چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان اعلام کرد:ممنوعیت برپایی اقامتگاه موقت در ایام نوروز در تمامی شهرستان های گیلان

 رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان با اشاره به نارنجی بودن ۶ شهرستان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: در ایام نوروز برپایی هرگونه اقامتگاه موقت در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی جلوگیری می‌شود.

همای گیلان  به نقل از فارس؛ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه گیلان سال بسیار سختی را به لحاظ شیوع کرونا گذرانده است، اظهار کرد: در سوم اسفند سال گذشته اولین نمونه‌های مثبت ابتلا به کرونا در گیلان شناسایی و با تلاش‌های کادر درمان، پرستاران و پزشکان این ویروس در حال در مراحل مختلف کنترل‌شده و این جان‌فشانی‌های کادر درمان کماکان ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره رسانه‌ای شهدای سلامت و متوفیان ناشی از کرونا در گیلان افزود: این یادواره در بستر فضای مجازی و شبکه استانی باران برگزار می‌شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه کارگروه درمان در رفع مشکلات حوزه درمانی گیلان در ایام کرونا نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: از روزهای اول شیوع کرونا در گیلان جلسات ستاد مدیریت این ویروس به‌طور مستمر برگزار و کارگروه درمان برای تأمین تجهیزات، زیرساخت‌ها و افزایش به‌کارگیری نیروهای انسانی، کارگروه تولید، توزیع و نظارت برای تأمین البسه، ماسک و ملزومات موردنیاز بهداشتی کادر درمان و مردم و اصناف نقش‌آفرینی‌های مؤثری داشته است.

زارع از اتصال ۸۵ درصدی دانش‌آموزان گیلانی به سامانه شاد خبرداد و بیان کرد: آموزش‌های مستمر و بی‌وقفه دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری منظم آزمون‌ها در سال تحصیلی گذشته و جاری با اتصال ۸۵ درصدی دانش آموزان گیلانی به سامانه شاد و تحت هدایت کارگروه آموزش یک اقدام مهم در گیلان بوده است.

وی تنها راه مقابله با ویروس جهش‌یافته انگلیسی را رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: گونه جدید کرونا اروپایی در جهان شناسایی و چند مورد آن در کشور هم مشاهده‌شده است، لذا باید مردم کماکان به‌صورت جدی تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را به بهترین نحو اجرایی کنند.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با ابراز خرسندی از ساخت واکسن کرونا به دست دانشمندان ایرانی افزود: ساخت این واکسن به معنای شکست کامل بیماری کووید ۱۹ نیست، لذا مراعات توصیه‌های مراقبتی، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و رعایت فاصله اجتماعی همچنان راه اصلی مقابله با بیماری است.

زارع با اشاره به نارنجی بودن ۶ شهرستان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با توجه به آخرین آمارهای اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت چهار شهرستان تالش، املش، ماسال و سیاهکل در وضعیت آبی و ۶ شهرستان رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد بوده و نباید آبی و زرد بودن شهرستان‌ها را به معنای کنترل کامل این ویروس بدانیم.

وی، با اذعان به اینکه ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی گیلان همچنان ممنوع است، بیان کرد: در ایام نوروز برپایی هرگونه اقامتگاه موقت در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی جلوگیری شده و خودروها با پاک غیربومی در صورت ورود به شهرستان‌های قرمز و نارنجی با جریمه سنگینی مواجه می‌شوند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …