چاپ مطلب چاپ مطلب

شاخصه های استاندار آینده گیلان✍️حاج کاظم نورانی

اختصاصی همای خبر/مدیریت سیاسی مناطق که با عناوین استانداری، فرمانداری‌ و بخشداری نامیده می‌شوند، مدیریت بسیار ویژه و منحصر به فردی هستند. این مدیریت‌ها علاوه بر اینکه باید ویژگی‌های استاندارد هر مدیریتی را داشته باشند، باید ویژگی‌های خاصی را هم داشته باشند که در سایر مدیریت‌ها نیست. از جمله اینکه کاملاً اهل تعامل باشند و با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کنند.
همچنین استانداران باید بتوانند مناسبات هر استان را در راستای سیاست‌های دولت تنظیم کنند که لازمه این کار، اعتقاد راسخ استاندار به سیاست‌های دولت و یافتن راهکارهای عملیاتی کردن آن است.
شجاعت و بومی بودن از ویژگیهای بسیار مهمی هستند که استاندار باید از آن برخوردار باشد. زیرا عوامل فشار عدیده‌ و از جنس‌های مختلفی در کشور وجود دارد؛ چه این فشار ناشی از انتظارات گروه‌های سیاسی باشد یا انتظارات دستگاه‌های مختلف و حتی فشارهای اجتماعی که به مدیران وارد می‌شود.
بومی بودن استاندار از این رو ضروری است که اگر مدیر ارشد استان بومی، شجاع و صریح نباشد، فشارها می‌توانند او را به انفعال وا دارد که انفعال هم یعنی واگذار کردن مدیریت استان که بسیار مخاطره‌آمیز است.
بنابراین براساس شجاعت، تدبیر و هنرمندی است که هر استاندار خواهد توانست در مجموع معادلات و مناسبات هر استان، سیاست‌های دولت را به صورت جدی و مؤثر پیش ببرد. نکته مهم دیگر، شناخت حوزه مدیریتی است. یک استاندار باید شناخت خوبی از محل مأموریت خود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت، تصمیم‌گیری‌ها مناسب نخواهد بود و چه بسا یک تصمیم راهبردی غلط، مشکلات عدیده‌ای را برای استان ایجاد کند. همچنین بومی بودن استاندار با سوابق عالی مدیریتی کلان همچون سابقه معاونت وزیر و یا وزیر بودن می تواند یکی از ویژگی های مثبت استاندار باشد که زمینه ساز شناخت کامل از استان خواهد بود، مانند گزینه های اخیری که جناب آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور به شخص ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر آیت الله رئیسی و هیات دولت معرفی که با تصویب هیات دولت و حکم وزیر کشور بعنوان استاندار منصوب گردیدند.

لازم است دولت محترم کار و کرامت حضرت آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و بالاخص جناب آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور، برای سمت (( استاندار گیلان )) شخصی بومی، اصولگرا، آشنای کامل و تعامل با قوه مقننه و دستگاهها اجرایی و نهادهای انقلابی را با داشتن سوابق اجرایی بالا در حد وزیر را انتخاب و انتصاب نمایند تا با اشراف کامل بر استان بتواند با همراهی و همکاری مدیران جوان، مومن و انقلابی، انبوهی از خاکیرزهای متعددی را که در طول ۸ سال گذشته و بخصوص در ۴ سال اخیر دو استاندار غیربومی که به دلیل عدم توان مدیریت اجرایی و فقط با شومن بازی و کارهای پوپولیستی بدنبال عوام فریبی در استان گیلان عزیزمان ایجاد کردند، را به سرمنزل مقصود برساند و با شجاعت و جسارت به طور کامل از حقوق سیاسی و حقوق اساسی مردم شریف استان گیلان عزیز دفاع کنند. امیدواریم که این کاستی‌ها در دوره جدید جبران شود.

آقای رئیسی وعده‌های بسیاری به مردم ناامید کشور دادند و به کرات هم تأکید کردند که بر سر عهد خود هستم. امروز استانداران بازوان اجرایی رئیس جمهوری در استان‌ها برای تحقق این وعده‌ها هستند و در این زمینه نقش کلیدی دارند. از این رو لازم است با انتخاب استانداران بومی، متعهد و متخصص وعده‌های ریاست محترم حمهوری را مشخص و طبقه‌بندی کنند و به طور نظام‌مند و دقیق برای تحقق آنها تلاش وافر کنند.

در انتخابات، دو جریان سیاسی با هم رقابت کردند که مردم در نهایت به صورت گسترده به یک جریان سیاسی اعتماد کردند. طبیعی است مدیرانی که در جریان سیاسی منتخب مردم قرار دارند، می‌توانند به مطالبات و اعتماد مردم پاسخ بگویند،
بنابراین شایسته‌سالاری باید این باشد که در هر دوره، مدیران از میان جریان سیاسی منتخب مردم برگزیده شوند و استانداردهای لازم را داشته باشند.

“حاج کاظم نورانی”

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …