چاپ مطلب چاپ مطلب

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انجام گرفت؛ افتتاح ۲۹ طرح صنعتی و گازرسانی به ۲۳ روستای گیلان با حضور استاندار

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، پروژه گازرسانی به ۲۳ روستا و ۲۹ طرح صنعتی با هزینه ۱۴ میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان به صورت همزمان و از طریق ارتباط تصویری با برخی شهرستان ها، با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.

 همای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ در ادامه برنامه‌های دهه مبارک فجر، صبح امروز(یکشنبه) با حضور دکتر ارسلان زارع در شرکت گاز گیلان، به صورت همزمان پروژه گازرسانی به ۲۳ روستای استان در شهرستان های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش با هزینه ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در استان، پروژه گازرسانی به ۲۹ طرح صنعتی گیلان به صورت همزمان در شهرستان های صومعه سرا، رشت، فومن، آستانه اشرفیه، آستارا، رودبار، انزلی، لاهیجان و لنگرود با هزینه ۷۷۲ میلیون تومان افتتاح شد.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه رفع محرومیت، همواره از اهداف متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب بوده، گفت: در حالی چهل و دومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که شاخص هدف‌گذاری شده برخورداری روستاهای گیلان از نعمت گاز ، با اهتمام دست اندرکاران پر تلاش و همکاری مردم محقق شده است.

وی با بیان اینکه گاز رسانی به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی استان در این ایام مبارک محقق شده، گفت: در حال حاضر شاخص جمعیت بهره مند از گاز اعم از شهری و روستایی در استان به بیش از  ۹۸ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی در گیلان امروز شاخص جمعیت بهره مند روستایی از گاز طبیعی به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

استاندار گیلان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، میزان شاخص بهره‌مندی  جمعیت شهری استان نیز به بیش از ۹۹ درصد افزایش یافته این درحالی‌ست که متوسط کشوری برخوردار از گاز، ۹۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: البته اهتمام داریم روستاهایی که گازدار نیستند با برنامه ریزی موثر، هرچه زودتر از این نعمت برخوردار شوند.

دکتر زارع تسهیل در زندگی و افزایش شاخص رفاه اجتماعی را از مزیت های گاز رسانی دانست و گفت:  عدم استفاده از چوب درختان به ویژه توسط روستانشینان و عدم نیاز به سوخت های فسیلی، تأثیر بسزایی در حفظ محیط زیست و صیانت ازمنابع طبیعی دارد که به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه ای گیلان مورد نظر بوده و دولت های یازدهم و دوازدهم سهم مهمی از این هدف ارزشمند دارند.

در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته، ۹۶ درصد رشد دارد.

از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …