بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران از زیرساخت های تجاری منطقه آزاد انزلی
مدیر خبر1 آذر 18, 1400اخباردیدگاهها برای بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران از زیرساخت های تجاری منطقه آزاد انزلی بسته هستند150 Views
همای خبر به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر کاری خود را در استان گیلان به همراه مهندس اکبری مقدم رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان دکتر دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان از زیرساخت های تجاری منطقه آزاد انزلی از جمله مجتمع بندری کاسپین راه آهن رشت به بندر کاسپین و مجتمع بندر انزلی بازدید به عمل آورد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این بازدید با اشاره به امکانات وزیر ساخت های تجاری مناسب ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی بیان کرد: این منطقه با توجه به موقعیت ممتاز و ظرفیتهای تجاری که دارد به لحاظ ورود کالا از قزاقستان و همچنین تقویت جاده ابریشم جدید یعنی کریدور چین قزاقستان ایران با افزایش بهره وری از مجتمع بندری کاسپین می تواند در سطح بین المللی نقش آفرینی کند.
صفری در ادامه افزود : دکتر رییسی ریاست محترم جمهور به زودی سفر کاری به کشور روسیه خواهند داشت و در این سفر تمامی ظرفیت های تجاری موجود بین دو کشور بررسی و راهکارهای لازم به منظور افزایش مبادلات ترسیم خواهد شد که پیش بینی می شود منطقه آزاد انزلی نقش بسیار مهمی به عنوان ها به داد و ستد در این مذاکرات داشته باشد.
وی در ادامه به تامین غلات مورد نیاز کشور از حوزه خزر تأکید و افزود: با توجه به نزدیکی کشورهای روسیه و قزاقستان به کشور ایران به خصوص بندر کاسپین و انزلی می توان سهم تأمین غلات کشور را در این حوزه افزایش داد و با بهرهگیری از ظرفیت های موجود علاوه در بخش غلات در زمینه تامین روغن خام خوراکی نیز از ظرفیت مبادلات تجاری بین کشورهای حاشیه خزر بیش از پیش بهره برد و نیاز است از ظرفیت کشتی های رو رو بیشتر استفاده شود.
وی در ادامه کریدور چین قزاقستان ایران با محوریت بندر کاسپین را یکی از کریدورهای تجاری مهم به منظور تأمین کالا در کشور عنوان نمود و بیان کرد: خودروسازان داخلی از طریق همین کریدور می توانند به جای مسیر جنوبی کشور از مسیر کریدور چین قزاقستان ایران استفاده کنند و این مسیر ۲۰ روز کوتاه تر و هزینه آن ۲۵ درصد پایین تر از مسیر جنوب بوده است.