال حاضر عملکر مدیریت دولتمردان گیلانی را در ایام منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با خطری جدی مواجه ساخته ، بنظر نمی رسد عزم جدی برای تغییر رویه در مجموعه ی  استانداری گیلان شاهد باشیم اما لااقل بنابر وظیفه ی ذاتی و شرعی ، نویسنده در مقام امر به معروف خطابه ای به جناب دکتر زارع استاندار محترم گیلان می نویسد هر چند از مولانا امیر المومنین علی علیه السلام منقول است که می فرمایند : اَلمواعِظُ شِفاءٌ لِمَن عَمِلَ بها. !

جناب استاندار

ما هر آنچه را که می خواستیم از دست داده یا به هر آنچه  که انتظار یا مطالبات مان بود نرسیدیم و شرایط کشور و دولت به گونه ای پیش رفت که مطالبات مردم و خواستگاه اصلاح طلبی در پوشه ای با عنوان  ” بهانه هایی برای نشدن ها ” بایگانی شد .

اما متاسفانه باید عارض شد اکنون همان تعداد انگشت شمار مدیرانی که تعرفه ی جبهه ی اصلاحات و حامیان واقعی دولت بوده و علی رغم همه ی موانع و مشکلات ، در جایگاه مدیریتی و خدمت به مردم قرار گرفتند هم بعد از همه ی خدمات ارزنده ی شان به دولت ، با فشار های متعد نمایندگان مجلس یا تغییر کرده یا در انتظار برکناری اند و از سوی معاونت سیاسی حضرتعالی که بنظر می رسد زمام امور انتصابات را به صورت کلی ، یکجانبه به دست گرفته و امور خود خواسته را به سرعت برق و باد ! هدایت می کند کمترین مقاومتی شاهد نبوده ایم . کما اینکه دیدیم وقتی نماینده ای به صورت علنی از انتقال یک فرماندار با دستور و خواست خود  به حوزه انتخابیه اش می گوید و دیگری در نشست خبری با اصحاب رسانه به جای گزارش عملکرد چند ماهه اش در مجلس شورای اسلامی ، دخالت در انتصاب بخشداران حوزه انتخابیه ی خود را میزان و ملاک قدرت و نفوذ نمایندگی اش ! قلمداد می کند ، لبخند رضایت معاون سیاسی حضرتعالی و النهایه به نتیجه رسیدن مطالبات این افراد ، معنایش جز این نبوده و نیست که اندک اقتدار و آبرویی برای دولت تدبیر وامید در همین استان گیلان هم باقی نمانده است ‌.

و اما شما آقای استاندار

که خطاب اصلی این خطابه با شماست . پرسش اصلی و اساسی این است که حقیقتا در این ماه های پایانی ، چه بهانه  و چه سیاست توجیهی قابل قبولی در پیش گرفته اید  که به همان دلایلی که سالها حق حامیان اصلی دولت و جریانات اصلاح طلبی نادیده انگاشته شد حالا دغدغه ای برای آینده در نظر گرفته شده یا بیم نگرانی از مشکلاتی  باشد که در آینده گریبانگیر حامیان تدبیر و امید و مسئولینش خواهد شد؟ و مگرنه اینکه در آتش انتقام جریانات رقیب سیاسی  ، خشک یا تر، همه ی مان با هم خواهیم سوخت و آن روز دیگر  دوست و آشنا برای رقبا معنایی ندارد ک قاسم نژاد ها حتی برای یک روز  دیگر بخواهند در راس .قدرت و در نهاد اجرایی تصمیم گیرنده باشند

جناب آقای استاندار ؛

در پس همه ی این  انتصابات در مسیر خواست نمایندگان ، چه اندیشه ی  ژرف نگرایانه ای نهفته آنهم برای دولتی  که عمرش رو به پایان است و نیروهایش به زودی برای همیشه کنار زده خواهند شد ؟ حقیقتا دلیل این همه واهمه از فشار های نمایندگان مجلس چیست ؟  تعامل گران با  نمایندگانی که حتی مواضع آنان با خودشان هم مشخص نیست  چشم امید شان به کجاست!؟  چرا بخشداران دولت  باید با توجه به نزدیکی  انتخابات ریاست جمهوری و شورا مد نظر این نمایندگان تعیین و انتخاب شوند ؟ پس نقش دولت کجاست!؟  دولتمردان ما چه می کنند؟! پس ما  اصلا چرا دولت داریم؟

همه ی دغدغه ی مان این است که دود این وضعیت آشفته در گیلان که ناشی از انتصابات غلط و  نشاندن افراد ناپخته ، نابلد و ناآگاه به امور اجرایی و مدیریتی است به چشم دولت خواهد رفت یا این عملکرد ها حاکمیت را بحران مواجه خواهد نمود؟ و چرا نباید همه ی نهاد های نظارتی در این امر مهمی که انتخابات آتی در جمهوری اسلامی است یاریگر استاندار محترم در تصمیم گیری ها و دارای نقش ارشادی در ممانعت از انتصاب مدیران ضعیف باشند که قریب به یقین  استان گیلان هزینه ی بس گزافی بابت این چینش در انتخابات از جهت مشارکت مردمی   خواهد داد .

جناب استاندار

لطفا برای یکمرتبه هم که شده با در نظر گرفتن شرایط کنونی و موقعیت زمانی دولت تدبیر و امید و البته جایگاهی که با حمایت تمام عیار منتخب سواران جبهه ی هماهنگی اصلاحات در اختیار گرفته اید ، پایان این باج دهی های سیاسی را اعلام کنید تا حفظ  اندک اقتدار باقی مانده ی دولت تدبیر و امید در رزومه ی سیاسی و مدیریتی حضرتعالی به یادگار  بماند  و ما در آینده با  ذکر خاطراتی خوش و ارائه ی نمره ی عملکردی قابل قبولی از استاندار سال   پایانی دولت تدبیر و امید در گیلان یاد کنیم !

آقای استاندار ؛ ما از شما در این ماه های پایانی ، نه اعتبار می خواهیم نه پروژه می خواهیم و نه گزارش عملکرد  .  لطفا لطفا و لطفا به  صرف همین واژه ی اقتدار برایمان بسنده کنید .  / گیل و دیلم

با کانال همای خبر همراه باشید.

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …