چاپ مطلب چاپ مطلب

پاکسازی تالاب عینک از سنبل آبی توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت

همای گیلان  به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، عملیات پاکسازی تالاب عینک از گیاه مهاجم سنبل آبی که بخش هایی از تالاب عینک را در بر گرفته، توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به صورت روزانه در حال انجام بوده و تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.

سنبل آبی، گیاه بومی آمریکای جنوبی است که از سال ۱۳۹۰ در تالاب عینک رشت مشاهده شده و هم اکنون به عنوان خطرناکترین دشمن تالاب ها، آبگیرها و شالیزارهای گیلان قد علم کرده و درصورتی که مهار نشود به یکی از خطرناکترین دشمنان طبیعت استان تبدیل خواهد شد، به دلیل طبیعت تهاجمی و طغیانگری این گیاه، از آن به عنوان شیطان نیلگون و مرگ سبز در کشورهای دیگر یاد شده است.
به گفته کارشناسان، قدرت نابودی و مرگ آوری این گیاه آبزی از سرخس آزولا که در دهه ۶۰ از کشورهای آسیای جنوب شرقی بطور آزمایشی وارد تالاب بین المللی انزلی شد و هم اکنون بسیاری از محیط های آبی و تالابی استان های شمالی را فرا گرفته، به مراتب بیشتر است.

گیاه آبزی سنبل آبی در محدوده تهاجمی خود اجازه رشد و نمو به هیچ گیاه آبزی دیگری را نمی دهد و محیط های آبی را کاملاً در تسلط خود می گیرد، ترکیب سبز و یاسی زیبای سنبل آبی، رهگذران را فریب می دهد و با توجه به خطرات و آسیب های آن، باید با هرگونه خرید و فروش این گیاه برخورد شود، اگرچه آگاه سازی مردم در مورد این گیاه زیبا ولی خطرناک، می تواند زمینه همکاری مردم در خودداری از خرید و فروش و همچنین کمک برای جمع آوری و مهار آن باشد رسانه ها نیز باید در زمینه فرهنگسازی برای جلوگیری از خرید و فروش و انتشار این گیاه خطرناک نقش آفرینی کنند.

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …