چاپ مطلب چاپ مطلب

مراسم روز درختکاری در باغ نارنج لاهیجان برگزار شد اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان

مراسم روز درختکاری با حضور معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از مدیران شهرستان در باغ نارنج لاهیجان برگزار شد.

همای گیلان به نقل از  اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، یوسف قیامتیون شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: امسال با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درخت مثمر، تعداد هزار نهال درخت در سطح بوستان ها و نقاط مختلف شهر لاهیجان کاشت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور تشویق شهروندان برای کاشت درخت، تعداد ۷۵۰ نهال مثمر هم در میادین شهر بین شهروندان توزیع می شود.
وی گفت: لاهیجان شهری سرسبز است، اما برای حفظ فضای سبز همه ما باید تلاش کنیم و روز درختکاری فرصتی برای ترویج فرهنگ توجه به منابع طبیعی می باشد.
جواد نجار تمیزکار رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این مراسم با قدردانی از تلاش های واحد فضای سبز شهرداری گفت: یکی از سفارش های دین مبین اسلام بحث درختکاری است که به یادگار خواهد ماند.
وی افزود: مباحث محیط زیست مورد توجه همه است اما هنوز به رغم تلاش دولت ها، گروهها و سازمان های مردم نهاد به هدفی که می خواهیم نرسیده ایم و همه ما باید پیگیر مسایل مربوط به محیط زیست باشیم و دلمان برای محیط زیست و درختان بسوزد.
وی اضافه کرد: کره زمین نیاز به تلاش همه آدم ها برای پاک بودن دارد و ما وظیفه داریم این نعمت خدا را حفظ کرده و در اختیار آیندگان قرار دهیم.
رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان ضمن تشکر از شهردار برای توزیع نهال درخت در بین شهروندان و کاشت درخت در سطح شهر گفت:از همه مردم هم برای کاشت درخت در بوستان ها و فضای سبز شهرداری دعوت می کنیم تا با حضور شهروندان شاهد حرکتی نو باشیم و لاهیجان در زمینه مشارکت شهروندان برای درختکاری و حفظ محیط زیست حرف نخست را بزند.
اجرای گروه موزیک شهرداری، کاشت ۲۰ اصله نهال نارنج توسط مدیران شهرستان در باغ نارنج و اهدای ۷۵۰ اصله نهال مثمر رایگان به شهروندان و کاشت هزار اصله درخت در بوستانها از دیگر برنامه های روز درختکاری توسط مدیریت شهری لاهیجان بود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …