چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رشت در مراسم افتتاح “نخستین پست موزه مدرسه کشور” عنوان کرد؛ بناهای تاریخی رشت هویت شهر هستند/ باید برای حفظ میراث فرهنگی تلاش کنیم

همای گیلان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (شنبه ۱۸ بهمن) در مراسم افتتاح “نخستین پست موزه مدرسه کشور” که با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، نمایندگان مردم گیلان در مجلس، کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان و مدیرکل پست گیلان برگزار شد، اظهار داشت: حفظ بناهای تاریخی مرکز شهر بسیار با اهمیت است و باید برای آن تلاش کرد.

شهردار رشت در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر عنوان کرد: امیدواریم در سایه تعاملات بسیار خوبی که در استان گیلان در حال شکل گرفتن است بتوانیم مشکلات مردم را به ویژه در شهر رشت با اولویت‌بندی که انجام گرفته حل و فصل کنیم.

سید محمد احمدی ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه، را به نوعی هویت این شهر خواند و با بیان اینکه شهرداری در جهت زنده‌ نگهداشتن این هویت تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: همه شهروندان به این داشته‌ها افتخار می‌کنند و تمام هدف ما این است که بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی برای نگهداری از این ساختمان‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی بناهای تاریخی مرکز شهر رشت یعنی ساختمان برج ساعت و ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی تبدیل به موزه می‌شوند.

شهردار رشت یادآور شد: حفظ و حراست از بناهای تاریخی و ارج نهادن به میراث باقی مانده از گذشتگان و رفع مشکلات موجود در این بخش‌ها را از وظایف خود می دانیم و در همین راستا جهت ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای جذب گردشگر و داشتن شهری توسعه‌یافته نیز تلاش می‌کنیم.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در این مراسم رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و مدیرکل پست گیلان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح نخستین پست موزه مدرسه کشور در شهر رشت از زحماتی که شهردار رشت در این مدت انجام داده است تشکر کردند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …