چاپ مطلب چاپ مطلب

درراس اموربودن مجلس یعنی درراس اموربودن مردم؛ درستش این است/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

بدیهی‌است انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی درکشور، خصوصا دربرخی حوزه ها به دلیل مشارکت اندک مردم ،اذهان عمومی را به واکاوی وامی دارد.

اینکه انقلابی که باعث و سبب شکل‌گیری آن خود مردم بوده اند،، همان مردمی که با آرمان‌های انقلابی زندگی کردند فرزندان و پدران خود را به جبهه های نبرد فرستادند؛ شهید دادند. و حال آیا چه اتفاقاتی باعث این فاصله شده است فقریا تبعیض؟

فقر خشن‌ترین نمود تبعیض در جوامع است و فقیر بودن بسیار سخت و وملال‌اور. هرچند در به وجودامدن و شکل‌گیری فقر معمولا عواملی چون جنگ، قحطی ،بیماری ،حوادث غیرمترقبه و مسائلی از این دست دخیلند اما دلیل بسیار ملموس آن در جوامع امروز توزیع ناعادلانه ثروت و سوء مدیریتهاست.
کیست که ادعا کند تبعیض‌ها باعث فاصله طبقاتی نیست!!تبعیض ، خوی انسانی را کم می کند و ناهنجاری‌های اجتماعی را فراوانی میدهد.
دزدیها واختلاس‌ها را زیادتر و انسانهارا مادی گراتر می کند. با تبعیض معنویت از جامعه رخت برمی بندد.
تبعیض است که فضای اموزشی با کیفیت در ساختمانهای مجلل همراه با سیستم گرمایشی وسرمایشی را سهم فرزندان پولدارمیکند و درمقابل مدرسه های کهنه وفرسوده و بدون امکانات سهم فرزندان مردم محروم!

تبعیض یعنی اینکه ایران بزرگترین واردکننده پورشه درخاورمیانه باشد وسودش نصیب عده محدودی شود.

تبعیض یعنی چندین هزاراقازاده درکشوری که دشمن اصلی ما نام گرفته و ما هرروز شعارمرگ برآن را سرمیدهیم زندگی اشرافی داشته باشند.
تیعیض یعنی اینکه خودروهای وارداتی با ارز دولتی به نام یک پیرزن بی سوادمازراتی ندیده باشد!! اما سودش به نام دیگری باشد.
تبعیض یعنی اینکه هرروز شاهدشنیدن خبرهای ریز و درشت اختلاس ازشبکه های اجتماعی باشیم ، اختلاسهایی که میتوان دید اما نمیتوان ثابت کرد به صدها دلیل ناگفتنی.
تبعیض یعنی حسین هدایتی وبابک زنجانی ها به وجودامدن؛و این است دلیلی که مردم به خاطر آن پای صندوق های رای نیامدند.
همین مردم که زمانی برای ارمانهای انقلابی ، اسلامی و وطن دوستانه خود جنگیدند اما امروز نه امیدی برایشان مانده و نه اعتماد و شوری از زندگی.
دشمن اصلی این مردم امروز فقر است و تبعیض. ایا کسی هست این دشمن از میان بردارد ؟؟

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …