چاپ مطلب چاپ مطلب

افزایش اعتبار جهت احداث پارک و ایجاد فضای سبز در محلات کم برخوردار

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر رشت خواستار افزایش اعتبار جهت احداث پارک و ایجاد فضای سبز در محلات کم برخوردارشد.

به گزارش همای گیلان نقل از مخاطب روز _ در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهررشت” فاطمه شیرزاد” عضو شورای شهر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: امیدوارم بتوانیم از روزهای باقی‌مانده در ماه رجب بهترین استفاده معنوی را ببریم.

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد و خروجی این جلسات تأکید بر به عدالت محوری در تمامی محلات سطح شهر رشت دارد.

شیرزاد افزود : تأکید بنده در تمامی جلسات بر این بوده است که واقعی بودن پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در اولویت قرار گیرد.

شیرزاد تأکید کرد: با توجه به تجربیات شهردار رشت در حوزه‌های مختلف این دو موضوع مورد انتظار و توجه ویژه قرار دارد و  همچنین در بحث فضای سبز شهری مبلغی در بودجه در نظر گرفته‌شده  اما آن چیزی که به آن کمتر توجه شده سهم محلات کم برخوردار از فضای سبز می باشد.

وی خاطر نشان کرد :  اینکه می‌خواهیم سهم سرانه فضای سبز شهر رشت افزایش یابد بسیار قابل‌تقدیر است، اما قرار دادن ۲۵ میلیارد تومان  برای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان که یک سال و نیم به قرارداد آن باقی‌مانده است چندان منطقی به نظر نمی آید و این در حالی است که در محلات کم برخورداری مانند معلولین  نیازمند پارک برای اقشار آسیب پذیر هستیم اما در سال‌های گذشته به خاطر عدم وجود زمین مناسب نتوانسته ایم  پارکی  را ایجاد نماییم.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: می توان در ضوابط بودجه این موضوع را در نظر گرفت تا بحث فضای سبز در لایحه بودجه آورده شود و حتی زمینی برای ایجاد پارک و فضای سبز در محلات کم برخوردار خریداری شود.

وی همچنین افزود: در شرق رشت از پیرکلاچای تا مسیر کوی امام رضا(ع) در کمربندی خرمشهر فاقد پارک محله‌ای می‌باشیم و  این موضوع نیز می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

شیرزاد گفت : مساله ایجاد پارک در محلات کم برخوردار سبب خواهد شد تا توازن خوبی در شهر رشت ایجاد شود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …