چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون استاندار گیلان عنوان کرد مبارزه با سنبل آبی نیازمند توجه ملی است/ برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل آفات غیر بومی

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات موثری برای مقابله با سنبل آبی در شهرستان های رشت و لنگرود و شفت صورت گرفته است، اضافه کرد: بندرانزلی وسعت بیشتری دارد و نیازمند توجه ملی برای مقابله با سنبل آبی است.

همای خبر/محمود قاسم نژاد، پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات غیر نظامی و غیر مسلحانه جهت کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی حملات در حوزه های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتوی و… دانست و اظهار کرد: همه مردم و سازمان ها در پدافند غیر عامل نقش دارند و لذا باید آگاهی بخشی عمومی را نسبت به گفتمان پدافند غیر عامل ایجاد کنیم.

وی از تشکیل شورای پدافند غیر عامل استان گیلان از سال ۹۱ خبر داد و عنوان کرد: شورای پدافند غیر عامل گیلان متشکل از پنج قرارگاه زیستی، شیمیایی، سایبری، پرتوی و مردم محور و ۱۲ کارگروه تخصصی است که مسئولیت این کارگروه ها حسب شرح وظایف با برخی از دستگاه های اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با بیان اینکه توجه به زیرساخت های ادارات، شناسایی زیرساخت ها، اولویت بندی تهدیدات در حوزه زیرساخت ها و اقدام مناسب جهت رفع این تهدیدات در کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیر عامل بررسی می شود، گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان گیلان به اتمام رسیده و جزو شش استان دارای طرح جامع هستیم.

قاسم نژاد، برنامه های طرح جامع پدافند غیر عامل استان را میان مدت و بلندمدت دانست و تصریح کرد: این برنامه ها بر پیش بینی، پیشگیری، کاهش آسیب پذیری و مصوت سازی در حوزه های بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی، مدیریت بحران، امداد و نجات، آب، برق، گاز و حمل و نقل متمرکز است.

وی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل گیلان به شناسایی فرصت ها و چالش ها در ۱۰ حوزه زیرساخت دارای اهمیت پرداخته است، خاطرنشان کرد: ۹۷ برنامه برای دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و این دستگاه ها موظف به تامین اعتبار و اجرای سالانه یک تا دو برنامه هستند.

معاون استاندار گیلان، با اشاره به تدوین نقشه راه کاهش آسیب های موجود در حوزه پدافند غیر عامل استان، عنوان کرد: یکی از موفقیت های شورای پدافند غیر عامل استان در حوزه اجرا مربوط به تاب آوری شبک توزیع و توسعه تجهیزات صنعت برق استان گیلان است که در هفته جاری در دو شهرستان بندرانزلی و املش به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از بازنگری طرح های خودحفاظتی دستگاه های اجرایی حساس خبر داد و گفت: گونه های مهاجن همچون سنبل آبی و ملخ مراکشی و مگس مدیترانه ای و… و انواع بیماری ها منشا تهدیدات زیستی دارند و لذا اصولا برای مقابله با این گونه های زیستی مهاجم سه روش فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را به کار می گیریم؛ البته روش های فیزیکی و بیولوژیکی در گیلان متداوم بوده که با محوریت سازمان های زیست محیطی و گروه های مردم نهاد دنبال می شود.

قاسم نژاد، با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات موثری برای مقابله با سنبل آبی در شهرستان های رشت و لنگرود و شفت صورت گرفته است، اضافه کرد: بندرانزلی وسعت بیشتری دارد و نیازمند توجه ملی برای مقابله با سنبل آبی است.

معاون استاندار گیلان، از برگزاری رزمایش زیستی در حوزه کشاورزی استان خبر داد و تاکید کرد: این رزمایش با محوریت هجوم آفات غیر بومی که مزارع استان را تهدید می کند، برگزار خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …