چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ استاندار گیلان: از ظرفیت موقوفات، برای توسعه اشتغال و درآمدزایی استفاده شود

استاندار گیلان موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان را نمادی از فرهنگ والای دینی مردم دانست و تأکید کرد که از این ظرفیت‌های عظیم؛ علاوه بر فضایل معنوی، در ابعاد اقتصادی همچون توسعه اشتغال، درآمدزایی و بهبود معیشت مردم استفاده شود.

همای گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به جایگاه سنت حسنه وقف در آموزه های دینی اشاره و اظهار کرد: این سنت حسنه به باور قلبی مسلمانان به ویژه شیعیان به عنوان یک سرمایه اجتماعی بدل شده که شاهد افزایش اعتماد مردم هستیم.

وی با اشاره ارزش معنوی سنت وقف در پویایی جامعه اسلامی گفت: تشکیل ستاد وقف استانی و شهرستانی و تکلیف به فرمانداران، بخشداران و دهیاران مبنی بر پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی اوقاف، می‌تواند بسترساز یک ظرفیت ارزشمند در بسط و گسترش این سنت باشد.

نماینده عالی دولت در استان به پیشینه درخشان گیلانیان در موضوع وقف اشاره و با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان نمادی از فرهنگ دینی و باور مردم هستند، افزود: این ظرفیت‌های عظیم علاوه بر فضایل معنوی در ابعاد اقتصادی نیز زمینه اشتغال و معیشت مردم را فراهم کرده و بسترساز توسعه گردشگری مذهبی هستند.

وی به تدوین طرح جامع توسعه حرم فاطمه اخری (س) در رشت و سیدجلال الدین اشرف (ع) در آستانه اشرفیه اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت خیران، سازمان اوقاف و حمایت های دولتی و بستر قانونی ستاد بازآفرینی شهری اقدامات موثری شکل گرفته و با قوت در دست اجراست.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای موثر طرح شمیم خدمت در جهت کمک‌های مؤمنانه و توانمندسازی و اشتغال افراد آسیب‌دیده از کرونا گفت: امیدواریم با سپری شدن شیوع ویروس کرونا و بواسطه گردشگرپذیر بودن گیلان شاهد افزایش ظرفیت خدمتی و درآمدها برای تحقق نیات واقفان در موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود شاخص ها باشیم.

وی ادامه داد: بهسازی و بازسازی برخی از بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیت واقفان، خیران، فعالان بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار که مشاور امور روحانیون استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم حضور داشتند، گفت: نگاه ارزشمند و موثر استاندار گیلان در حمایت از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه و تحقق نیات واقفان، شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۵ هزار موقوفه با ۱.۵ میلیون رقبه در اختیار سازمان اوقاف است، افزود: باتوجه به شرایط کنونی جامعه نیازمند هدایت نیات واقفان به موضوعات جدید و اثربخش در حوزه‌های مختلف همچون سلامت، رفع فقر، آسیب‌های اجتماعی و علم و فناوری های نوین هستیم.

وی بزرگترین سرمایه اوقاف را اعتماد مردم دانست و با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفه ها و شفافیت این ظرفیت را افزایش می‌دهد، گفت: در راستای اجرای رزمایش همدلی و مواسات تا مرحله هشتم یک میلیون و ۲۰۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده که این میزان تا پایان سال به دو میلیون بسته می‌رسد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین در شمال

🔻غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین سخنگوی سازمان اورژانس: 🔹در فروردین ماه سال جاری ۱۱۸ نفر …