چاپ مطلب چاپ مطلب

سرهنگ حسین مصطفی پور،مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان: در هفته دفاع مقدس ۳۰۰ برنامه فرهنگی در استان برگزار می شود

همای خبر/همزمان با هفته دفاع مقدس ،سرهنگ حسین مصطفی پور در نشستی خبری ضمن گرامیداشت این هفته گفت: هفته دفاع مقدس امسال با اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) تقارن پیدا کرده است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: ۸ سال دفاع مقدس یادآور آرمان ها و ارزش های حسینی و حضرت ابوالفضل (ع) در حادثه کربلا است.
وی در ادامه اظهار داشت: هفته دفاع مقدس باید توسط متولیان نسل آینده،متولیان کار علمی و فرهنگی،ناشران آثار گرامی داشته و به أن نگاه ویژه ای شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه ای نام برده اند که هر کس با نگاه ویژه خود گوهری از آموزه های آن بر می دارد و باید پس از أن در بسط ،نشر و نهادینه کردن آثار دفاع مقدس تلاش و،وظیفه ونقش خود را ادا کند.
وی در ادامه عنوان کرد: هفته دفاع مقدس بزرگداشت ۸ سال وحدت کلمه، انسجام ملی و اتحاد بین همه مردم است که از کیان ،وحدت و یکپارچگی سرزمین خود با هم افزایی دفاع کردند و توفیق نیز داشتند.
سرهنگ حسین مصطفی پور افزود: پیروزی در جنگ تحمیلی منشأ لوجستیکی نداشت بلکه حضور مردمی در کنار نیروهای نظامی این پیروزی را موجب شد.
وی هم چنین گفت: فرهنگ دفاع مقدس ،فرهنگ ارزشمندی است و به ما یاد آوری می کند که اگر بخواهیم در همه عرصه‌های فرهنگی، جنگ اقتصادی ،جنگ امنیتی و شناختی پیروز شویم ،باید از فرهنگ مقدس دفاع مقدس تإسی بجوئیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: بزرگترین کلید واژه پیروزی ما در جنگ وحدت کلمه و انسجام ملی است.
وی در ادامه اظهار داشت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم » است.
سرهنگ حسین مصطفی پور افزود: در هفته دفاع مقدس ۳۰۰ برنامه فرهنگی در ۲۲ستاد استانی برگزار می شود.
وی با اشاره به اهمیت برنامه های این هفته در سطح استان گفت: مراسم و آئین تجلیل از ۲۰ هزار پیشکسوت رزمنده در ۳۰ شهریور امسال در سالن شهدای ناجای شهر رشت، که از ۴۱ نفر رزمنده پیشکسوت و خانواده معظم شهدا به صورت نمادین به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس،تجلیل می شود.
مدیر کل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود:برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگی ،رزمی ،تحت عنوان گنج مقدس به میزبانی لشکر ۱۶ عملیاتی قدس، اجرای ویژه برنامه فرهنگی دفاع مقدس از شبکه تلویزیونی باران ،افتتاح ۴۰پروژه محرومیت زدایی عام المنفعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ،برگزاری یادواره های شهدا استانی،شهرستانی و یادواره شهدای زنان از جمله برنامه های این هفته به شمار می آید.
وی در ادامه اظهار داشت:
اجرای سرود و تئاترهای خیابانی،تجلیل از مدافعان سلامت، دیدار از خانواده های شهدا ،ایثارگر و پیشکسوتان جهاد و شهادت، نصب تصاویر رزمندگان در راستای تبلیغات محیطی، توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی به همراه بسته های معیشتی و برگزاری اردوهای محرومیت زدایی بویژه ویزیت رایگان ،اجرای منسجم و هماهنگ غبارروبی مزار شهدا در سراسر مزار شهدای استان، در ۱ مهر، اجرای برنامه میز خدمت با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی در مرکز و شهرستان های استان نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در گیلان است.
سرهنگ حسین مصطفی پور افزود:
رونمایی از ۲۵ عنوان جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس، برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس، برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی تئاتر سنگر ، اجرای طرح سلاله ها توسط دانش آموزان مدارس ،پخش مستند و مسابقه دریا دلان، با همت نیروی دریایی در منجیل هم از برنامه های شاخص این اداره کل است.
وی در ادامه عنوان کرد: روایت گری پیشکسوتان نظامی و دفاع مقدس در رسانه ها و فضای مجازی ،انجام مصاحبه ،برگزاری نمایشگاه عکس وکتاب و اجرای یک سری پویش ها در حوزه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان تحت عنوان پویش نقاشی دفاع مقدس،پویش بچه ها و حاج قاسم سلیمانی، پویش اهتزاز پرچم ایران و گرفتن عکس از شاخص ترین برنامه های این هفته است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …