چاپ مطلب چاپ مطلب

هوشنگ درویش پور برنده سه جایزه بین المللی

اختصاصی همای خبر/فیلم سینمایی “قصه پرواز” در جدیدترین حضور بین المللی خود در کشور برزیل برنده بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد(هوشنگ درویش پور) شد.

فیلم سینمایی “قصه پرواز” به نویسندگی ؛ کارگردانی و تهیه کنندگی هوشنگ درویش پور ؛ در پنجمین حضور بین المللی خود در چهار بخش نامزد بهترین فیلم،بهترین کارگردان،بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم های مستقل برزیل شد.لازم به ذکر است این جشنواره میزبان هنرمندانی چون بهاره رهنما و عباس غزالی بوده است.
این جشنواره در تاریخ ۲۱ اکتبر در ریو دوژانیرو برزیل برگزار گردید.

این اثر پیش از این در جشنواره های کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره سبز ایران و جشنواره نوبل و جشنواره گفتگو هند منتخب شد. و جایزه بهترین فیلم بین الملل از جشنواره موسوتالکیاس هند را از آن خود کرده است.

هوشنگ درویش پور از سال ۱۳۴۵ در بندرکیاشهر به طور پیوسته همزمان با بازیگری و کارگردانی تیاتر و ساخت چندین فیلم کوتاه ، از جمله قوچ؛قورچوق و بینوایان نوشته و تهیه و کارگردانی کرده است.
با ادامه کار تیاتر در سال ۱۳۵۹ اولین فیلم سینمایی خود را به نام “بخاطر مادرم” را نوشته و تهیه و کارگردانی نمود.

هوشنگ درویش پور اولین کارگردان گیلانی بعد انقلاب میباشد که برای صد سالگی سینمای ایران به تهیه کنندگی بنیاد فارابی ؛ فیلم “درخت زیتون دوباره بار می دهد” را نوشته و کارگردانی کرده است.و از جمله فیلمسازان مستقلی میباشد که تمامی کارهایش را با بودجه شخصی تولید کرده است .

درویش پور تا به امروز فیلمهای چون “سال های جوانی”.”بی توهرگز”.”هدف سخت”.”حادثه در نیمه شب”.”تپلی”.”دوباره پرواز خواهی کرد”.”قصه دلها”.”فریاد زیر آب”.”عملیات در مرداب”.”سریال حکم مرگ”.”سریال معدنچیان”.”سریال ز مثل زندگی” ساخته است.
و از سال ۱۳۸۱ به طور مستمر با سریال مستند “تالاب و مهاجران”و”سریال مستند معدن چیان” به ساخت مستند روی آورده.و در ادامه بیش از ۱۰۰ مستند در ژانرهای مختلف تولید نموده است.
و همزمان به تهیه کنندگی فیلم ها توسط شاگردانش روی آورده.
در این میان فیلم سینمایی “کولاک” را به نویسندگی و کارگردانی رامتین کوچکی که مدت ۱۳سال در تولید و کارگردانی مستندها با وی همکاری داشت. تهیه کرد

همچنین درویش پور در مقام تهیه کننده در سال اخیر فیلم هایی چون(( کولاک . پنج دقیقه آخر . می خواهم درس بخوانم . شهر خاکستری )) به نویسندگی و کارگردانی رامتین کوچکی. و فیلم(( اسارت ))به نویسندگی کارگردانی مهرنوش رحمانی و فیلم مستند (( پرواز )) به نویسندگی و کارگردانی سیده آزاده میری که در جشنوارهای بین المللی جوایز بسیار زیادی را به ارمغان آوردند تهیه نمود.

عوامل سازنده فیلم سینمایی قصه پرواز:
نویسنده و کارگردان : هوشنگ درویش پور
مدیر تولید : روزبه رحمانیان
مدیرفیلمبرداری : محمود اکبری پرست
تدوین : رامتین کوچکی
موسیقی : پویا ساغری
مدیر صدابرداری : شهریار عادلی
طراحی و ترکیب صدا : رامتین کوچکی
طراح گریم : مجید ادراکی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : رضا سمیع پور
دستیار دوم کارگردان : محمد رضا غلامی
منشی صحنه : سیده آزاده میری
دستیار اول فیلمبردار : پیام ربیعی
مدیر تدارکات : بهرام توکلی
طراح صحنه و لباس : آرمان صفاری
دستیار اول : آریان مصری
دستیار دوم : لیدا قطع زن
تراولینگ و کرین من : اسماعیل حکیمی
مجری طرح : بیژن درویش پور
اجرا گریم : زهرا بردبار
تکنسین برق و امور برق : بهرام کوچکی حسن کیاده
طراحی پوستر و لوگو تایپ : رامتین شایان
امور فنی : ابوالفضل رفیعی
مترجم : سپیده خلیلی
امور رسانه ای : پرهام رحیمی . سحر رحیمی
تهیه کننده : هوشنگ درویش پور
پخش بین الملل : آرین پیکچرز

بازیگران این فیلم
هوشنگ درویش پور.اصغر کهن قنبریان.مجید پتکی.امیر حامد.محمدرضا رجبی.رامتین شایان.فرامرز پورمهدی.نوید کوچکپور.محمدرضا مناسبی.مهدی مسافر.مهدی غلامی.امید غلامی.محمدرضا غلامی.زمرد اخوان.الناز ابروش.ستاره بابایی.حسین رضازاده.آرمان صفاری.امیرحسین برقی.محمد مهدی حق پرست.آریان مصری.محمد قاسمی.شهروز پورصیادی.رضا توشه.رضا حق جو.مصطفی علی نژاد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …