چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار بندرانزلی با سینماگران دیدار کرد

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بندر انزلی – به مناسبت روز سینما اسماعیل میرغضنفری فرماندار بندر انزلی با حضور در انجمن سینمای جوانان این شهرستان با رئیس این انجمن و چندتن از مدرسان و مستند سازان دیدار و گفتگو کرد .
میرغضنفری به نقش مهم هنر در فرهنگ سازی جامعه اشاره کرد و گفت : هنر در حکم یک زبان است و نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و خواهد داشت ، به گونه‌ای که یکی از ابزار مهم پیشرفت بشریت هنر بوده و هست . اگر هنر و هنرمند در تاریخ بشریت وجود نداشت تکامل جوامع انسانی بدین صورت که امروز شاهد آن هستیم ممکن نبود . هیچ جامعه‌ای بدون هنر نمی تواند روح پرنشاطی داشته باشد . وی به استفاده از هنر در پیشبرد امور اجتماعی اشاره کرد و گفت : به عنوان کسی که به هنر علاقه مند هستم اعتقادم این است که اگر ابزار و قدرت هنر را بتوانیم به درستی استفاده کنیم خیلی از مشکلات در جامعه که با آن دست به گریبان هستیم را می توانیم با همین قدرت حل کنیم و به اهداف ارزشمند خود برسیم ، ولی متاسفانه ذات هنر با ذات دولت سازگار نیست و تاریخ ارتباط بین هنر و دولت نشان می‌دهد که هیچ زمان ارتباط خوبی با هم نداشته اند . یا هنر در خدمت حاکمیت و دولت قرار گرفته یا حاکمیت ، دولت را ابزار کرده تا از هنر برای منافع خودش بهره بگیرد .
وی افزود : هنر نیرومندترین وسیله ارشاد و تبلیغ و برنده ترین سلاح برای مبارزه با شرک و نفاق و فساد اخلاقی است ، لذا همیشه به عنوان موثرترین و کارآمدترین ابزار در تربیت به کار گرفته می شود .
فرماندار بندر انزلی به نقش سینما در زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت : سینما رسانه ای است نافذ و تعیین‌کننده و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه استفاده می شود .
وی افزود : امروز در دنیا خیلی از مردم تصور یک روز بدون فیلم و سینما را هم نمی‌کنند و ازآنجاکه سینما مخاطبان خاص خود را دارد ، نشان دهنده آن است که نمی‌توان تاثیر سینما را بر زندگی نادیده گرفت .
میر غضنفری مردم بندر انزلی را مردمانی با فرهنگ و خوش ذوق در زمینه هنر دانست و اظهار داشت : به عنوان کسی که به هنر علاقه دارم می دانم که کار شما هم سخت است و هم تهیه ابزار های مورد نیاز برای ارائه اثر به مراتب سخت تر و از آنجا که این شهرستان بحمدالله در عرصه های مختلف هنری دارای افراد نام آوری است تلاش خواهم کرد تا همراه و همیار خوبی برای هنرمندان باشم .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …