چاپ مطلب چاپ مطلب

سخنرانی فرماندار شهرستان لنگرود پیش از خطبه نماز جمعه بمناسبت دهه مبارک فجر: روح آزادگی و قدرت در انقلاب اسلامی با صلابت و قدرتمند تر از اول به پیش می رود/ استقلال آزادی جمهوری اسلامی مبنای کار است/ تاکید بر سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری در انتخابات

همای گیلان به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، “مهندس حیدری” در پیش خطبه نماز جمعه امروز ( جمعه، ۱۷ بهمن) که همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران تفاوت ماهوی و بنیادین با سایر انقلاب ها دارد ، در بسیاری از کشورها جهت گیری و اعتراض یک یا دو قشر و در اعتراض به مسائل صنفی ، مادی و مسائل مختلف دیگر منجر به انقلاب می شود اما انقلاب اسلامی رویکرد دیگری دارد و جرقه انقلاب در سال ۴۲ به رهبری و سردمداری حضرت امام ( ره) در مقابل کاپیتولاسیون بوده است.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه روح انقلاب اسلامی ناشی از آزادگی، استقلال و بزرگ منشی و کرامتی است که دین به ما داده است، افزود: در انقلاب اسلامی همه اقشار از حیث جنسیت ، شغل ، دین و نگرش حضور داشتند و این نقش و ترکیب به عنوان نگهدارندگان انقلاب در جنگ تحمیلی ، مقابله با تحریم ها و ….. خود را نشان می دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با بیان اینکه در جنگ تحمیلی همه اقشار اعم از کارگر ، فرهنگی ، بازاری ، کشاورز، روحانی، نظامی و ….. حضور داشتند، تصریح کرد: انقلاب های مختلف یا وابسته به شرق یا غرب بوده و یا در ادامه این وابستگی انجام می شده اما انقلاب اسلامی از اول با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی وارد میدان شد و روح آزادگی و قدرت در این انقلاب با همان صلابت و قدرتمند تر از اول به پیش می رود و استقلال آزادی جمهوری اسلامی مبنای کار است.

مهندس حیدری با اشاره به تحولات بعد از انقلاب اسلامی که دشمن در داخل کشور با ایجاد فتنه های مختلف، گروهک ها و قومیت ها را مطرح تا انقلاب را از پای در آوردند، خاطرنشان کرد: ملت توانمند، مقاوم و با اصالت با تلاش خود در عرصه ها و ابعاد مختلف صاحب اثر شده و جامعه جهانی را به این باور رساندند که این کشور، کشوری توانمندی است و می تواند کارهای مهمی انجام دهد و با رهبری های مقام معظم رهبری اصل عزت، حکمت و مصلحت را مد نظر قرار داده و رو به جلو با قدرتمند پیش می رود.

فرماندار شهرستان لنگرود در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرستان لنگرود مردم خوب و نجیب و دیندار دارد و این یک مزیت بسیار بزرگ است، افزود: طبیعت غنی با پتانسیل ها مختلف از دیگر مزیت هاست که هنر مدیران باید هنر برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های شهرستان باشد.

مهندس حیدری با اشاره به اینکه جامعه جهانی درگیر بیماری همه گیر کرونا شده است، اذعان کرد: کشورهای مدعی در مقابل این بیماری زانو زدند اما وضعیت ایران در این زمینه خوب است و مردم شهرستان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش همه نیرو های مرتبط شهرستان را از وضعیت شبه قرمز و نارنجی به وضعیت زرد رسانده اند و انتظار است که با ادامه رعایت به وضعیت آبی و سفید برسیم.

مهندس حیدری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: انتخابات همیشه از این حیث که خنثی کننده توطئه دشمنان برای ایجاد شکاف و فاصله بین مردم با انقلاب است از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا به فرموده مقام معطم رهبری ” اگر دشمن ما را ضعیف ببیند یا در موضع ضعف ببیند آن موقع به فکر توطئه و ترفندهای دیگر خواهد شد”.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با بیان اینکه همین که مردم در صحنه های مختلف مقتدرانه اعلام حضور می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما باید در انتخابات زمینه های ورود و حضور آزادانه مردم را فراهم کنیم و فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می شود اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطرح باشد.

مهندس حیدری با تاکید بر سلامت و امنیت در انتخابات، تصریح کرد: ما باید با ایجاد فضای شاد سیاسی ، امکان رقابت با مشارکت بالا را فراهم کنیم ، مالک کشور مردم هستند و با مشارکت در انتخابات ، مسیر را مشخص می کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …