چاپ مطلب چاپ مطلب

واکسینه شدن ۵۱ درصد دانش آموزان گیلانی در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۸۹ هزار و ۸۷۵ دانش آموز بالای ۱۲ سال استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در نشست هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مواهب و غیر قابل جایگزین بودن آموزش حضوری دانش آموزان اظهار داشت: برای نیل به این هدف واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان و دیگر افراد مرتبط  در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از ۲۶ شهریور افزود:  تاکنون ۵۱ درصد دانش آموز بالای ۱۲ سال استان ( ۸۹ هزار و ۸۷۵ نفر ) دُز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند. وی با بیان این که ۹۲۴ دانش آموز این گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند؛ اظهار داشت: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا ، واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و اولیای دانش آموزان ضروری است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون برخی شهرها مانند: آستارا، رودبار و رشت خاطرنشان کرد: اختصاص سالن های بیشتر برای دانش آموزان و والدین آنها و همچنین بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها به ویژه صدا و سیما در تشویق خانواده ها و تسریع واکسیناسیون موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی این دانشگاه در تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: خوشبختانه واکسن های دانش آموزان تأمین شده و برای تسریع در واکسیناسیون نیازمند جذب نیروی انسانی و اختصاص پایگاه های مورد نیاز هستیم. آبتین حیدرزاده با تأکید بر عدم ضرورت ثبت نام دانش آموزان در سایت واکسیناسیون اظهار داشت: دانش آموزان با والدین خود می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه و واکسن دریافت کنند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …