چاپ مطلب چاپ مطلب

واثق کارگرنیا: با کاهش خدمات دهی به مردم به بهانه درآمد زایی کاملا مخالفم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با کاهش خدمات دهی به مردم توسط مجموعه شهرداری رشت به بهانه درآمد زایی کاملا مخالف هستم و معتقدم این مجموعه برای رفاه شهروندان باید در مواقع ضروری از جیب خود هزینه کند.

همای خبر/ محمد حسین واثق کارگرنیا دیروز در بازدید از پایانه های مسافربری رشت با ابراز گلایه از وضعیت نامطلوب پایانه ها اظهار کرد: هر مسافری که به این شهر سفر می کند در بدو ورود به رشت فضایی را که مشاهده می کند مبنای قضاوت پیرامون دیگر مباحث قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در سازمان حمل و نقل و بارو مسافر شهرداری رشت تفکر درآمد زایی مشاهده می شود افزود: تفکر درآمد زایی خوب است اما با کاهش خدمات دهی به مردم به بهانه درآمد زایی کاملا مخالف هستم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه باید به سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت اختیارات بیشتری داده شود بیان کرد: در پایانه شهر رشت غرفه ها و مغازه هایی وجود دارد که توسط شهرداری اجاره داده شده است و باید به عملکرد آنان نظارت شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت باید به وظیفه نظارتی خود نیز توجه داشته باشد افزود: این سازمان باید به عملکرد غرفه های درون پایانه نظارت داشته باشد و در تمامی موارد از جمله نظافت سرویس های بهداشتی پایانه نیز نباید کوتاهی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد شاهد دریافت پول مازاد توسط رانندگان تحت نظارت پایانه از مسافرین هستیم گفت: تمامی این موارد نشانه ضعف نظارتی است و طی مدت زمان دو هفته باید این کم کاری ها و قصور کاملا برطرف شود.

پایانه مسافربری رشت پیشانی شهر و ملاک قضاوت مسافران و میهمانان است

عزیزی در آغاز صحبتهایش ضمن تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) به حاضرین در جلسه و مردم شریف شهر رشت افزود: فلسفه حضور ما اصلاح اشکالات و ایرادات موجود است و هدف ما مچ گیری یا نقدی که منتج به رفع مشکل نگردد، نیست.

وی افزود: پایانه مسافربری پیشانی شهر رشت است، یعنی اینکه هر کسی که ورود به شهر می کند می باید پایانه مسافربری برای آن نمادی از نظم و زیبایی باشد و واقعیت این است که بسیاری شخصیت شهر ما را در همین مکان می بینند. از سوی دیگر ما در سطح کشور به مهمان نوازی معروف هستیم، البته مهمان نوازی مصادیق گوناگونی دارد و مفهوم مهمان نوازی تنها بر سر سفره معنی نمی شود بلکه می باید در تمامی زمینه ها بروز و ظهور پیدا کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه صحبت¬هایش اظهار داشت: مسافر به دنبال آرامش و آسایش است. برخورداری از سرویس بهداشتی مناسب بدیهی ترین موضوعی است که می باید در این مکان وجود داشته باشد. بسیاری از مسافران ما برای تجدید وضو و ادای فریضه نماز، نیازمند سرویس بهداشتی پاکیزه هستند.

عزیزی در ادامه گفت: پایانه مسافربری در ورودی و خروجی شهر واقع شده است و تمامی مسافران خدمات ارائه شده در آن و سیمای این مجموعه را به فرهنگ ما و شهر رشت تعمیم می دهند. دلیل کاستی های موجود نیز یا به دلیل ضعف مدیریتی اشخاص است یا ضعف سازمان و یا شهرداری، از اینرو به خاطر اهمیت موضوع، این مساله باید در کارگروهی مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: واقعیت این است که اگر قصوری از جانب مدیری اتفاق بیافتد آن مدیر نیز تابع مدیر بالادست خود است و مدیر بالادستی نیز می باید بعد نظارتی را رعایت کند. در خصوص بحث شرکت¬های حفاظتی، ما در مجموعه شهرداری اداره حراست داریم. اگر پایانه از کمبود نیرو در این حوزه رنج می برد می باید هر چه سریعتر درخواست نگهبان کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت در بخش پایانی صحبت¬هایش ضمن اشاره به دیوارهای خارجی و داخلی پایانه مسافربری گفت: دیوارهای مجموعه به لحاظ منظر شهری وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و واقعیت این است که همه این مباحث جزء شاخص های مدیریتی است و از عزیزان می خواهیم این مباحث را مد نظر داشته باشند که حضور ما برای تقویت مجموعه است و امیدواریم که با حضور جناب آقای سید امیر حسین علوی شهردار منتخب، بتوانیم جلسات مشترک بیشتری در جهت رفع مشکلات موجود برگزار کنیم.

زیر سوال رفتن جایگاه رشت نزد مسافران با توجه به وضعیت تأسف برانگیز پایانه مسافربری

عباس نژاد در این بازدید میدانی ضمن اشاره به ضعفهای موجود اظهار داشت؛ امروز اقرار می کنیم که شرمنده مردم عزیزمان شدیم چرا که پایانه مسافربری کاملا به حال خود رها شده است و در خصوص نظافت پایانه، سرویسهای بهداشتی و فضای سبز با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در ادامه صحبت¬هایش بیان داشت: با وضعیت موجود شخصیت مجموعه مدیریت شهری نزد شهروندان و نیز جایگاه شهر رشت نزد مسافران و میهمانان زیر سوال رفته است. برای شخص بنده پذیرش چنین وضعیتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. مگر میشود انجام امور مربوط به نیازهای آنی و ضروری مسافرین را به نشستها و مذاکرات آتی با پیمانکار موکول کرد.

عباس نژاد در ادامه گفت: در مقایسه با ترمینال های دیگر استان¬ها و حتی ترمینال¬های دیگر شهرهای استان که بطور مداوم در حال نظافت محوطه خود بر اساس پروتکلهای بهداشتی هستند وضعیت پایانه مسافربری رشت بسیار تاسف برانگیز است از اینرو از مدیر مربوطه میخواهیم ظرف کوتاهترین زمان ممکن در جهت اصلاح وضعیت موجود که به هیچ عنوان زیبنده شهر رشت نیست اقدام عاجل نماید و نتیجه کار را به کمیسیون گزارش دهد.

عباس نژاد در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار داشت: قابل قبول نیست که در روز بازدید از مجموعه، رییس و دیگر اعضای شورای شهر در بازدید حضور داشته باشند اما معاونت مربوطه جهت پاسخگویی در اینجا حاضر نباشد. پایانه مسافربری در حالی از نبود نیروهای خدماتی آسیب فراوان دیده است که می توانست از نیروهای حجمی استفاده کند. از همین رو رییس سازمان مسوولیت مستقیم را بر عهده دارد و می باید در این خصوص پاسخگو باشد این که مدیری مدعی گردد حجم کار زیاد است یا منابع مالی کم است قابل قبول نیست چرا که کار مدیر، مدیریت است و می باید در شرایط کمبود منابع انسانی تقاضای نیرو کند و در شرایطی که منابع مالی مکفی نبود تقاضای بودجه کند و شورای شهر نیز روند کارها را تسهیل خواهد نمود.

عباس نژاد در بخش پایانی صحبتهایش گفت: اعضای شورای شهر رشت در خصوص قصور و کوتاهی یکایک مدیران می باید به مردم پاسخگو باشند. ما نمی توانیم برای توجیه کوتاهی های موجود، مدیر فلان منطقه یا رییس فلان سازمان را برای مردم بهانه کنیم، چرا که مردم از ما جواب می خواهند نه توجیه. در خصوص برقراری امنیت و انتظامات محوطه پایانه، وظیفه اصلی بر عهده گشت انتظامات شهرداری است و پلیس تنها می باید در وقت لزوم و به عنوان ضابط قضایی کمک کند و بحث نظارت بر معتادین در محوطه پایانه در حیطه وظایف پلیس محترم تعریف نشده است، کل منطقه ملک شهرداری است و ما خود می باید از آن حراست و نگاهبانی کنیم.

شهرستانی تأکید کرد: پایانه مسافربری رشت هر چه سریعتر باید از وضعیت نامطلوب خارج شود

تاج شهرستانی نیز در این بازدید ضمن اشاره به ضعف¬ها و کاستی های موجود اظهار داشت: به نظر بنده با توجه به وضعیتی که امروز شاهد آن بوده ایم اولین اقدام تغییر مدیریت پایانه مسافربری است، چرا که بدیهی¬ترین اصول مدیریتی در این مرکز انجام نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: پایانه مسافربری قلب تپنده شهر است. جایی که تمامی مسافران و شهروندان هم در ورود و هم در خروج با آن مکان در ارتباطند و این در حالی است که در شرایط فعلی به هیچ عنوان از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و این باعث تأسف و ناراحتی است.

تاج شهرستانی در ادامه صحبت¬هایش اظهار داشت: در اقصی نقاط کشور، گیلانی ها به پاکیزه گی و نظافت شهره هستند حال آن که ما در پایانه مسافربری که محل تردد صدها مسافر در روز و هزاران نفر در ایام مسافرت هستیم، نشانه ای از نظافت نمی بینیم و این زیبنده شهر ما نیست.

تاج شهرستانی در پایان افزود: پایانه مسافربری رشت هر چه سریعتر می باید از این وضعیت نامطلوب خارج شود، تا بیش از این شرمنده مردم شریف شهر رشت نباشیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …