- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

صنعت ساخت وساز در لاهیجان نیازمند حمایت است

شهردار لاهیجان گفت: صنعت ساخت و ساز در لاهیجان نیازمند حمایت است.


همای گیلان به نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، یوسف قیامتیون در جلسه شهرداران استان گیلان با دکتر زارع استاندار گیلان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،افزود: بر اساس معدل های سطح کشور ۳۰ درصد فعالیت های اقتصادی مربوط به حوزه ساخت وساز است و در شهر لاهیجان هم از قدیم به دلیل پتانسیل ها، این صنعت جذاب بوده و حدود ۵۰ درصد از فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و بازار کار در حوزه ساختمان به طور مستقیم و غیرمستقیم تعریف می شود.
شهردار لاهیجان اضافه کرد: یکی از معضلات گریبانگیر همه شهرداری ها بحث طرح های جامع و تفضیلی است و طرح جامع لاهیجان هم در سال ۱۳۹۳ مصوب شد اما در حالیکه در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم طرح تفصیلی شهر لاهیجان هنوز بسته نشده است.
وی با اشاره به اینکه در طول این هفت سال نیاز بازار و دغدغه ها در این زمینه تغییر کرده، گفت: شرایط و تصمیماتی که در گذشته ایجاد و اخذ شده باعث شکل گیری شهر شده و اکنون با همت معاونت امورعمرانی استانداری، مدیران کل دفتر شهری و فنی به سمت همگون سازی و مناسب سازی با توان و اختیارات کمیسیون ماده پنج می رویم اما درخواست می کنیم با هماهنگی های صورت گرفته در بین اعضای کمیسیون با توجه به عدم ابلاغ طرح تفصیلی و همگون سازی شهر تصمیاتی با اقتضای شرایط امروز گرفته شود.
قیامتیون اظهار کرد: این عدم هماهنگی های بصری، حقوق ارتفاع و حقوق مکتسبه باعث یک تنش و تشتت در شهر لاهیجان شده و ما امیدواریم به یک معدل برسیم که هم حقوق شهروندان و هم حقوق شهرداری رعایت شود و این صنعت از این چرخه خارج نشود.
وی با بیان اینکه استان گیلان برای جذب سرمایه گذار بسیار مستعد است، افزود: شهرداری های استان گیلان دارای بستر بکر و دست نخورده ای برای سرمایه گذاری هستند.
وی گفت: خیلی از استان های کشور در عرصه سرمایه گذاری فعالیت های خوبی می کنند اما برخی عدم هماهنگی ها و تفسیرهای سخت گیرانه باعث شده فرار سرمایه انجام شود.
وی اضافه کرد: شهرداری های استان گیلان در زمینه های مختلف از جمله مذهبی، گردشگری و سایر حوزه ها به دلیل اقلیم خود برای سرمایه گذاری قابل اعتنا هستند.
شهردار لاهیجان با اشاره به ابلاغ شیوه نامه کلی سرمایه گذاری گفت: در استان گیلان هم می توان با حمایت استاندار و معاونان ایشان این شیوه نامه را ابلاغ و مورد حمایت قرار داد تا بستری برای جذب سرمایه گذاران در یک بازه زمانی کوتاه فراهم شود.
قیامتیون اضافه کرد: از استاندار محترم گیلان درخواست می کنم تشکیلات و میزی مختص شهرداری ها برای حوزه سرمایه گذاری گذاشته شود، زیرا شهرداری ها در یک دوره کوتاه می توانند از این طریق به یک درآمد پایدار برسند.
وی با بیان اینکه عمده درددل شهرداران در گزارش مسعود کاظمی مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گیلان بیان شده است، گفت: اگر هر کدام از این موانع برطرف شود، هدیه ای از سوی استاندار محترم خواهد بود و مایه مباهات شهرداران است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir [1]