همای خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجتمع چوکا، مراسم تجلیل از خبرنگاران در روز سه شنبه ۱۹/۵/۱۴۰۰ در سالن آمفی تئاتر این شرکت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.
▶️دکتر زمانی فرد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) در ابتدای سخنان خود با اشاره به عزم جدی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) به منظور افزایش شفافیت در عملکرد شرکتهای تابعه خود گفت:
⏹بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی شستا؛ اصل شفافیت و اطلاع رسانی بموقع سرلوحه اقدامات صورت گرفته در چوکا بوده است و در این راستا تلاش کردیم که بتوانیم در بین شرکت هایی که زیر مجموعه شستا هستند جزء بهترین ها باشیم و در این مدت توانستیم شاهد رشد شاخص کمی و کیفی در تمام زمینههای مالی و عملکردی در مجموعه چوکا باشیم.
⭕دکتر زمانی فرد در بخشی از سخنان خود بیان داشت:
*جایگاه امروزچوکا حاصل بکارگیری سیاست ها بر اساس۳ محور می باشد : اجرای #بیانیه گام دوم انقلاب، رعایت #اصل_شفافیت_شستا و عزم و اراده پرسنل چوکا*
✅وی افزود:
در بدو شروع به کار در مجموعه چوکا، ۳ محور را برای تعیین سیاستهای کلی در تدوین استراتژی های شرکت سرلوحه امور قرار دادیم .
*محور اول، بیانیه گام دوم انقلاب بود* که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود که در قالب این بیانیه می بایست به افزایش تولید، بکارگیری نیروهای جوان، دستیابی به خودکفایی در کشور و استفاده از پتانسیل های داخل کشور توجه می شد و این امر یک الزام و اصل برای ما بود.
⏺نائب رئیس هیئت مدیره چوکا در ادامه، ضمن اشاره به ابلاغ اصل شفافیت در شستا افرودند:
*محوردوم، سیاستهای شرکت، شفاف سازی و اطلاع رسانی بر اساس رویه ابلاغی از سوی شستا بود* که بر اساس آن ملزم به اجرای اصل شفافیت بودیم و لذا با تهیه گزارشات و افشای کامل عملکرد در دوره های مختلف، گزارش های کامل و به موقع به اطلاع سهامداران و عموم ذینفعان رسیده است.
*محور سوم تصمیم اعضای هیات مدیره جهت تدوین برنامه خروج شرکت از زیان دهی با همت پرسنل غیور چوکا بود.*
⬅️دکتر زمانی فرد مدیرعامل چوکا ادامه داد:
در اواخر سال ۱۳۹۸ و در راستای اجرای سیاستهای مذکور، برنامه خروج از زیاندهی چوکا را تدوین نموده و پس از تصویب در هیئت مدیره، در ابتدای سال ۹۹ به تصویب هلدینگ سلولزی و بعد از آن هلدینگ تاپیکو و در نهایت شرکت شستا رسید و بعنوان سند راهبردی شرکت در حوزه اقتصادی و تولید مورد استفاده قرار گرفت.
?مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذایران(چوکا) با اشاره به نقش پرسنل در عملکرد این مجتمع گفت:
*اولین کمک، خود پرسنل چوکا بودند که با همدلی و همراهی خود، زمینه ساز رشد تولید در چوکا گردیدند* و پس از آن نیاز به منابعی داشتیم که بتوانیم این اهداف را محقق بکنیم.
⬅️ورود شرکت شستا و مساعدت مالی هلدینگ تاپیکو و تخصیص سرمایه در گردش از سوی ایشان، بستر مناسبی را برای تحقق اهداف تعیین شده در سند راهبردی خروج از زیان دهی شرکت چوکا فراهم نمود و بر اساس برنامه زمان بندی که در همان طرح خروج از زیاندهی چوکا مصوب شده بود، سرمایه در گردش مصوب را در اختیار چوکا قرار دادند و این مساعدت، در سایه لطف خداوند و همدلی پرسنل و همراهی مسئولین شهرستان، زمینه ساز رشد ۳۵۲ درصدی در مقدار تولید، رشد ۲۶۷درصدی در مقدار فروش، رشد ۵۳۱درصدی در مبلغ فروش، خروج از زیاندهی و نهایتاً تحقق سودآوری در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شد و علاوه بر آن ضمن حفظ نیروهای شاغل در شرکت با راه اندازی خطوط تولید جدید، توانستیم اشتغال بیشتر نیز در شرکت ایجاد نماییم. همه اینها علیرغم شیوع ویروس کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی برای شرکت ها محقق گشته است.
?وی در ادامه افزود : *بازسازی و راه اندازی خط تولید اسالم، افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت خط تولید کود آلی هوموس ، افزایش ظرفیت تولید خط تخته لایه به میزان ۲۵۰ درصد از دیگر دستاوردهای شرکت چوکا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده است. همچنین در راستای اجرای سیاست های اصل شفاف سازی، شرکت چوکا با انتشار ۲۲۵ فقره خبر، افزایش ۱۸۰ درصدی تعداد اخبار درج شده در سامانه های خبر رسانی را داشته است و اخذ گزارش مقبول از حسابرس قانونی شرکت چوکا در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰، اخذ گزارش مقبول حسابرسی بعد از ۷ سال برای شرکت اسالم از نتایج اهتمام به شفاف سازی و ارائه گزارش به موقع و کامل بوده است.* در همین راستا افتخار دیگر برای چوکا اخذ رتبه کیفی ۹۶ از ۱۰۰ در ارزیابی کیفی گزارشات هیئت مدیره چوکا بوده است که توسط معاونت نظارت بر شرکت های شستا مورد ارزیابی قرار گرفته است.
⭕در نهایت مجموع اقدامات فوق منجر به کسب سود ۲۶ میلیارد ریالی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰و افزایش ۱۲۲ درصدی رشد سودآوری شرکت چوکا گردیده و *شرکت چوکا توانست بعد از قریب به ۷ سال به سودآوری برسد.*
?️ *تحقق اهداف در چوکا، با حمایت شستا، همت پرسنل و مسئولین شهرستان و همراهی خبرنگاران در پوشش شفاف عملکرد شرکت محقق شد.*
نائب رئیس هیئت مدیره چوکا خاطرنشان کرد:
تخصیص منابع نقدی از سوی شستا که یکی از سهامداران شرکت چوکا بوده و تنها ۵۳ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد، نیاز به اعتمادسازی داشت و آن اعتمادسازی اتفاق نیفتاد جز با همراهی خبرنگاران محترم در رسانه های مختلف که یار همیشگی شرکت چوکا بوده اند. *اطلاع رسانی خوب و کمک رسانه ها در زمینه بیان و انتشار اطلاعات عملکرد شرکت چوکا و بعضاً بیان مشکلات، موجب افزایش شفافیت و اطلاع رسانی بموقع شده که از نتایج آن افزایش همراهی و همدلی فیمابین سهامداران، پرسنل شرکت و مسئولین شهرستان با مدیریت شرکت چوکا بوده است.*